Pistetään nyt tänne tekniikkapuolellekin. Kuka tietää miten tämän pitäisi toimia ja miten säädetään?
Osaa numero 18 ohjaa termarikotelossa oleva anturi, kylmänä kiinni ja lämpinä auki -> alipaine ohjautuu tyhjäkäyntiventtiilille.
Toiseen päähän venttiiliä tulee lämpimänä 12v osalle numero 12, kylmänä en vielä ole mitannut. Haynes kertoo että tuota pyörittämällä säädettäisiin tyhjäkäyntiä?
Tuosta säätöruuvista sen verran että; täysin kiinni tyhjäkäynti ~750, useampi kierros auki -> ei vaikutusta, muutama lisää niin alkaa tyhjäkäynti nousta.
Kylmänä tai lämpinänä ihan sama ottaako johdon tai alipaineletkun irti, ei mitään vaikutusta. Silti auto kylmänä pitää tyhjäkäynnin 1000rpm ja lämpinänä 750.
Jos edes tietoa mistä saa tietoa tästä vermeestä niin sekin riittää. Aika vähän missään tästä kerrotaan mitään kun jenkkimallissa tätä ei ole ja euro mallissakin taitaa olla vain 83-85 vuosimalleissa.
Osaa numero 18 ohjaa termarikotelossa oleva anturi, kylmänä kiinni ja lämpinä auki -> alipaine ohjautuu tyhjäkäyntiventtiilille.
Toiseen päähän venttiiliä tulee lämpimänä 12v osalle numero 12, kylmänä en vielä ole mitannut. Haynes kertoo että tuota pyörittämällä säädettäisiin tyhjäkäyntiä?
Tuosta säätöruuvista sen verran että; täysin kiinni tyhjäkäynti ~750, useampi kierros auki -> ei vaikutusta, muutama lisää niin alkaa tyhjäkäynti nousta.
Kylmänä tai lämpinänä ihan sama ottaako johdon tai alipaineletkun irti, ei mitään vaikutusta. Silti auto kylmänä pitää tyhjäkäynnin 1000rpm ja lämpinänä 750.
Jos edes tietoa mistä saa tietoa tästä vermeestä niin sekin riittää. Aika vähän missään tästä kerrotaan mitään kun jenkkimallissa tätä ei ole ja euro mallissakin taitaa olla vain 83-85 vuosimalleissa.
Comment