Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 kytkin ei pelitä kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stibe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 294
    • Helsinki

    e28 kytkin ei pelitä kunnolla

    Ongelmana on että kytkin ei pelitä kunnolla,
    poljin ei jää pohjaan mutta ottaa kiinni ihan alhaalta (siis tyhjää polkimen yläpäässä hitosti).
    Poljin meni pikku hiljaa ajon aikana tunnottomaksi.
    Kokeilin ilmata mutta ei näyttänyt auttavan.
    Ideoita mikä olisi mennyt?
    Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

    bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
    ex- bmw e30 323 2.7i
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Hävittääkö nesteitä? Jos hävittää,vuotaa ja tuollaisia ongelmia tuli ainakin E30 kanssa kun hukkas nesteet työsylinterin kautta.

    Comment

    • stibe
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 294
      • Helsinki

      #3
      ei hävitä nesteitä, ihan kuin ei vain ilmaantuisi kunnolla
      Last edited by stibe; 30-12-2008, 21:27.
      Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

      bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
      ex- bmw e30 323 2.7i

      Comment

      • Haukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1366
        • Valkeala

        #4
        muistithan ilmauksessa vetää polkimen aina ihan ylös asti ennen kuin pumppaat uudelleen? Jos ei tule ihan ylös asti niin ei hörppää lisää nestettä sylinteriin ollenkaan, vain ihan yläasennossa ottaa lisää nestettä sinne jos on vajausta. Näin ainakin e30:ssä

        Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

        Comment

        • Lötkö
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 644
          • Keskisuomi

          #5
          Kokeile vaihtaa työsylinteriin uudet tiivisteet ja sitten ilmaat uudestaan.

          Comment

          • stibe
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 294
            • Helsinki

            #6
            juuh, muistettu on nostaa poljin ihan ylös asti.
            pitää kokeilla viikonloppuna työsylinterin vaihtoa jos vaikka lähtisi sillä pelittämään.
            Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

            bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
            ex- bmw e30 323 2.7i

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #7
              Originally posted by stibe View Post
              juuh, muistettu on nostaa poljin ihan ylös asti.
              pitää kokeilla viikonloppuna työsylinterin vaihtoa jos vaikka lähtisi sillä pelittämään.
              Turhaan vaihdat koko sylinterin,kun korjaussarja maksaa jonku 10€ ehkä. Puhdista hyvin se sylinteri kun aukaiset...

              edit. motonetissä työsylinteri 28.80€, korjaussarja 12.45€.
              Last edited by zeneg; 31-12-2008, 13:25.

              Comment

              • jii.veivo
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 564
                • Haapavesi

                #8
                Originally posted by zeneg View Post
                Turhaan vaihdat koko sylinterin,kun korjaussarja maksaa jonku 10€ ehkä. Puhdista hyvin se sylinteri kun aukaiset...

                edit. motonetissä työsylinteri 28.80€, korjaussarja 12.45€.
                Eli melkeen sama vaihtaa koko sylinteri.
                e38 750ial
                Husaberg 650 fs -05
                http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by jii.veivo View Post
                  Eli melkeen sama vaihtaa koko sylinteri.
                  Niin no, riippuu miltä kantilta asiaa katsoo. ostaa tuolla loppurahalla vaikka päkin asennuskaljaa.

                  Comment

                  • stibe
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 294
                    • Helsinki

                    #10
                    Wanha työsylinteri tuli kahdessa osassa pihalle, "ei tainnut olla ihan kunnossa".
                    Uusi vaihettu tilalle, mutta ongelma ei korjaantunut. Ei ilmaannu vieläkään (ei jostain syystä kerää painetta). Ideoita?
                    Kumit katuun, ei kyrvän päälle.

                    bmw e28 520 tbo (ikuisuusprojekti)
                    ex- bmw e30 323 2.7i

                    Comment

                    • Haukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1366
                      • Valkeala

                      #11
                      Joskus oli itselläkin ongelmia tuon ilmaamisen kanssa... Tällöin olen saanut ilmattaua näin:

                      1. Pumppaa poljinta niin kauan että tuntuu jotain vastusta.
                      2. Poljin "pohjaan"
                      3. Ilmaruuvia auki, jos tulee ilmaa niin hyvä.
                      4. Ilmaruuvi kiinni
                      5. Poljin ylös

                      Nämä toistetaan niin monta kertaa kuin tarvetta. 10 kertaa luulisi riittävän. Samalla pitää tarkkailla nestepintaa välillä ettei pääse laskemaan liian alas.

                      Ja tosiaan edelleen tossa kohdassa 1, poljin tulee vetää aina ihan ylös asti pohjaan pumppauksen jälkeen. Muuten ei homma pelaa.

                      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by stibe View Post
                        Wanha työsylinteri tuli kahdessa osassa pihalle, "ei tainnut olla ihan kunnossa".
                        Uusi vaihettu tilalle, mutta ongelma ei korjaantunut. Ei ilmaannu vieläkään (ei jostain syystä kerää painetta). Ideoita?
                        Aukaise pääsylinteri polkimen juuresta,mulla oli e30:stä jousi miljoonassa osassa ja teki samaa.

                        Comment

                        • Erska
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 439
                          • Tuusula

                          #13
                          Mulla oli työsylinteri paskana ja vuoti nestettä ja hävitti sitä myös. E34 525 ei löytynyt kun koko sylinteri. Korjaussarja piti sisällään vain jonkunlaisen
                          "pölytiivistesarjan". Vanha tulikin sitten monessa osassa pois...
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                          Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                          EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎