mistä e28 alustasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sleepertuning
    replied
    Originally posted by onkyo87 View Post
    Tutkiskelua vaatii muutenkin kun tarkotus olis jossain välissä ja joskus turbottaa niin siinä mielessä olis ollu kätevä e34 535i alusta kun e28 528i tai 535i alustoja on harvassa.

    Ps. Eikös se luntti turbottanu muuten e28 518i vehkeen? Siltä voiskin kysellä asioista tarkemmin.
    518 alusta vastaa 520, joten tehoa saa olla mitä, 129hv? ahdettunakin toki. Mitään alustan osia ei tarvitse vaihtaa jos tuo 129hv riittää
    (Teholukema bmwclubin sivulta.)

    Leave a comment:


  • sleepertuning
    replied
    Originally posted by |jaakko| View Post
    kellään kokemuksia tästä?
    Itse tilasin juuri viikonloppuna, toimitusaika 2viikkoa.
    Kerrotaan lisää kun tavara saadaan auton alle

    Leave a comment:


  • |jaakko|
    replied
    kellään kokemuksia tästä?

    Leave a comment:


  • heijani
    replied
    Tähän pieni OT eli oletteko muutoskatsastaneet noita madalluksia? -93 vanhempiin ei käsittääkseni tarvitse, mutta jos madallus on tehty myöhemmin kuin -93, niin sitten kait tarvitsisi... Mietityttää, jos autossa on jo madallus, mutta mitään tüv-lappuja ei löydy.:think

    edit: Tüv-lappua ei näköjään ainakaan tarvita e28:iin http://www.btcf.fi/forum/showthread....+alusta&page=3
    Last edited by heijani; 31-03-2009, 20:42.

    Leave a comment:


  • onkyo87
    replied
    Kesäpyörän sovitusta ja pähkäilyä.

    Tuli tänään soviteltua kesäpyöriä eteen, vanteen koko on 17x8 ja ET10 rengas taas on 225/45. Kaaren ja renkaan väliin jäi huimat 40mm!

    Pitänee vaihtaa renkaan profiili 40 ja leveys vois pysyä samana tai sitten vaihtaa 215, Jollonka autoa pystyis huoletta tiputtamaan tuon 40mm. Koska vanteen ET on 12mm pienempi kun orkkiksen niin se on just eikä melkein kaaren tasalla jollonka nykysellä rengastuksella maksimi madallus on 30mm jos sitäkään.

    Omalta osalta siis hieman liikaa hössötystä ja intoillua asian suhteen, olisi pitänyt sovittaa pyöriä jo aikaisemmin jollonka ois välttänyt hössötykset Noh mutta vielä ei ole mitään menetetty, vanteet sopii autoon paremmin kuin hyvin ja madallusjouset on tiedossa eli nou problematic.

    Sen verran tuli tutkiskeltua netin ihmeellistä mailmaa että selvisi 518i ->528i jousien ja iskareiden olevan samat vai pitääkö paikkansa?

    Jatkotoimenpiteitä ja tulevaisuutta ajatellen, että jousituksen suhteen alustan voi muutoskatsastaa 528i vastaavaksi?
    Last edited by onkyo87; 31-03-2009, 19:52.

    Leave a comment:


  • 1502
    replied
    Tilaat tuolta tollasen sarjan niin pääsee matalalle http://fahrwerkebilliger.de/Sportfah...1c468733842ef6

    Tossa kuva 65/40 madalluksella http://www.fahrwerke.de/images/fahrzeuge/bmw-e28.jpg

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by onkyo87 View Post
    Kaippa tuo 50mm pudotus sitten joltain näyttää 17" vanteiden kanssa.
    Itsellä K.A.W.:n -60/40mm sarja, ollut tosi tyytyväinen.
    Laskee tarpeeksi alas, kuitenkaan ei ole vielä kertaakaan raapinut pohja maata...
    Kannattaa kysellä tähänkin topickiin vastanneelta nimierkiltä bemu2000 sitä sarjaa.

    Leave a comment:


  • onkyo87
    replied
    Joo tuli mieleen myös että pituudessa varmasti eroja. Ei siinä auta kun uskoa viisaampia, täytynee siis hommata 40/30mm pudottava jousisetti ja sitten ne -10mm jousilautaset. Kaippa tuo 50mm pudotus sitten joltain näyttää 17" vanteiden kanssa.

    Tutkiskelua vaatii muutenkin kun tarkotus olis jossain välissä ja joskus turbottaa niin siinä mielessä olis ollu kätevä e34 535i alusta kun e28 528i tai 535i alustoja on harvassa.

    Ps. Eikös se luntti turbottanu muuten e28 518i vehkeen? Siltä voiskin kysellä asioista tarkemmin.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by onkyo87 View Post
    jäykemmät kuin e28:ssa?
    Ja pidemmät

    Ja säädettävistä en tiedä mitään, voi olla että joutuu vaihtamaan koko tolpan e34:stä ja se on sitten taas liian pitkä...

    Leave a comment:


  • onkyo87
    replied
    Niinkö, meinaatko että säädettävällä alustalla ei saisi minkään näköstä pudotusta? Onko jouset sitten niin paljon jäykemmät kuin e28:ssa?

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by onkyo87 View Post
    No perskele, kiitokset vinkistä! Täytynee tutkia asiaa tarkemmin ja kysellä josko e28 sais vielä ennen kesää tonttiin
    E28 nousee e34 palikoilla....

    Leave a comment:


  • onkyo87
    replied
    No perskele, kiitokset vinkistä! Täytynee tutkia asiaa tarkemmin ja kysellä josko e28 sais vielä ennen kesää tonttiin

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by onkyo87 View Post
    Nostellaas ylös välillä, itselläkin on edessä e28 alustan päivitys mutta kun riittävää madallusta ei tunnu järkihintaan saavan/muuten vaan kivenalla niin kysytään vielä kerran että käykö e34 alusta mitenkä e28 koriin??

    Tarkotus olis ostaa korkeussäädettävä niin vois hieman puljailla mielensä mukaan, toki olishan vaihtoehtona että ostais 40mm eestä pudottavat jouset ja sitten vielä 10mm pudottavat lautaset mutta hintaa kertyy melkein säädettävän alustan verran
    Muistelen että olen täältä lukenut, että kyllä ne passaa keskenään ainakin kiinnityksiltään. Muistelisin että nimimerkki Rocla tietää jotain tuosta,kysäise siltä..

    Leave a comment:


  • onkyo87
    replied
    Nostellaas ylös välillä, itselläkin on edessä e28 alustan päivitys mutta kun riittävää madallusta ei tunnu järkihintaan saavan/muuten vaan kivenalla niin kysytään vielä kerran että käykö e34 alusta mitenkä e28 koriin??

    Tarkotus olis ostaa korkeussäädettävä niin vois hieman puljailla mielensä mukaan, toki olishan vaihtoehtona että ostais 40mm eestä pudottavat jouset ja sitten vielä 10mm pudottavat lautaset mutta hintaa kertyy melkein säädettävän alustan verran

    Leave a comment:


  • E284
    replied
    eli passaako e34 iskarit/jouset e28??

    Leave a comment:

Working...
X