Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 518i kauhea ravistaminen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makko
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 72
    • Kotka

    e28 518i kauhea ravistaminen!

    Eli nyt olis hyvät neuvot kalliit!! Auto otsikon mukainen vm-86. Hiljaisessa vauhdissa esim kolmeakymppiä ajettaessa alkaa hirveä ees-taas rynkytys joka loppuu heti kytkintä painettaessa tai kiihdyttettäessä. Takakelkan puslat ja perän kannatinkumi juuri vaihdettu mutta ei mitään eroa ennen eikä jälkeen. Kardaanin ristikoissa ei tunnu olevan klappia mutta kardaania käännettäessä(ykkönen päällä) tuntuu pieni liike(kuuluuko olla?) vai olisko tukilaakeri vainaa, sekään tosin silminnähden ja kardaania heiluttaessa ei mikään rikkinäisen oloinen??
    -Nyt e38 740iA
    -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
    , e28 518i
    ----------------------------------------
    KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Oisko se ns. rättinivel mennyt. Heti vaihdelaatikon jälkeen.
    Tosin en kyllä ihan tekstistä ymmärtänyt, että onko nimenomaan voimansiirrossa ongelma vai oikkuileeko moottori.

    Comment

    • makko
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 72
      • Kotka

      #3
      Joo no pitää se rättinivel tsekkaa Toi tuntuis et se tulis just voimansiirrost, mut sitte semmoinkii kävi mieles kun toi kone käy helvetin huonost tyhjäkäynnil useinmmiten kolmel pytyl, mut kaasua painettaessa ihan normaalist. Eli voisko se just väännön puutteen takia alkaa sen rytkytyksen ku ei kunnolla käy pienillä kiekoilla tommosessa hiljaisessa nopeudessa? Sytytys osat itseasias just vaihdettu mutta ei eroa... imuvuotoi vois lähtä etsimää kiitos kuitenkii neuvoista
      -Nyt e38 740iA
      -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
      , e28 518i
      ----------------------------------------
      KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

      Comment

      • full
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1214
        • Tampere

        #4
        joo suosittelen tarkistelemaan ensin moottorin kuntoon koska sen säädöissä vika tuntuisi olevan.
        BMW M535iA -86
        Volvo V90 -18

        Comment

        • Schutzstaffel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 345
          • Lounais-Suomi

          #5
          Tuskinpa on se kannatinlaakeri. Sehän ravistaa joka nopeudessa jos on kulunut, tai siis ulisee kuin susi kuuta. Kumiletkut imusarjaan mentäessä tsekkaukseen ainakin, niis yleensä aina joku rikki/vuotaa.
          Monta 80-luvun autoa

          Comment

          • makko
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 72
            • Kotka

            #6
            Noniin ei se ollu kuin näköjään imuvuotoa minkä takia ravisti Siihen paksuun haitariletkuun jesaria ympärille ja taas toimiii. Pitänee hake se uus koko letku ennen kun taas teipit irtoilee ja mietitään mikä on vikana:think Kiitos Neuvoista!!!!
            -Nyt e38 740iA
            -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
            , e28 518i
            ----------------------------------------
            KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎