Announcement

Collapse
No announcement yet.

audin 4.2 v8 E28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #16
    Originally posted by BMW View Post
    Vie norjaan tuo volkkarin kone ja bemarin mylly tilalle!

    Näiden 4.0 koneiden virityksestä mitään tiedä, mutta noita 4.4 on viritetty varsin onnistuneesti

    tsekkaa jos et usko

    Kasi kone vie tuollaista E28:sin kevyttä pulkkaa sellaista vauhtia että väitän ettei moni varmasti edes uskoisi. Saattaa ne föönitkin siinä vauhdissa unohtua...

    Youtubesta kattelin E30 340ia videoita ja runtua on niin että...
    Off topic

    Eikös tuossa e34:ssä oo m60 kone? Eli eikös se silloin ole 4.0 litrainen eikä 4.4 litrainen:think
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • dohc
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 251
      • Pohojanmaa

      #17
      Originally posted by BMW View Post
      Vie norjaan tuo volkkarin kone ja bemarin mylly tilalle!

      Näiden 4.0 koneiden virityksestä mitään tiedä, mutta noita 4.4 on viritetty varsin onnistuneesti

      tsekkaa jos et usko

      Kasi kone vie tuollaista E28:sin kevyttä pulkkaa sellaista vauhtia että väitän ettei moni varmasti edes uskoisi. Saattaa ne föönitkin siinä vauhdissa unohtua...

      Youtubesta kattelin E30 340ia videoita ja runtua on niin että...

      Voe elämä sentään!!!!

      Mitä luulit tuon säälittävän videon todistavan meneehän tuommoisella pikkuradalla 1,3 corollakin linkussa....

      gt corollallakin ajetaan vaparinakin paaaaljon nopeampi ratoja ja pysyy linkussa....

      -Sampo

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        #18
        Originally posted by Vehkis View Post
        Off topic

        Eikös tuossa e34:ssä oo m60 kone? Eli eikös se silloin ole 4.0 litrainen eikä 4.4 litrainen:think
        Tässä lainaus.
        maxelmar (2 months ago) Show Hide
        Stock motor?

        bartpa6 (2 months ago) Show Hide
        No, m62 with 343 hp
        Originally posted by dohc View Post
        Voe elämä sentään!!!!

        Mitä luulit tuon säälittävän videon todistavan meneehän tuommoisella pikkuradalla 1,3 corollakin linkussa....

        gt corollallakin ajetaan vaparinakin paaaaljon nopeampi ratoja ja pysyy linkussa....

        -Sampo


        Ajoin itse tänään Tunturi GT polkupyörällä komeesti (omasta mielestä) linkussa kaupasta tullessa vaikka siinä ei ole edes polttomoottoria. Kiinnostaako?

        Ei mun tarvi todistella yhtään mitään. Sattumalta mun mielestä tuo video oli hauska ja informatiivinen tähän threadiin, missä käsiteltiin rakennettuja V8 500-sarjan bemareita ja siksi se löytyy tuolla linkkinä. Kannattaa nyt löysätä sitä Toyota lippistä eikä ottaa näitä niin vakavasti.

        Last edited by BMW; 02-02-2009, 03:53.
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #19
          Saanen valottaa teidänkin hienoa viritysmailmaa.. minä viruttaaliviritysten 'kuningas'

          laittaa M60B30? ja turbottaa sen ei mee tehorajat yli? ja saapahan aineki ees yhtään fiksumman oloset tehot.. ettei tehot laske moottorivaihdossa..
          Last edited by Exami; 02-02-2009, 12:23.
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • Oksanen
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 701
            • Nokia

            #20
            Originally posted by Exami View Post
            Saanen valottaa teidänkin hienoa viritysmailmaa.. minä viruttaaliviritysten 'kuningas'

            laittaa M60B30? ja turbottaa sen ei mee tehorajat yli? ja saapahan aineki ees yhtään fiksumman oloset tehot.. ettei tehot laske moottorivaihdossa..
            Ja onhan vielä olemassa M62B35 johon on varaa ahtaa vähän tehoa lisää. Mutta kun yhtään on katsellut e28:n konehuonetta ja irrallista bemarin kasia niin saa siinä kenkälusikkaa käyttää ilman niitä ahtimiakin...
            E28 535 1985 (S38B36+K31)

            E36 323 1996

            E46 Compact 2001

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #21
              Originally posted by Oksanen View Post
              Ja onhan vielä olemassa M62B35 johon on varaa ahtaa vähän tehoa lisää. Mutta kun yhtään on katsellut e28:n konehuonetta ja irrallista bemarin kasia niin saa siinä kenkälusikkaa käyttää ilman niitä ahtimiakin...
              No jos se V8 e30:seen menee niin...
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by Oksanen View Post
                Ja onhan vielä olemassa M62B35 johon on varaa ahtaa vähän tehoa lisää. Mutta kun yhtään on katsellut e28:n konehuonetta ja irrallista bemarin kasia niin saa siinä kenkälusikkaa käyttää ilman niitä ahtimiakin...
                Mahtaa tuo m62b35 asennus olla jo mahdottomuus? Eikös noissa uudemmissa ole jo moottorinohjaus yhtäpuuta auton kanssa, jolloin se juttelee keskenään luistoneston, absien, yms kanssa...

                Jos se mahtuu e30 konehuoneeseen niin miksei e28:sin?

                Comment

                • Oksanen
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 701
                  • Nokia

                  #23
                  No ylipäänsä jos meinaa ahtaa vakio moottorinohjauksella niin ollaan mielestäni piirun verran metsässä, eli en näe syytä miksi sen M62B35:sen käyttö olisi mahdottomuus kun ihan perusraudasta puhutaan, eri asia sitten millä sitä ohjaa. Tässähän vain oli spekulaatioita eri konevaihtoehdoista, vastaehdotus Exami-nimimerkin pikkulohkoehdotukseen.

                  Eihän tässä kukaan ole kiistänyt etteikö se mahtuisi mutta jos sinne ne paskakiekurat on vielä pakko saada mahtumaan pakosarjoineen, downpaippeineen, öljylinjoineen ja ahtoputkineen niin on se perkeleen tiukka sovite siellä kuskin puolella (ahdetustahan tässä topikissa käsittääkseni oli puhe). Toki pakosarjat voi aivan hyvin tehdä halkosarjoina, saanee ihan riittävästi tehoa ilman turhia hifistelyjä. Ja toki jos jollakin on pakottava tarve saada tuollainen paketti asennettua niin tottakai sen sinne saa laitettua, tavalla tai toisella.

                  Mutta jos itse saisin jonkun mielenhäiriön (ja pari puuhatonnia) ja alkaisin kampeamaan kasia keulille niin se olisi kyllä M60B40 ihan omalla moottorinohjauksellaan ja vaparina. Taitaa olla kaikkein eniten saatavilla oleva ja halvin (lue: järkevin vaihtoehto) bimmerin kaseista?
                  E28 535 1985 (S38B36+K31)

                  E36 323 1996

                  E46 Compact 2001

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #24
                    Originally posted by Oksanen View Post
                    Ja onhan vielä olemassa M62B35 johon on varaa ahtaa vähän tehoa lisää. Mutta kun yhtään on katsellut e28:n konehuonetta ja irrallista bemarin kasia niin saa siinä kenkälusikkaa käyttää ilman niitä ahtimiakin...
                    Jos taidot riittävät täydellisen, toimivan M62-tekniikan asentamiseen ja mahdollisesti myös ahtamiseen, ei pitäisi enää olla paha rasti taikoa myös hiukan lisää tilaa 70-luvulla suunnitellun ritsan keulille. Tosin, maailma on ihmeitä täynnä.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #25
                      Pakkoko ne turbot on siellä konehuoneessa olla?



                      Ahastahan siellä e28:n konehuoneessa väkistenkin tulee, ahdettujen M30-koneidenkin osalta se turbo on lykätty milloin mihinkin. Elegantti asennus tuskin tässä lienee tarkoitus? Mutta miten olisi sellainen mekaaninen ahdin? Näitä sarjoja on olemassa M60/62 koneisiin.

                      Comment

                      • Exami
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 986
                        • Hyvinkää, Tuusula

                        #26
                        Hattu heittona.. miks pitää olla 2 turboa? M60 koneisiin saa kuitenki aika sopivasti remmisarjoja..
                        sigpic
                        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #27
                          kyllä se 8 sinne menee:

                          http://www.youtube.com/watch?v=MJ0cJEMqHkQ menee perse aika läheltä tota autotallia...


                          toisaalta, eihän näissäkään näytetä "tallin" puolta, eli voihan noissa olla melkein mitä vaan tuolla koneena.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Erich
                            BTCF Member
                            • Apr 2005
                            • 783
                            • Hämeenkyrö

                            #28
                            Jos tekee valtavirran mielipiteen mukaan, saa valtavirran mukaisen häkystimen, joka ei mitenkään eroa massasta. Se on sitten ihan itsestä kiinni, haluaako kalastaa peukkuja foorumilla tuntemattomilta vai tehdä jotain, mikä vaan miellyttää itseä. Tyylisuunta ja makukäsitys ratkaisevat, sulkevatko nuo toisensa pois. On eri asia tehdä jotain järkevää, kuin tehdä jotain vain, koska voi tehdä.

                            Samoin on eri asia tehdä jotain, kuin vain spekuloida sen tekemisestä netissä.

                            On eri asia päteä esson baarissa, kuin auttaa kaveria pääsemään määränpäähänsä.

                            On eri asia menettää yöunensa miliisin pelossa ja toteuttaa lain kirjainta, kuin rakentaa autoa itselleen järki kädessä ja vaan ajaa sillä.

                            On eri asia mahduttaa johonkin konehuoneeseen moottori, kuin mahduttaa sinne moottori ja ahtaa se.

                            On eri asia mahduttaa johonkin konehuoneeseen ahdettu moottori, kuin mahduttaa sinne ahdettu moottori ja saada paketista järkevä, hyvin huollettava ja korjattava.

                            Vähän niinkuin on eri asia lukea, kuin lukea ja ymmärtää, if juu get tö sarkasm.


                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            No jos se V8 e30:seen menee niin...
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Jos se mahtuu e30 konehuoneeseen niin miksei e28:sin?
                            Originally posted by BeamR View Post
                            kyllä se 8 sinne menee:
                            Ja missähän kukaan on väittänyt, että se ei sinne menisi?


                            Topicin aloittajalle iso käsi, laita vaan se audin kasi sinne. Hyvä siitä tulee.
                            6 - E24 635
                            7 - E38 740
                            8 - E31 850

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2043
                              • Riihimäki

                              #29

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #30
                                Originally posted by pmv View Post
                                Pakkoko ne turbot on siellä konehuoneessa olla?

                                http://images.paultan.org/uploads/20...in_turbo_7.jpg
                                Toimii varmaan helvetin hienosti
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Mahtaa tuo m62b35 asennus olla jo mahdottomuus? Eikös noissa uudemmissa ole jo moottorinohjaus yhtäpuuta auton kanssa, jolloin se juttelee keskenään luistoneston, absien, yms kanssa...
                                Onko siinä oltava orkkis moottorinohjaus?
                                Originally posted by e28classic View Post
                                Morjes,

                                Tarkotus ois nyt saada projekti jossa audin 4.2 v8 laitetaan e28:iin ja lyödää parit föönit päälle. Audiforumia selvitellessä tuli vaan eteen mielenilmaisu tämän projektin mahdottomuudesta, koska alatukipalkki on kuulemma liian paha muokattava. Kenelläkään siis kokemusta tästä muutoksesta?
                                Mikä moottori ihan tarkalleen ottaen?
                                Last edited by petrolhead; 03-02-2009, 17:15.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎