Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i ja E28 520i ristisiitos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djd1mm
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 123
    • Salo

    E34 535i ja E28 520i ristisiitos

    Niin, pistinpä tänne tällasen josko vaikka sais tuon prokkiksen käyntiin joskus

    Näin ensialkuun tiedustelisin lähinnä että meneekö e28 M20b20 -84konehuoneeseen kivuttomasti tuommoinen uudemman mallinen M30 kone vaihdelaatikkoineen vai onko kiinnikkeet ihan eri paikassa, samalla pitäisi ilmeisesti kaivella jostain tehokkaamman M535 tai M5 mallin akselit-kö?

    Mitäs tuosta e34:sta vois hyödyntää, siihen tulee keulalle ilmeisesti hieman 'taloudellisempi' mylly joten pitäisi iskarit ja hilut siirtää e28:iin. Käykö esim. perä, kardaani, vai käviskö tuon lootan perään suoraan E28:n kardaani..

    Kyseinen auto tulisi harrasteauto-mallisena rekisteriin, tarkoitus olisi myöskin piristää sitä lisäämällä imupuolen ilmanpainetta jotenkin. Mahtaakohan siitä olla haittaa että kyseinen kone on vähäpäästöisestä autosta peräisin, eli tarviiko sen olla tulevaisuudessakin vähäpäästöinen. Vai onko tuo vain korikohtainen rajoitus? Ohjaustehostin, ilmastointi yms. ylimääräiset hifit olis tarkoitus poistaa ja alustan osat uusia rataosilla. Eli ratapäiville tuo lähinnä tulisi käyttöön ja sunnuntai cruisailuun.

    Yksi vaihtoehto on tietty jättää rekisteröimättä mutta en tiedä miten nuo ratahommat menee, pitäis ilmeisesti jotain papereita kumminkin olla eli ei kai sinne millä tahansa pommilla voi mennä??

    Noh, kyllähän nuo kysymykset selviää toki sittenkin kun ottaa apurungot molemmista irti ja vertailee vierekkäin. Sama varmaan moottorin ja vaihdelaatikon kohdalla. Ajattelin vaan jos jollain olis kokemusta niin ei ihan turhaan lähde sohimaan
    Last edited by djd1mm; 26-06-2008, 09:53.
    Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by djd1mm View Post

    Näin ensialkuun tiedustelisin lähinnä että meneekö e28 M20b20 -84konehuoneeseen kivuttomasti tuommoinen uudemman mallinen M30 kone vaihdelaatikkoineen vai onko kiinnikkeet ihan eri paikassa, samalla pitäisi ilmeisesti kaivella jostain tehokkaamman M535 tai M5 mallin akselit-kö?

    Mitäs tuosta e34:sta vois hyödyntää, siihen tulee keulalle ilmeisesti hieman 'taloudellisempi' mylly joten pitäisi iskarit ja hilut siirtää e28:iin. Käykö esim. perä, kardaani, vai käviskö tuon lootan perään suoraan E28:n kardaani.
    Kone ja laatikko menee kun vaan on sopivat osat. Onhan e28:sia myyty uutenakin m30 koneella.

    Akseliksi taakse levyjarrullinen e28 akseli jos ei nykyään ole. Kardaaniksi tarvitset tietysti sopivan, e34 kardaani ei sovi, eikä e34 peräkään.

    Comment

    • |parsakaali|
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 997

      #3
      Jarrutehostin pitää vaihtaa alipaineella toimivasta hydraaliseen. ABS keskusteluahan täällä on käyty monesta, mutta 535:sta on saanut ilman abs:ssää niin ei ole pakollinen laittaa. Tolpat käy e34:sta takatolpista en ole ihan 100% varma. Taka-apurunko on ainakin saman näköinen

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Lohkossa on eri paikassa kiinnikkeet E34:ssä -> ei sovi suoraan.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4646
          • Tuusula

          #5
          Tarvitset E28 öljypohjan, -pumpun ja korvakkeet (ilmeisesti siis lohkossa eri kohdassa reiät)... eli ei se ihan plug'n'play ole.

          Vain korin vähäpäästöisyydellä / vähäpäästöttömyydellä on merkitystä.

          Ratapäivillä yleensä luokat erikseen liikennevakuutetuille ja liikennevakuuttamattomille vehkeille. Kannattaahan tuo nyt samantien tehdä katulailliseksi, ei se kummoinen homma ole, helpottaa elämääkin kovasti kun ei tarvitse siirtolappujen jne kanssa pelleillä.
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • djd1mm
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 123
            • Salo

            #6
            Juu, se olis ideakin. Mutta voi olla tietty että jos poistaa kaikkea ylimääräistä ja saa riittävän tehokuurin niin tulee laiton.. Olen esim. kuullut ihan merkkihuollosta että jos ei ole lämpösuojalevyjä niin eipä mene katsastuksesta läpi, öö ihan turhanpäiväsiä peltejä jotka on vaan tiellä taittuu aivan päin per**ttä, jää ottamaan kiinni levyyn tms. kisa vehkeissä aika monesti korvattu sellaisella mallilla josta tulee puskurista rööriä pitkin jäähdytys suoraan levyn keskelle (540i tyyliin)

            No realoemin epäselvistä kuvista tuli joskus itsekking todettua että se alakerta ja öljypohja on hieman erillaiset ja kiinnityspisteet eri paikassa kuin tuossa uudemmassa..

            Eli E28 öljypohja, E28 moottorin kannakkeet ja sitten niistä sovelletaan. E28:n kardaani ilmeisesti jonkin koneistamon kautta ja E28 perä ja siihen jostain lukkosisäkalut. (vakio perän korvake yhä poikki, eli jos jollain lojuksii perä niin otetaan vastaan )
            E34:n jarrutehostin. Toki apulaitteet otan muutkin tuosta mutta tarkoitus olisi karsia kaikki ylimääräinen, kuten ohjaustehostin pois niin voipi olla että tuo jarrutehostinkin muuttuu..


            Nykyinen alusta on Koni/Weitec ja on toiminu hyvin tuossa niin tietty haluaisin siirtää sen suoraan.. Ei kai se nyt niin mahdoton pitäis olla
            Last edited by djd1mm; 26-06-2008, 18:35.
            Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

            Comment

            • -weikko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 305
              • Kalajoki

              #7
              Multa löytyis ylimääräinen e28 535:n takakelkka tukivarsineen ja jarruineen.
              Jos sattuu kiinnostamaan?

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by djd1mm View Post

                Eli E28 öljypohja, E28 moottorin kannakkeet ja sitten niistä sovelletaan. E28:n kardaani ilmeisesti jonkin koneistamon kautta ja E28 perä ja siihen jostain lukkosisäkalut. (vakio perän korvake yhä poikki, eli jos jollain lojuksii perä niin otetaan vastaan )
                E34:n jarrutehostin. Toki apulaitteet otan muutkin tuosta mutta tarkoitus olisi karsia kaikki ylimääräinen, kuten ohjaustehostin pois niin voipi olla että tuo jarrutehostinkin muuttuu..
                E34 jarrutehostin ei käy.

                Multa saat halvalla ö-pohjan ja taitaa kannakkeetkin löytyä.

                Comment

                • Rolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1067
                  • Kausala city

                  #9
                  Jos perämurikkaa tarvit ni mult löytys yks ylimääränen iso lukkoperä e28:siin. M535 -85 peräisin oleva. Välityksen voin tarkistaa.
                  E34 530d -94 M-Sport

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Löytyy E28:n öljypumpun imuputki (bolt-on E34 pumppuun jonka jälkeen vastaa E28 pumppua) ja öljypohja, jos tarvetta. Löytyy myös yksi porausta vaille oleva E28 535 lohko...
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • djd1mm
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 123
                      • Salo

                      #11
                      No perskeles? Olenpa etsinyt sitten ihan vääristä paikoista

                      Eli kyllähän nuo nyt kiinnostaa ja paljonkin. kannakkeet, ö-pohja, ö-pumpun rööri, lukkoperä, taka-akselisto... Nyt pitää vielä se lopputili saada niin saa osat ostettua ja se 750kin on jo löydetty. Jippii! vaiko Yahoo! ihan sama, kohta on rahhoo.. ja sitten on ossii
                      Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                      Comment

                      • djd1mm
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 123
                        • Salo

                        #12
                        Unohetaan koko juttu..

                        Autot menny ja rahat loppu, ruotsin poliisit kintereillä eikä tää 740 kulje tarpeeksi lujaa :/
                        Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎