Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 perän korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pekka_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 151
    • Vaasa/Laihia oligopoly

    e28 perän korjaus

    Ensikertalainen tasauspyörästöjen kanssa kysyy:

    Pitäisi saada korjattua e28:n lukkoperä mikä ulvoo kuin susi kuuta. Vetarit siitä on irroitettu ja se takakansi.

    Saako sinne vaihdettua laakerit sisälle ja miten, vai pitääkö hommata uusi perä ja vaihtaa se lukkosysteemi sinne sisälle? Rattaat näyttävät olevan ihan ok eikä suurta välystäkään tunnu kun sitä pyörittelee.

    Jos joltain löytyy räjäytyskuvaa murikasta niin laittakaahan tännekin.
    Last edited by pekka_; 25-10-2007, 20:37. Reason: Ei osaa kirjoittaa
    Die turkisen, jeden tag so schnell
  • Tomppa80
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2088
    • Raahe

    #2
    Saat minulta ilmaiseksi e28 520ia perän. Ei huuda. Edellyttää että onko se tallessa vielä, kun ei muista.
    Mercedes Benz E -07
    BMW 523i -96
    Volvo v70t5 -99
    Harley Davidson Electra Glide -00
    Solifer SM -75

    Comment

    • pekka_
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 151
      • Vaasa/Laihia oligopoly

      #3
      Millainen homma on laittaa se lukkosysteemi ehjään perään?
      Die turkisen, jeden tag so schnell

      Comment

      • x-men
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 162
        • .....

        #4
        Originally posted by pekka_ View Post
        Millainen homma on laittaa se lukkosysteemi ehjään perään?
        Itteänikin kiinnostais tietää tuo.. ja mistähän kyseisiä lukkosysteemeitä saa?:think
        E34 535 -91

        ex.
        E28 520 -84

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Originally posted by pekka_ View Post
          Millainen homma on laittaa se lukkosysteemi ehjään perään?
          Helppoa kuin heinänteko. Suoraan bolt-on.

          Lukkoja saa Bmw liikkeestä ja foorumilta, ulkomailta sitten vaikka mistä.

          Comment

          • x-men
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 162
            • .....

            #6
            jahas.. ei ole noista bemarien lukkoperistä kauhesti tietoa ja koitin haullakin ettiä kaikkea mahdollista e28 lukkoperästä.. pari myynti ilmoitusta löyty parin vuoden takaa, eli luultavasti jo mennyt..
            onko e28 520 -84 perän välitys on vakiona 4.10 ?
            Ilmeisesti siis e30,e28,e34 perät ainakin käyvät keskenään? Olen tällä hetkellä ruotsissa ja rassi on suomessa niin en pääse sitä perän murikkaa vähään aikaan ihmettelemään. Monellako pultilla on 520i vakio perän posket ja vetarit? Jos jollakin on myynnissä ylimääräinen lukko tai koko murikka myynnissä niin saa tarjota..

            ps. saa laittaa linkkiä jos joku muu löytää hyödyllisiä aiheeseen liittyviä threadeja.
            E34 535 -91

            ex.
            E28 520 -84

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1495
              • Ilvola

              #7
              Mistä mistä mistä?

              Jos helppoa niin onko arviota työtunneista joita tuossa menee - ja mistä saa tarvittavat osat?
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #8
                Ikaallisten voimansiirtopalvelu:
                Kimmo Särkikoski 040-5472871

                Tuolla saat laakerit ja lukkoyksiköt vaihdettua, huollettua ja tarvittaessa tiukattua. Kimmo osaa asiansa ja on mielestäni edullinen.

                Uuden lukkoyksikön saat tarvittaessa BMW:n varaosatiskiltä
                alle 500e hinnalla. Jos kyseessä siis type 188 perä.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • pekka_
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 151
                  • Vaasa/Laihia oligopoly

                  #9
                  Kun sitä räjäytyskuvaa ei ole näkynyt niin kysytään vielä että miten sen perän saa purettua. Se takalevy ja vetarit on pois, miten tästä eteenpäin? Lähteekö ne laipat mihin vetarit tulee jollain kankeamalla irti vai miten?
                  Die turkisen, jeden tag so schnell

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by tsbmw View Post
                    Jos helppoa niin onko arviota työtunneista joita tuossa menee - ja mistä saa tarvittavat osat?
                    Pari kome tuntia. Osat saa Bmw liikkeestä.

                    Originally posted by pekka_ View Post
                    Kun sitä räjäytyskuvaa ei ole näkynyt niin kysytään vielä että miten sen perän saa purettua. Se takalevy ja vetarit on pois, miten tästä eteenpäin? Lähteekö ne laipat mihin vetarit tulee jollain kankeamalla irti vai miten?
                    Vetarin laipat ihan vetäsemällä tai kampeamalla isolla meisselillä. Sitten laakerilaipat irti, laakerit pois ja se vetopyörästö tulee ulos. Sitten vaan vaihtaa sen tasauspyörästön tilalle lukkoyksikön.

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      #11
                      Originally posted by x-men View Post
                      onko e28 520 -84 perän välitys on vakiona 4.10?
                      Ilmeisesti siis e30,e28,e34 perät ainakin käyvät keskenään? Monellako pultilla on 520i vakio perän posket ja vetarit?.
                      Vakio perävälitys E28 520i vm. 1984 on 3,91.
                      E23, E24, E28, E30, E34, yms perät käy ristiin, jos perä on typ188. E28:n perässä on omanlaisensa takakansi, eli jos otat E34:n perän, niin sun pitää vaihtaa siihen takakansi.
                      Typ188 perässä posket ja vetarit on kiinni kuudella pultilla.
                      Last edited by kaol; 26-10-2007, 18:43.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • x-men
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 162
                        • .....

                        #12
                        Originally posted by kaol View Post
                        Vakio perävälitys E28 520i vm. 1984 on 3,91.
                        E23, E24, E28, E30, E34, yms perät käy ristiin, jos perä on typ188. E28:n perässä on omanlaisensa takakansi, eli jos otat E34:n perän, niin sun pitää vaihtaa siihen takakansi.
                        Typ188 perässä posket ja vetarit on kiinni kuudella pultilla.
                        Kiitosta tiedoista! Pitää vielä perehtyä noihin vähän enemmän ja ostaa sit kunhan tulee sopiva vastaan.
                        E34 535 -91

                        ex.
                        E28 520 -84

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by kaol View Post
                          Vakio perävälitys E28 520i vm. 1984 on 3,91.
                          E23, E24, E28, E30, E34, yms perät käy ristiin, jos perä on typ188. E28:n perässä on omanlaisensa takakansi, eli jos otat E34:n perän, niin sun pitää vaihtaa siihen takakansi.
                          Typ188 perässä posket ja vetarit on kiinni kuudella pultilla.
                          Ei käy E28:n perä E34:een, koska E28:n perämurikasta puuttuu kiinnitysmahdollisuus tässä kuvassa olevalle osa#1:n tuentaraudalle. Sisuskalut sopivat kylläkin samojen perätyyppien kesken.

                          Tuossa pari mun koostamaa artikkelia typ.168, 188, 210 perien kanssa puuhasteluun.

                          1
                          2
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by Leka View Post
                            Ei käy E28:n perä E34:een, koska E28:n perämurikasta puuttuu kiinnitysmahdollisuus tässä kuvassa olevalle osa#1:n tuentaraudalle. Sisuskalut sopivat kylläkin samojen perätyyppien kesken.
                            Moottorittomissa e34:ssa on erilainen perä ja sen kiinnitys.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Moottorittomissa e34:ssa on erilainen perä ja sen kiinnitys.
                              http://www.realoem.com/bmw/showparts...32&hg=33&fg=10
                              Jopas jotakin, enpä ole moiseen kiinnittänyt huomiota 520:n tiimoilta koska jopa 518:sta tuo tuenta löytyy.

                              "Moottorittomissa e34:ssa" ja ei nyt sitten herneitä kenellekkään.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎