Announcement

Collapse
No announcement yet.

audin 4.2 v8 E28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #31
    Originally posted by petrolhead View Post

    Onko siinä oltava orkkis moottorinohjaus?

    En tiedä. Joskus joku täällä suunnitteli e39 530i:n konetta e36:seen ja tyrmäys tuli. Esim. Vanosta ja imusarjan pituuksia säätelevää after market ecua voi olla haastavampi löytää.

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #32
      Originally posted by pmv View Post
      Pakkoko ne turbot on siellä konehuoneessa olla?

      http://images.paultan.org/uploads/20...in_turbo_7.jpg
      Originally posted by petrolhead View Post
      Toimii varmaan helvetin hienosti
      Luulis toimivan ainakin tuon kuvan tapauksessa. Eikös kyseessä ole jonkun ihan kunnon pajan tekemä biturbo-versio E60 M5:sesta sarjatuotantoon?

      E: Tuosta lisäjuttua http://www.dtmpower.net/forum/austra...bo-e60-m5.html
      Last edited by Carbonfiber; 03-02-2009, 17:29.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #33
        Originally posted by Carbonfiber View Post
        Luulis toimivan ainakin tuon kuvan tapauksessa. Eikös kyseessä ole jonkun ihan kunnon pajan tekemä biturbo-versio E60 M5:sesta sarjatuotantoon?

        E: Tuosta lisäjuttua http://www.dtmpower.net/forum/austra...bo-e60-m5.html
        Oma luuloni taas on hieman toinen. Currency Motor Cars? En ole koskaan kuullutkaan. Sarjatuotanto? 10 kpl a 350 000 USD. Onnea vaan jos meinaavat saada kaupaksi.
        Originally posted by Bmw Master View Post
        En tiedä. Joskus joku täällä suunnitteli e39 530i:n konetta e36:seen ja tyrmäys tuli. Esim. Vanosta ja imusarjan pituuksia säätelevää after market ecua voi olla haastavampi löytää.
        Kaikissa m62:issa ei ole Vanosta ainakaan muistaakseni. Joku Hestec muistaakseni löytyi M3:n Vanokselle ainakin
        Last edited by petrolhead; 03-02-2009, 20:40.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #34
          Ei tuo Audin konekaan varmasti huono ole. Jos BMW:n valmistamia meinaa laittaa, kävisi M60 remmillä hyvin. Jos on mahdollista verrata M5, niin sitten b40. Luulisi M60 olevan vielä kohtuullinen homma laittaa.

          Originally posted by petrolhead View Post
          Kaikissa m62:issa ei ole Vanosta ainakaan muistaakseni.
          Juuei. BMW Master tarkoittanee M54-konetta.
          E39 ja E91

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #35
            Originally posted by petrolhead View Post
            Kaikissa m62:issa ei ole Vanosta ainakaan muistaakseni. Joku Hestec muistaakseni löytyi M3:n Vanokselle ainakin
            Ei tosiaan ole. M62TU on tuplavanoksilla ja se tuli E39 faceliftin kieppeillä joskus '98 kieppeillä. Pientä mutua tosin..

            Kyllähän noita vanoksen taitavia ECU:ja löytyy, tosin ei ihan 100e:lla..


            Ja itse aiheeseen, siitä vaan tekemään, hienoahan se on että saa erilaisia vehkeitä ja isolla moottorilla Tehtävissähän tuo on.
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #36
              Originally posted by Jonsku View Post
              Ei tosiaan ole. M62TU on tuplavanoksilla ja se tuli E39 faceliftin kieppeillä joskus '98 kieppeillä. Pientä mutua tosin..

              Kyllähän noita vanoksen taitavia ECU:ja löytyy, tosin ei ihan 100e:lla..


              Ja itse aiheeseen, siitä vaan tekemään, hienoahan se on että saa erilaisia vehkeitä ja isolla moottorilla Tehtävissähän tuo on.
              Korjataan vielä sen verran, että m62b44tu on single vanoksella. Pelkästään imunokat molemmissa kansissa säätyy. Tuplavanos tuli vasta n62 moottorisarjaan. Sitä ennen oli tietty e39 m5 moottorissa.

              Comment

              • e28classic
                Newbiemmer
                • Jan 2009
                • 14

                #37
                Niin näköjään taas lähti bemaripojilta isosti metsään... onneksi ei vielä ihan tolpassa olla

                Kiitokset kovasti vastanneille, varsinkin teille joilla oli rakentavaa palautetta )

                Audin kasi nyt on siis tulossa niillä näkymin mitä tuo bmw lähettelee vastausta siitä että miten saisi verrattu m5:een. Jos ei saa, haistakoon paskat, tehdään silti! Tarkoitus tosiaan on tehdä se mitä tässä halutaan, pitkään jo suunniteltu tupla-ahdettua v8:ia ja nyt tuli sitten se viiminen inspiksenkipinä. Remmi on ihan jees, muttaei sovi nyt tähän tarkotukseen.

                Mitäs ecuun tulee, niin ei - ei ole tarkoitus jättää vakiota. Eivät taida kauheen hyvin reagoida kun revitään automaattilootat irti (mitkä suuressa osassa bmw:n v8 varmasti on...) jolloin ecu alkaa jo angstaamaan.

                Mutta hienoa että saatiin pojat näinkin pitkä ja monipuolinen keskustelu käytännössä kysymyksestä "voiko e28 518:ia verrata e28 m5:een" ) Vain bemarikuskit pystyvät tähän!

                Ja vielä suurempi kiitos nimimerkki Erichille, siinä on mies joka ymmärtää, että kaikessa ei pidä olla järkeä ja perkele hyvä niin! 5 vuoden päästä ku ajellaan vaan vety- ja sähköautoilla tulee varmasti kummasti ihmisille mieleen että miksi ei voinut tehdä haluamaansa silloin kun vielä pystyi, tiedä mimmoset lakipykälät tässä kohta taas päälle lätkästään...
                Last edited by e28classic; 12-02-2009, 04:38.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #38
                  Jos M5 käy vertailumallina niin sittenhän M62 moottori menee E28:n. Tosin M5 taitaa akella olla "eri mallisarjaa".
                  Itsellänikin olisi ajatus piristää E28 518i sopivalla kasilla (väh. 4 litraa) jos homma laillisesti onnistuu, toki automaagilooda säilyttäen. Tekninen toteutus ei ole ongelma (ks sigu).

                  Comment

                  • Panu.K
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 824
                    • Salo

                    #39
                    Ei onnistu ainakaan vielä 518 vertaamaan m5, koska aken mukaan ovat eri mallisarjaa. BMW:n kanta tekniikan vaihtoihin taitaa olla muutenkin aika kielteinen. Tosin kysyähän aina voi. Voithan itsekkin katsoa eroavaisuudet vaikka realoem:sta.

                    Kannattaa lukea tämä ajatuksella läpi ensin. Tietysti tällä ei ole mitään valiä jos ei tarvitse saada kilpiin.


                    IMO ihmettelen miksi juuri Audin kone. Onko sellainen jo nurkissa pölyttymässä? Kyllä BMW:ssä pitää olla BMW:n kone
                    Kulkuvälineet:
                    Etsintä käynnissä
                    ex BMW:t
                    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                    ex muun merkkiset:
                    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #40
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Mahtaa tuo m62b35 asennus olla jo mahdottomuus? Eikös noissa uudemmissa ole jo moottorinohjaus yhtäpuuta auton kanssa, jolloin se juttelee keskenään luistoneston, absien, yms kanssa...
                      Ei tämä tee hommaa mitenkään mahdottomaksi, myös alkuperäistä moottorinohjausta voi käyttää. Itseasiassa luistoneston / absin yksikön puuttumisesta tulee vain vikakoodi väyläyhteysviasta joka ei vaikuta mitenkään moottorinohjauksen muuun toimintaan. Mahdollisesta ajonestostakin toki selviää, monellakin tavalla.

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1559
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Toimii varmaan helvetin hienosti
                        Kyllä takaturbo toimii. Ei siltä voi odottaa yhtä kovia tehoja kun lyhyemmällä pakosarjalla varustetulta mutta oikein mitoitettuna toimii aivan hyvin. Kun kone on riittävän suuri ei lagia ole nimeksikään.


                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • e28classic
                          Newbiemmer
                          • Jan 2009
                          • 14

                          #42
                          Originally posted by Panu.K View Post
                          IMO ihmettelen miksi juuri Audin kone. Onko sellainen jo nurkissa pölyttymässä? Kyllä BMW:ssä pitää olla BMW:n kone
                          Siksi että se kone on jo valmiiksi turbokäytöstä, joten ei tarvitse lähteä vaihtamaan sisuskaluja ja nukun yöni paremmin jos auto ei täysin bemari ole.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎