Tuli tuossa purettua takanavat kun vaihdoin jarrukilvet ja todettua että absin kehät on todella hanussa kunnossa. Putsasin kehät harjakoneella ja puukolla kaivamalla, ja kasaamisen jälkeen mitattiin absin anturista yleismittarilla vaihtojänniteasennossa toisesta 1,4V ja toisesta 0,5V samalla pyörimisnopeudella (täysiä akkuporakoneella pyörittäen täydellä nopeudella, talking about tarkka mittaustulos
). Korkeampi jännite tuli parempikuntoisesta kehästä.
Tuo kehä näyttäisi olevan krympätty kiinni, saako mistään irtokehiä jotka voisi vaihtaa tuohon tilalle? Ei millään raaskisi ostaa uutta vetarinpuolesta laippaa vain tuon takia jos uusia kehiä vain jostain löytyy.
Toinen asia mikä kiinnostaisi on ABS:n sielunelämä, tietääkö tuollainen sankavitunaikainen ABS jonka antureita ei käytetä mihinkään luistonestoon että mitä nopeutta se pyörä pyörii, vai tietääkö se vain että koska se pyörä on pysähdyksissä eli jännite/signaali on nolla? Eli haittaako edes tuollainen ero pyörien välillä mitään kunhan vain jotain signaalia tulee pihalle?
Sellainen vika tuossa absissa oli että valo syttyi kun mentiin 130-140kmh ja yli. Harmi vaan ettei tullu mitattua noita antureita ennen kehien putsausta.
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuo kehä näyttäisi olevan krympätty kiinni, saako mistään irtokehiä jotka voisi vaihtaa tuohon tilalle? Ei millään raaskisi ostaa uutta vetarinpuolesta laippaa vain tuon takia jos uusia kehiä vain jostain löytyy.
Toinen asia mikä kiinnostaisi on ABS:n sielunelämä, tietääkö tuollainen sankavitunaikainen ABS jonka antureita ei käytetä mihinkään luistonestoon että mitä nopeutta se pyörä pyörii, vai tietääkö se vain että koska se pyörä on pysähdyksissä eli jännite/signaali on nolla? Eli haittaako edes tuollainen ero pyörien välillä mitään kunhan vain jotain signaalia tulee pihalle?
Sellainen vika tuossa absissa oli että valo syttyi kun mentiin 130-140kmh ja yli. Harmi vaan ettei tullu mitattua noita antureita ennen kehien putsausta.
Comment