Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 käynnistyy vähän heikosti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jze_
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 26
    • Kouvola, Fin

    e28 käynnistyy vähän heikosti.

    Missä on "vika" kun kylmällä koneella starttaa, joutuu starttaa suht pitkää ennen ku käynnistyy tai sit 2x starttaa putkee ni lähtee käyntii. Ja kun käynnistyy niin röpöttää vähän aikaa, aivan ku ei kävis kaikilla pytyillä aluks?
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    a) Search.

    b) Korimalli sentään mainittu. Auttaisi vielä, jos tietäisi, onko kyseessä 518, 518i, 520i K-Jet, 520i L-jet, 524d, 524td, 525i, 525e, 528i vai 535i. Vaihtoehtoisesti: jos auto on tekniikanvaihto, niin millä tekniikalla se on nykyisin?

    c) Kannattaa aluks katsoa ainakin ne perus suodattimet + tulpat + jakaja.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • TheLoial
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1109
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Jze_ View Post
      Missä on "vika" kun kylmällä koneella starttaa, joutuu starttaa suht pitkää ennen ku käynnistyy tai sit 2x starttaa putkee ni lähtee käyntii. Ja kun käynnistyy niin röpöttää vähän aikaa, aivan ku ei kävis kaikilla pytyillä aluks?
      Huono käynnistyminen viittaa vialliseen kylmäkäynnistyssuuttimeen, jos autossasi on se (riippuu millä koneella & ruiskulla se on). Suutinta ohjaava anturi voi olla myös rikki.

      Comment

      • Jze_
        Newbiemmer
        • Nov 2007
        • 26
        • Kouvola, Fin

        #4
        520i tuo on, ruiskusta en tie joten pitänee tarkistaa ja sit se anturi + suutin, jos vaikka auttais :think

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #5
          Kylmäkäynnistyssuutin (L-jetronic ruiskusta) löytyy imusarjan päästä, suoraan venttiilikopan keskikohdan yläpuolelta. Siihen menee johto termostaatin kannessa olevasta anturista.

          Motronicissa tai LH-jetronicissa sitä ei ole.

          Comment

          • Jze_
            Newbiemmer
            • Nov 2007
            • 26
            • Kouvola, Fin

            #6
            Originally posted by TheLoial View Post
            Kylmäkäynnistyssuutin (L-jetronic ruiskusta) löytyy imusarjan päästä, suoraan venttiilikopan keskikohdan yläpuolelta. Siihen menee johto termostaatin kannessa olevasta anturista.

            Motronicissa tai LH-jetronicissa sitä ei ole.
            Eli sen vaihtamalla voi käynnistyä paremmin, ellei vika ole myös anturissa tai muualla ?

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Jze_ View Post
              Eli sen vaihtamalla voi käynnistyä paremmin, ellei vika ole myös anturissa tai muualla ?
              Kyllä, jos anturi on viallinen. Se toimii ihan suoralla 12v jännitteellä jonka termarin kopassa oleva anturi antaa tietyn ajan käynnistyksen alussa. Kannattaa esim. mitata pistokkeesta tuleeko sinne jännite kun starttaat autoa. Jos tulee mutta auto ei käynnisty, suutin on rikki. Ota se vaikka irti, starttaa ja katso sumuttaako, näkee ainakin helposti

              Jos taas suuttimelle ei tule jännitettä, anturi on rikki tai johto irti tms. Myös anturille tuleva jännite kannattaa mitata ennen sen uusimista.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎