Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 1.8i Käyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^alexi^
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 258
    • Kemi

    e28 1.8i Käyntiongelmia

    Elikkäs tuli eilen heräteltyä tuo talviauto henkiin taas ja hyvin lähti käyntiin eikä mitään ongelmia. Noh, ei muutako jätetään se käymään tuohon pihalle ja kappas vain hyvin käy 5min kunnes alkaa pätkimään ja sammuu, eikä kirveelläkään käyntiin.. Tänään sitten tutkimaan mikä siinä on vikana ja ensimmäisellä starttauksella käyntiin, taas pelaa sen 5min ja sama homma, pätkii ja sammuu eikä millään käyntiin! Ihmetyttää vaan mikä voi olla kun viime talvena pelas loistavasti ja ajosta jätettiin se seisomaan. Bensatki on uuet tankissa
  • --_janne_--
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 112

    #2
    Originally posted by ^alexi^ View Post
    Elikkäs tuli eilen heräteltyä tuo talviauto henkiin taas ja hyvin lähti käyntiin eikä mitään ongelmia. Noh, ei muutako jätetään se käymään tuohon pihalle ja kappas vain hyvin käy 5min kunnes alkaa pätkimään ja sammuu, eikä kirveelläkään käyntiin.. Tänään sitten tutkimaan mikä siinä on vikana ja ensimmäisellä starttauksella käyntiin, taas pelaa sen 5min ja sama homma, pätkii ja sammuu eikä millään käyntiin! Ihmetyttää vaan mikä voi olla kun viime talvena pelas loistavasti ja ajosta jätettiin se seisomaan. Bensatki on uuet tankissa
    Motronic boksissa kosteutta.
    ota boksi irti ja ruuvaa siitä takakansi pois ja vie sisään johonkin lämpimään paikkaan kuivamaan yön yli. esim takan päälle. aamulla boksi kiinni ja kokeileen

    Comment

    • sleepertuning
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 662
      • Kotka

      #3
      Häviääkö sytkä vai syöttö? Moottorinohjaus sekä sytkän pääteaste saa kaiken tiedon moottorin pyörimisestä jakajan pyörintänopeusanturista.

      Lämmetessään moottorinohjaus/B-pumpun rele/sytkävahvistin/puola lakkaa toimimasta :think

      Ja näähän on ihan perus L-Jetillä, ei Motronic. :think

      Comment

      • apr
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 101
        • Seinäjoki

        #4
        käyntiongelma

        Mulla on ihan sama ongelma! Auto sammui ajosta ja sen jälkeen on lähtenyt käyntiin ainoastaan muutamaksi minuutiksi. Nyt ei käy enää kuin 3-5s ennenkuin sammuu, hyvin lähtee kuitenkin käyntiin aina.

        Nyt on kaks iltaa raavittu päätä tallissa kun bensaa tulee niinkuin pitääkin ja kipinä samoin kunnes auto vain sammuu. Mitään vikaa ei ole apulaitteissa eikä antureissa, ainoastaan kaasuläpän asentotunnistin ui bensassa (jatkuvan starttailun seurausta?) mutta senkään vaihto ei vaikuttanut.

        Onko -88 vuosimallissa (e28 518i) vielä kärjellinen jakaja?
        E36 325i ralliauto

        Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #5
          kaiken järjen mukaan ei kuullosta L-jetiltä! Koska.. Aluks lähtee loistavasti ja käy sen 5min.. Oon sitä mieltä et tossa vaikuttaa se moottorin lämpeneminen nyt jotenki? Onko seisonu pihalla talven? Vai tallissa? Btw joskus aikoinaa pv reistas samal taval kun moottori lämpes tosin ei sammunu mut jos sammutit niin 15min - 30min sait venata ennenku pienintäkään toivoo! No ongelmaks selvis vähän kärsineet männän renkaat? En pysty sitäkää ymmärtää et miten se lämpö siin vaikutti..
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • apr
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 101
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by alaska View Post
            kaiken järjen mukaan ei kuullosta L-jetiltä! Koska.. Aluks lähtee loistavasti ja käy sen 5min.. Oon sitä mieltä et tossa vaikuttaa se moottorin lämpeneminen nyt jotenki? Onko seisonu pihalla talven? Vai tallissa? Btw joskus aikoinaa pv reistas samal taval kun moottori lämpes tosin ei sammunu mut jos sammutit niin 15min - 30min sait venata ennenku pienintäkään toivoo! No ongelmaks selvis vähän kärsineet männän renkaat? En pysty sitäkää ymmärtää et miten se lämpö siin vaikutti..
            Kyllä loppupään e28 on L-jetillä, vanhemmat K-jetillä.

            Omassa tapauksessa oireet tuntu kans aluksi liittyvän moottorin lämpeämiseen mutta nyt ei ehdi käydä lämpöiseksi asti edes, eli oireet pahentunu tosta aleksin kuvailemasta. Kosteuttakaan ei pitäis laitteistossa enää olla kun on ollut nyt lämpimässä tallissa.
            E36 325i ralliauto

            Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

            Comment

            • Erska
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 439
              • Tuusula

              #7
              kokeiles ottaa se kylmäkäynnistys-suuttimen johto irti, eli jos se jumii päälle niin se kastelee tulpat...eli jos se jaksas ees kaasulla käydä pidempään niin vika on todennöisesti siellä päässä...
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Nyt: VOLVO S60 D5 -03

              EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                #8
                ootko kokeillut tuleeko sitä bensaa starttauksen jälkeenkin? esim. otat sen suutin tukille tulevan bensa letkun irti, starttaat ja katot sitten suihkuaako pensa? tuossa kaverin kanssa ihmeteltiin samanlaisia oireita päät punasena, syyksi sitten paljastu viallinen bensapumppu kun merkkiliikkeen asentajat pähkäilivät sitä.(auto oli tosin volkkari)
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • apr
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 101
                  • Seinäjoki

                  #9
                  e28 ongelmat

                  Originally posted by Erska View Post
                  kokeiles ottaa se kylmäkäynnistys-suuttimen johto irti, eli jos se jumii päälle niin se kastelee tulpat...eli jos se jaksas ees kaasulla käydä pidempään niin vika on todennöisesti siellä päässä...
                  tätäkin kokeiltiin mutta ei vaikutusta. Kaasua jos antaa niin sammuu lähes heti.
                  E36 325i ralliauto

                  Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

                  Comment

                  • apr
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 101
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by juha_s View Post
                    ootko kokeillut tuleeko sitä bensaa starttauksen jälkeenkin? esim. otat sen suutin tukille tulevan bensa letkun irti, starttaat ja katot sitten suihkuaako pensa? tuossa kaverin kanssa ihmeteltiin samanlaisia oireita päät punasena, syyksi sitten paljastu viallinen bensapumppu kun merkkiliikkeen asentajat pähkäilivät sitä.(auto oli tosin volkkari)
                    Bensaa tulee hyvin koko ajan, jopa liikaakin. Pumppu on jo vaihdettu myös.
                    Sellainen tuntuma on että kipinä katoaa jostain syystä hetken tyhjäkäynnin jälkeen jolloinka tulpat ehtii kastua. Tai sitten menee jostain syystä niin älyttömän rikkaalle ettei riitä teho kipinässä. Kaikki palamisen edellytykset on kunnossa ja hienosti käykin kunnes..sammuu.
                    Last edited by apr; 17-11-2009, 17:53.
                    E36 325i ralliauto

                    Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

                    Comment

                    • apr
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 101
                      • Seinäjoki

                      #11
                      vikaa..

                      Kokeiltiin piruuttaan ottaa suuttimien johdot irti ja kas, ei mitään vaikutusta. Käy siis hetken ilman suuttimia (ilmeisesti rikastimen voimin koska ilman sitä ei lähde käyntiin ollenkaan) ja sammuu..

                      Suuttimille tulee kuitenkin jonkinlaista signaalia mutta en oikein tiedä mitä sieltä pitäis mittailla. Suuttimien vaihto ei auttanut (onneksi on osia "hyllyssä"). Tukille asti tulee siis bensa ja painekin kohdallaan kun kellokin päästää läpi (sekin vaihdettu).

                      Onko tästä nyt boksi paskana vai mikä??
                      E36 325i ralliauto

                      Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

                      Comment

                      • sleepertuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 662
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by apr View Post
                        Onko -88 vuosimallissa (e28 518i) vielä kärjellinen jakaja?
                        Ei ole, Kärjetön TZi, eli induktioanturilla.

                        Ja Suuttimille pitäis tulla jatkuva sähö virtalukon/releiden kautta, boksi ohjaa suuttimien aukioloaikaa maadoituksella. Eli ota vaikka 5w parkkipolttimoon jatkuva virta ja tökkää toinen johto suuttimen maadoituslinjaan, valon pitäis välkkyä starttauksen/käynnin aikana loogiseen tahtiin.
                        Last edited by sleepertuning; 18-11-2009, 21:28.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Vaihtaa sinne ehjän bensapumpun releen, niin alkaa toimia.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • apr
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 101
                            • Seinäjoki

                            #14
                            vikaa..

                            saatiin auto käymään antamalla lisärikastimelle pulsseja, eli suuttimista ei tosiaan tuu bensaa. Jännää oli myös että boksin irroittamisella ei ollut mitään vaikutusta vaan oire oli edelleen sama. Mitään silminnähden rikkinäistä ei boksin sisältä kuitenkaan löytynyt ja boksin liittimelle tulee virta ja maadoituskin kunnossa.

                            Säätääkö boksi suuttimien aukioloaikaa bensapumpun releen kautta, tai tuleeko suuttimille virta releen kautta? Jos näin on voisi vika tosiaan olla releessä, se on oikeastaan ainut osa mitä omista varastoista ei tähän moottoriin löydy eikä näin ollen vielä vaihdettu.

                            Joo kärkiä ei löytynyt niinkuin ei pitäisikään, ihmettelin vain kun autodata näytti ohjeita katkojan kärkien säätöön kyseisessä mallissa??
                            E36 325i ralliauto

                            Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

                            Comment

                            • sleepertuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 662
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by sleepertuning View Post
                              Suuttimille pitäis tulla jatkuva sähö virtalukon/releiden kautta, boksi ohjaa suuttimien aukioloaikaa maadoituksella. Eli ota vaikka 5w parkkipolttimoon jatkuva virta ja tökkää toinen johto suuttimen maadoituslinjaan, valon pitäis välkkyä starttauksen/käynnin aikana loogiseen tahtiin.
                              Hep! Eli jos boksi ei ohjaa suuttimia eikä kipinää tule niin jakajan anturi vaihtoon!

                              Jos kipinä tallella mutta suuttimia ei siltikään ohjata niin kääntäisin katseet boksin suuntaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎