Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28: 525; ei käynnisty ->

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Schutzstaffel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 345
    • Lounais-Suomi

    e28: 525; ei käynnisty ->

    Eli sain autoon tulemaan kipinän, bensaa pitäis tulla, tosin edestä ei kuulu enää ääntä mikä ennen kuului. Releen vaihdoin. Tossa noita oireita:

    1) Ampuu putkessa, jakoon ei ole koskettu. Ajattelin että bensaa olis joka paikas vielä koska ennen koitettiin saada käymään ilman kipinää.

    2) Savua nousi imusarjan ja lohkon välistä sekä bensa haisi. Ei vuotoa missään.

    3) Kone pyörii ihmeellisen kovaa, ihan kun ei olis puristuksia. Suorastaan ihmeellistä. Tulpat on kiinni ja kaikki pitäis olla ok.

    Ajattelin et olis jotenki jako pieles, mut mihinkään ei ole koskettu. Auto jäi ajosta seisomaan yli vuosi sitten, sen jälkeen vaihdettu osia jonkun verran. Kipinä tulee.

    Eli olisko joku johto väärin, ja mist vitusta toi kova pyöriminen vois johtua ?
    Puristuksia ja ajotuksia en voi mitata, turha ehdottaa. Autosta lisäksi etuakselisto hitsauksen takia irti.

    Tämä oli ennen eri topic, mut sama auto jos joku ihmetteel juttuja
    Last edited by Schutzstaffel; 21-03-2009, 17:02. Reason: täsmennys
    Monta 80-luvun autoa
  • Schutzstaffel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 345
    • Lounais-Suomi

    #2
    öö

    Siis kenelläkään ei ole vihjeitä edes saatikka varmempaa tietoo ? Ettei tarvi kaikkee uusia turhaan..
    Monta 80-luvun autoa

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Puhallin kannattaa ottaa ensin pois ja katsoa tilanne.
      Jos ei kovin väljä niin aseöljy on hyvä aine siihen.

      Comment

      • Schutzstaffel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 345
        • Lounais-Suomi

        #4
        Kiitti, aseöljyä onneks löytyy paljon. Se oli jotenki juntturas vissii, en vaa tajuu miks.
        Monta 80-luvun autoa

        Comment

        • Schutzstaffel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 345
          • Lounais-Suomi

          #5
          Joo nyt on uudet tulpanjohdot kiinni. Virranjakajaan tuli yli 10 volttia, et kyl pitäis kipinä riittää. Bensaa tulee/tuli viime käynnistyksel ku letku hajos ja lensi koval paineel mehtää bensat.

          Mut ei siis käynnisty, käyny viimeks vissiin maaliskuussa. Hyvin pyörittää ja muuta. Olen nyt putsannu kaikki sulakkeet kotelossa ja sen ympäriltä, olivat ehjiä kaikki.

          Autoa kun starttas, ennen avaimen kääntöä kuului releen nakutus (ilmeisesti) edestä päin, meinaten mitä ? Ei oo enne kuulunu.

          Eli pitäiskö nyt sitte alkaa niitä moottorin antureita testaamaan, jos olis joku rikki ? En vaa jaksa tajuta miten joku hajoaa, kun ei edes käytetä.
          Monta 80-luvun autoa

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            Ettei vaan olis kampuran asento tunnistin sökö..
            antaako kipinää?
            jako oikein?
            tuoretta bensaa tankissa?
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • Schutzstaffel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 345
              • Lounais-Suomi

              #7
              URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=3096278.jpg][/URL]

              Tuossa näkyy tuo oma lanka viritys, otin sen irti mutta johdot meni tuossa valkoiseen ja punaiseen sulakkeeseen.

              Kyseiset sulakkeet siis valojen/töötin/lasinpesurie/joku muu sulakkeet. Eli mitä ton kanssa nyt pitäis tehdä, ei tommosta hyppylankaa kuitenkaa kauaa uskaltais tossa pitää.
              Last edited by Schutzstaffel; 16-11-2008, 17:23.
              Monta 80-luvun autoa

              Comment

              • Schutzstaffel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 345
                • Lounais-Suomi

                #8
                Jees eli jos sulakkeet kierretty hyppylangoilla, voi tästä päätellä että katkos jossai, pitäiskö sulakeboxi purkaa ? Mulla on kokonaan toinen jemmas.

                Mut mites se virranjakaja, se metallirengas siinä ympäril on jonkunsortin maadoitus vissiin. Miten se on kiinni, koska mulla se on ihan irtonaisena siinä virranjakajan kannen ympärillä, syvemmäl se ei meekkää mut kai se jollain on kiinnikin ? Se johto siihen renkaaseen on kyllä ehjä ja kiinni.

                Auttaisko joku kierto systeemi virranjakajaan, jos vika maadoituksessa jotenkin ? Virtaa kerta tulee jakajaan, muttei mene tulppiin asti kipinänä. :think

                Heittelen tässä ilmaan vaan jotain, et voi jostai alottaa viikoloppuna taas. Toiv. jollai olis ollu samaa vikaa. Parempi tietty jos ei olis ollu, mut..
                Monta 80-luvun autoa

                Comment

                • HukkaPekka
                  BTCF Member
                  • Mar 2005
                  • 271
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by ongelmalapsi View Post
                  Ettei vaan olis kampuran asento tunnistin sökö..
                  tuoretta bensaa tankissa?
                  Kampuran asentotunnistin ei varmaan oo sökö, jos semmosta ei oo koko autossa... :think
                  Mutta toi bensa homma on toinen juttu, mullaki seiso talven ajan vanhoilla bensoilla ja eipä lähteny keväällä käyntii. Uutta bensaa tankkii ja lähti tulille.
                  Mut, jos kipinää ei tule, ni eipä toi bensa hommakaa taida auttaa.

                  Kannattaa tarkistaa akulta bensapumpun releelle tuleva virtapiuha, se saattaa helposti olla löysässä.
                  Rele hoitaa muistaakseni muutakin, ku pelkästää b-pumppua.
                  e39 528iA Touring
                  e36 328i Cabriolet

                  -Official member of BTCF-Sauna team-
                  -KUOPION PUTKIMIEHET- team

                  Comment

                  • Betrunken
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 458
                    • Vantaa

                    #10
                    Eikö se tässä ollut sellainen jos tietokone yksikkö ei saa tietoa että tuleeko bensaa niin ei anna kipinää?

                    Muistelin vain kun pikkupoikana faijalla oli E28 vika että ei antanut kipinää tai bensaa niin joku tunnustin oli happettunut.

                    Eli jos tietokone yksikkö ei saa tietoa että tuleeko bensaa->Ei aina kipinää mutta miten tuo systeemi toimii (tai edes muistanko oikein että E28 oli tuollainen) niin en osaa ainakaa enempää sanoa.
                    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                    EX:
                    -Bmw E28 518i
                    -Saab 9000
                    -Lada 2105
                    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                    Comment

                    • Schutzstaffel
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 345
                      • Lounais-Suomi

                      #11
                      No releet kävin läpi ja oli kunnos, johtoi en oo kattonu. Kyl se bensakin varmaa on huonoa, sais kipinää nyt tosiaa ekaks. No pitää noita mittailla kaikkia taas. Ei oo vaa taitoo ettii sitä kipinän vikaa vaikeista paikoista, mitäs lukemia siihe johtoo pitäis tulla virranjakajan kylkeen ? Siihe tulee se kaksnapainen johto. Alkaa olee sen verta harvinainen autokin jo ettei saa lainaan osia mistää ja ostaa ei kannata tän takia vielä.
                      Monta 80-luvun autoa

                      Comment

                      • Schutzstaffel
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 345
                        • Lounais-Suomi

                        #12
                        Sen verta vielä et eikö se bensapumpun rele ole siinä akun vieressä ? Niis johdois on muutamia releitä meinaan.
                        Monta 80-luvun autoa

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7085
                          • Forssa

                          #13
                          Originally posted by Schutzstaffel View Post
                          Sen verta vielä et eikö se bensapumpun rele ole siinä akun vieressä ? Niis johdois on muutamia releitä meinaan.
                          Punainen nuoli osoittaa bensapumpun relettä...
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Schutzstaffel
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 345
                            • Lounais-Suomi

                            #14
                            Kiitti

                            Valitettavasti ton tsekkasin jo, ja kyl bensapumppukin toimii ja bensaa tulee niin kovin et yks letku hajos Mut katotaa ne johdotki sit.

                            Tuntuis joltai maadotusvialta koko homma, koitan semmost jos auttais.
                            Monta 80-luvun autoa

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7085
                              • Forssa

                              #15
                              Olikos tämä millä moottorin ohjauksella? Minulla ei niin käryä näistä moottorin ohjauksista ole mutta voin skannailla tosta alfa merista muutamia kytkentäkaavioita, jos helpottaa vian etsintää...
                              Motronic vai L-Jet?

                              E: Tässä nyt sitten kuitenkin olis molemmat, L-jet ja Motronic
                              Noissa näkyy ainakin nastanumeroinnit ja johtojen väritys. Siitä otat koneelle ja suurentelet niin näkyy paremmin. Toivottavasti on jotain apuja.
                              Last edited by |foder|; 20-11-2008, 22:18.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎