Announcement

Collapse
No announcement yet.

audin 4.2 v8 E28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e28classic
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 14

    audin 4.2 v8 E28

    Morjes,

    Tarkotus ois nyt saada projekti jossa audin 4.2 v8 laitetaan e28:iin ja lyödää parit föönit päälle. Audiforumia selvitellessä tuli vaan eteen mielenilmaisu tämän projektin mahdottomuudesta, koska alatukipalkki on kuulemma liian paha muokattava. Kenelläkään siis kokemusta tästä muutoksesta?
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Tää nyt ei periaatteessa millään lailla ole olennainen kysymys mutta kysytään silti.. Miks sinne Audin kone pitää laittaa kun BMW:ltä löytyy myös V8 joka varmasti sopisi helpommin E28 keulille kuin Audin mokoma.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Helpommin muuttaa öp:n kuin palkin, ainakin jos meinaa leimallekin saada.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • e28classic
        Newbiemmer
        • Jan 2009
        • 14

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Helpommin muuttaa öp:n kuin palkin, ainakin jos meinaa leimallekin saada.
        Jees tätä mietittiinkin, kiitos vastauksesta. Bemarin v8:ista olen kuullut vaan se että kannet ei tahdo oikein kestää kunnon turbokäytössä, ja muutenkin audi antaa 4.2 310heppaa ja bemari antaa 4.0 joku 240? jos joskus joutuu ajelamaan ilman fönejä ni ei ihan niin paljon vituta sitten ) Ja ainahan se on kiva vähä räveltää, ei kuitenkaan tehdä hommia liian helpoiksi!

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by e28classic View Post
          4.0 joku 240?
          286hp/400nm

          Onko tarkoitus kadulle?
          E39 ja E91

          Comment

          • e28classic
            Newbiemmer
            • Jan 2009
            • 14

            #6
            Originally posted by Harri G View Post
            286hp/400nm

            Onko tarkoitus kadulle?
            kadulle on joo tulossa, m535 verrataan. Mites nuo kannet? tuon tehon kanssa pystyisin kyllä jo elämään... onko sisuskalut mitä kamaa? kestääkö ahtamista ?

            Comment

            • HukkaPekka
              BTCF Member
              • Mar 2005
              • 271
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by e28classic View Post
              kadulle on joo tulossa, m535 verrataan.
              Taitaa tossa vertailussa paukkua tehot vähä yli...
              M5:een pitäs verrata.
              e39 528iA Touring
              e36 328i Cabriolet

              -Official member of BTCF-Sauna team-
              -KUOPION PUTKIMIEHET- team

              Comment

              • e28classic
                Newbiemmer
                • Jan 2009
                • 14

                #8
                Originally posted by HukkaPekka View Post
                Taitaa tossa vertailussa paukkua tehot vähä yli...
                M5:een pitäs verrata.
                joo katohan oon kattonu ton väärin, siis m5 joo tottakai verrataan, muuten menee tehot yli.

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #9
                  ihme tehoja

                  E: katteles tuolta ihan oikeat lukemat: http://bmwclub.fi/ bmw-tietoutta ---> moottorityypit jne.

                  E: Ja ei verrata m5
                  Last edited by jumbo; 23-01-2009, 20:08.
                  M550d

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14446
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by e28classic View Post
                    kadulle on joo tulossa, m535 verrataan. Mites nuo kannet? tuon tehon kanssa pystyisin kyllä jo elämään... onko sisuskalut mitä kamaa? kestääkö ahtamista ?
                    No projekti puolelta löytyy E34 540i joka on ahdettu, että omistajalta varmasti tietoa löytyy.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • e28classic
                      Newbiemmer
                      • Jan 2009
                      • 14

                      #11
                      Originally posted by jumbo View Post
                      ihme tehoja

                      E: katteles tuolta ihan oikeat lukemat: http://bmwclub.fi/ bmw-tietoutta ---> moottorityypit jne.

                      E: Ja ei verrata m5
                      Joo tosiaan katsoin tehot väärin. Minkä takia sitten ei muka voisi verrata m5? jos auton muuten päivittää vastaamaan e28 m5:sta?

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3822
                        • California

                        #12
                        Originally posted by e28classic View Post
                        Morjes,

                        Tarkotus ois nyt saada projekti jossa audin 4.2 v8 laitetaan e28:iin ja lyödää parit föönit päälle. Audiforumia selvitellessä tuli vaan eteen mielenilmaisu tämän projektin mahdottomuudesta, koska alatukipalkki on kuulemma liian paha muokattava. Kenelläkään siis kokemusta tästä muutoksesta?
                        Vie norjaan tuo volkkarin kone ja bemarin mylly tilalle!

                        Näiden 4.0 koneiden virityksestä mitään tiedä, mutta noita 4.4 on viritetty varsin onnistuneesti

                        tsekkaa jos et usko

                        Kasi kone vie tuollaista E28:sin kevyttä pulkkaa sellaista vauhtia että väitän ettei moni varmasti edes uskoisi. Saattaa ne föönitkin siinä vauhdissa unohtua...

                        Youtubesta kattelin E30 340ia videoita ja runtua on niin että...
                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #13
                          Originally posted by e28classic View Post
                          Minkä takia sitten ei muka voisi verrata m5?
                          Lue tämä topic läpi: http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=mallisarjaan

                          EDIT: Ja kuvittele otsikoksi M5 E28 mallisarjaan...
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #14
                            Originally posted by e28classic View Post
                            Joo tosiaan katsoin tehot väärin. Minkä takia sitten ei muka voisi verrata m5? jos auton muuten päivittää vastaamaan e28 m5:sta?
                            Voit verrata e28:a ainoastaan silloin m5:een jos auto mitä vertaat on lähtenyt tehtaalta m535:nä tai m5:nä.

                            Toinen seikka mitä on otettava huomioon on tuo 7kg/kW sääntö, eli voit suoraan unohtaa tuon audin koneen koska menee yli että heilahtaa, tuo bemarin kasi menee juuri ja juuri tuon säännön alle...

                            Comment

                            • Oksanen
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 701
                              • Nokia

                              #15
                              Originally posted by Simo View Post
                              Toinen seikka mitä on otettava huomioon on tuo 7kg/kW sääntö, eli voit suoraan unohtaa tuon audin koneen koska menee yli että heilahtaa, tuo bemarin kasi menee juuri ja juuri tuon säännön alle...

                              Ja itseasiassa ainakin oman E28 535 omamassa rekisteriotteen mukaan on 1440kg, jolloin tuohonkin pitäisi laittaa vielä lisää lihaa päälle että saisi tuon bemarin nelilitraisen laittaa suoraan keulalle, 1440kg:lla menee toi teho/painosääntö 5kW yli M60B40:llä... Mutta eipä sitä sittenkään saisi suoraan tehtaantehoisena keulille laittaa, sillä vertailumoottori (M30B35 160kW) + 20% tekee vasta 192kW, eli 18kW pitäisi "kadota" esim. pakosarjojen yms. takia... (ja jos ahtamista hinkuaa niin sieltä pitää niillä turbon näköisillä pakokaasujarruilla kuristaa se 18kW vakioista vaparin tehoista )

                              Itseäkin kiihottaisi bemarin kasi keulilla muutamasta syystä, lisää tehoa ja vääntöä (luotettavuuden kuitenkaan kärsimättä, koska kyseessä olisi kuitenkin täysin vakio moottori), painoa taaemmas sekä tietenkin ne kasin äänet.

                              Se on kyllä hassua ettei saa tavallista 535:sta verrata M5:seen, eipä omassakaan vessassa enään pahemmin eroa alustaltaan ole siihen, lukkoperä ja M5:sen vakaajat löytyy sekä e34 M5:n jarrut. Mutta eipä sillä nyt väliä ole onko tehona otteessa 192kW vaiko 205kW. Ajetaan ny ens kesä vielä sillä 160kW:lla .
                              E28 535 1985 (S38B36+K31)

                              E36 323 1996

                              E46 Compact 2001

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎