Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 520i tyhjäkäynnin sekoilu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjheimo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 652
    • Helsinki

    E28 520i tyhjäkäynnin sekoilu

    Eli auto on vm.-82 520i m20b20 mekaanisella ruiskulla (eli K-jetronic) ja onkelma on tälläinen:

    Kylmänä kun lyö tulille niin toimii loistavasti,mutta kun on saavuttanut optimaalisen lämpötilan niin tyhjäkäynti alkaa vaeltamaan kunnes lopuksi sammuu.Kun starttaa uudestaan niin on taas hetken aikaa kun mitään ei olisi tapahtunut ja sit taas mentiin... :? toinen häiritsevä tekijä on (mitä veikkaan että liittyy edelliseen ongelmaan) kun kääntää tyhjäkäynnillä rattia pikkuhiljaa ääriasentoon (löytyy siis ohjaustehostin) niin tekee taas källit ja sammuu.


    Tack jos löytyy apua! :wink:

    p.s joko oon puusilmä tai jotain mut searchilla en bongannu oikein mitään... :oops:
    F33 435i Xdrive
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: E28 520i tyhjäkäynnin sekoilu

    Originally posted by jjheimo
    Eli auto on vm.-82 520i m20b20 mekaanisella ruiskulla (eli K-jetronic) ja onkelma on tälläinen:

    Kylmänä kun lyö tulille niin toimii loistavasti,mutta kun on saavuttanut optimaalisen lämpötilan niin tyhjäkäynti alkaa vaeltamaan kunnes lopuksi sammuu.Kun starttaa uudestaan niin on taas hetken aikaa kun mitään ei olisi tapahtunut ja sit taas mentiin... :? toinen häiritsevä tekijä on (mitä veikkaan että liittyy edelliseen ongelmaan) kun kääntää tyhjäkäynnillä rattia pikkuhiljaa ääriasentoon (löytyy siis ohjaustehostin) niin tekee taas källit ja sammuu.


    Tack jos löytyy apua! :wink:

    p.s joko oon puusilmä tai jotain mut searchilla en bongannu oikein mitään... :oops:
    Mä alottaisin virranjakajan putsaamisella, se aiheutti mulla jos jonkinlaista häiriötä nimenomaa tyhjäkäynnillä, oireet viittasi aluksi imuvuotoon ja sitten vaikka mihin, mutta johtui loppujelopuksi jumittavasta keskipakosäätimestä.

    t.Ville

    Comment

    • jjheimo
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 652
      • Helsinki

      #3
      Re: E28 520i tyhjäkäynnin sekoilu

      Originally posted by Kyytsis
      Originally posted by jjheimo
      Eli auto on vm.-82 520i m20b20 mekaanisella ruiskulla (eli K-jetronic) ja onkelma on tälläinen:

      Kylmänä kun lyö tulille niin toimii loistavasti,mutta kun on saavuttanut optimaalisen lämpötilan niin tyhjäkäynti alkaa vaeltamaan kunnes lopuksi sammuu.Kun starttaa uudestaan niin on taas hetken aikaa kun mitään ei olisi tapahtunut ja sit taas mentiin... :? toinen häiritsevä tekijä on (mitä veikkaan että liittyy edelliseen ongelmaan) kun kääntää tyhjäkäynnillä rattia pikkuhiljaa ääriasentoon (löytyy siis ohjaustehostin) niin tekee taas källit ja sammuu.


      Tack jos löytyy apua! :wink:

      p.s joko oon puusilmä tai jotain mut searchilla en bongannu oikein mitään... :oops:
      Mä alottaisin virranjakajan putsaamisella, se aiheutti mulla jos jonkinlaista häiriötä nimenomaa tyhjäkäynnillä, oireet viittasi aluksi imuvuotoon ja sitten vaikka mihin, mutta johtui loppujelopuksi jumittavasta keskipakosäätimestä.

      t.Ville


      Joo täytyypäs kokeilla noita kikkoja,muutenkin tossa oli pieniä sähköhäiriöitä,jotka onneksi kuitenkin hävisi pelkällä liittimien putsauksella :wink:
      F33 435i Xdrive

      Comment

      • Jouskari
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2002
        • 442
        • Tampere

        #4
        Oma ääni sille K-jetin isolle muoviletkulle mikä menee siis kaasuläppä kotelolle. Aiheuttaisi juurikin laihalla käyntiä kuumana ja sitten lisäkuormitus kuten tehostin tai ilmastointi hyydyttää moottorin. Omassa autossa tuo tosin ilmeni satunnaisesti.
        Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

        Comment

        • JamBBa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 362
          • Vantaa

          #5
          Itellä oli joku vuos taaksepäin K-jetillisessä 520:sessä käyntihäikkää, ja silloin syyllisiksi osoittautui suuttimien o-renkaat. En kyllä jaksa muistaa miten se tyhjäkäynti herjas :? Taisipa siinäkin olla keskipakosäädinkin jumissa...
          Say NO to signatures!

          Comment

          • jjheimo
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 652
            • Helsinki

            #6
            Pakko kysyy et mikä on keskipakosäädin ja missä se sijaitsee??? :wink:
            F33 435i Xdrive

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by jjheimo
              Pakko kysyy et mikä on keskipakosäädin ja missä se sijaitsee??? :wink:
              Virranjakajassa, siellä ihan pohjalla.

              Comment

              • JamBBa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 362
                • Vantaa

                #8
                Siihen keskipakosäätimeenhän pääsee tavallaan käsiksi jo irrottamalla virranjakajan kannen. Pyörijässä pitäs tuntua sellanen jousikuormitteinen lyhyt liike tai jotain sellasta...
                Say NO to signatures!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎