Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minne tämä letku e28 520i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Originally posted by |foder| View Post
    Voi perkele, ei tää ajattelu sovi mulle...
    Ei mun päähän mahdu tuollaisen toiminta.

    Eikös kovilla kierroksilla tarvita enempi ennakkoo? Miten päin tuo saakelin kello sitten vetää? (oma bemu tallilla niin ei pääse puhaltelemaan niihin letkuihi)
    Eli kun on jakaja siinä lohkon kyljessä ja toisen lektun liitäntä tulee suoraan kelloon kohtisuorassa sisälle ja se toinen liitäntä sitten osoittaa apukuskin puolelle. Täten sitten se sivulle osoittava kaasuläpän jälkeen ja se toinen sitten ennen kaasuläppää???? Meneekö melkein oikein vai ei lähellekkään?

    Alkaa särkee päätä, loppu.
    Otat jakajan auki ja päättelet miten päin jakaja pyörii. Sitten imet niistä letkuista ja katselet mitä siellä tapahtuu. Jos ei tapahdu mitään niin jotain on rikki. Jos liikkuu niin katsot minne päin liikkuu kummastaklin letkusta. Toinen lisää ennakkoa ja toinen vähentää.

    Kaasuläpän sisäpuolella tyhjäkäynnillä kova alipaine, ulkopuolella ei. Kaasua painettaessa etenkin nopeasti sisäpuolen alipaine notkahtaa ja läpän ulkopuolella kasvaa. Vähän. Tasakaasulla alipaine molemmin puolin melko tasainen.

    Mitä sitten tapahtuu, tyhjäkäynnillä se todennäköisesti vetää ennakkoa pienemmäksi, kaasua polkaistaessa ilmeisesti lisää ennakkoa ja tasakaasulla se sitten vakintuu kierrosten mukaan johonkin kohtaan.

    Melkein 2v viimeksi kun e28:sin jakajaa rassannut, ei voi enää kaikkea muistaa. Nykyisessä autossani ei ole edes koko jakajaa, joten jos korjattavaa niin korjatkaa.

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7094
      • Forssa

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Otat jakajan auki ja päättelet miten päin jakaja pyörii. Sitten imet niistä letkuista ja katselet mitä siellä tapahtuu. Jos ei tapahdu mitään niin jotain on rikki. Jos liikkuu niin katsot minne päin liikkuu kummastaklin letkusta. Toinen lisää ennakkoa ja toinen vähentää.

      Kaasuläpän sisäpuolella tyhjäkäynnillä kova alipaine, ulkopuolella ei. Kaasua painettaessa etenkin nopeasti sisäpuolen alipaine notkahtaa ja läpän ulkopuolella kasvaa. Vähän. Tasakaasulla alipaine molemmin puolin melko tasainen.

      Mitä sitten tapahtuu, tyhjäkäynnillä se todennäköisesti vetää ennakkoa pienemmäksi, kaasua polkaistaessa ilmeisesti lisää ennakkoa ja tasakaasulla se sitten vakintuu kierrosten mukaan johonkin kohtaan.

      Melkein 2v viimeksi kun e28:sin jakajaa rassannut, ei voi enää kaikkea muistaa. Nykyisessä autossani ei ole edes koko jakajaa, joten jos korjattavaa niin korjatkaa.
      Ok, erittäin hyvin selostettu...
      Täytyy ensikerralla tallilla sitten tarkistaa...
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎