Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 1.8i Käyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • apr
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 101
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by sleepertuning View Post
    Hep! Eli jos boksi ei ohjaa suuttimia eikä kipinää tule niin jakajan anturi vaihtoon!

    Jos kipinä tallella mutta suuttimia ei siltikään ohjata niin kääntäisin katseet boksin suuntaan.
    Joo, mittailin vielä niin bensapumpun releeltä tosiaan on yhteys suuttimille, läheis jokainen releen liittimen pinni antoi vastukseksi nolla kumpaankin suuttimen pinniin?? Ja kun jännitettä mittailin niin kumpaankaan bensasuuttimen liittimen pinniin ei tule virtaa kun kääntää virrat päälle, mutta startatessa MOLEMPIIN tulee plussa??

    Ymmärtääkseni vain toiseen pinniin pitäisi tulla plussa, ja silloin jo kun kääntää virrat päälle, ja toiseen miinus boksin ohjeiden mukaan?
    Last edited by apr; 18-11-2009, 23:25.
    E36 325i ralliauto

    Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

    Comment

    • ^alexi^
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 258
      • Kemi

      #17
      Joo elikkäs unohtunu seurata tätä topiccia nyt kun ei ole kiinnostanu koko romu tossa pihalla.. Bensapumppu heittää toimimasta välillä eli ei tullu bensaa sen jälkeen kun sammui. Kipinää antaa hyvin. Viimeks oli sama vika ja sillon oli kosteutta virranjakajassa. Nyt tuli taas värkättyä tuota ja nyt ainakin lämpimillä keleillä bensapumppuki toimii, ja keskuslukitus ja sisävalot :think Eikä ole mitään käyntiongelmia. Taas parin päivän päästä kun kokeilee niin sama vika, bensapumppu ei pyöri ja käy sen aikaa mitä letkuissa riittää bensaa. Eikä toimi valot eikä keskuslukitus

      Comment

      • apr
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 101
        • Seinäjoki

        #18
        vika korjattu

        Nyt toimii taas omakin e28 kun vaihdettiin boksi.

        Onneksi löytyi läheltä. Kiitokset Neppolle!
        E36 325i ralliauto

        Exät: E46 330iA M-Sport touring , E28 525E -83, E30 320i -88, E28 518i -87, E30 "325i" Endurance Saloon prokkis, E30 316 -86

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          #19
          Originally posted by apr View Post
          Ymmärtääkseni vain toiseen pinniin pitäisi tulla plussa, ja silloin jo kun kääntää virrat päälle, ja toiseen miinus boksin ohjeiden mukaan?
          Kumpaankin pinniin tulee plussa, koska jännite kulkee suuttimen käämin läpi ja jos sitä ei kukaan maadoita, käämin molemmilla puolilla on jännite

          Mutta hyvä että asia korjaantui!

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            #20
            Originally posted by ^alexi^ View Post
            bensapumppu ei pyöri ja käy sen aikaa mitä letkuissa riittää bensaa. Eikä toimi valot eikä keskuslukitus
            Kuulostaa isommalta vialta kuin pelkkä b-pumpun rele kerran on muutakin laitetta pois pelistä.

            Kuitenkin valot sekä keskuslukko ja on eri sulakkeiden takana.

            Kulkeeko tuo b-pumpun vika sekä valojen ja keskuslukon vika käsi-kädessä?

            Sulakerasia??

            Comment

            • ^alexi^
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 258
              • Kemi

              #21
              Originally posted by sleepertuning View Post
              Kuulostaa isommalta vialta kuin pelkkä b-pumpun rele kerran on muutakin laitetta pois pelistä.

              Kuitenkin valot sekä keskuslukko ja on eri sulakkeiden takana.

              Kulkeeko tuo b-pumpun vika sekä valojen ja keskuslukon vika käsi-kädessä?

              Sulakerasia??
              Ei aivan käsi-kädessä, välillä pumppu saattaa pyöriä ilman että valot ja keskuslukitus toimii.
              Ei ole tullut paljoa tutkittua autoa, sen mitä viime talvena kerkes jäällä päristellä menemään, sillon pelas ihan hyvin mutta keskuslukitus/sisävalot ei pelannu koskaan. Tänä talvena ensimmäistä kertaa sitten kokeilin sitä käyntiin mutta ei kirveelläkään. Seuraavana päivänä sitte kuskin ovesta avainta vääntämällä aukeaa kaikki ovet, "mitä v***ua?" :think Ja samalla alko pelaamaan sisävalot, mutta nyt ne on taas välistä heittäny toimimasta ja pelkkä pumppu pyörii

              Comment

              • sleepertuning
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 662
                • Kotka

                #22
                Originally posted by ^alexi^ View Post
                ...
                Lähtisin ehkä itse tutkimaan sulakerasian suuntaan... sisävalot ja keskuslukko on kuitenkin saman sulakkeen takana radion kanssa.
                Erityisesti sulakkeet:

                1.B-pumppu
                2,3,7,8 Ajovalot
                5 ja 6, radio, k-lukko sekä sisävalot.

                Koska ongelma on noin levällään, niin en oikeen osaa sanoa mitään

                Keskuslukon boksiin on hieman hankala päästä käsiksi että sais vaikka jännitettä mittailtua, mutta radiolta tai sisävalolta sitä ehkä onnistuis mittailla ainakin yhteys sulakkeille.

                Eihän sulakerasia/sen pohja näytä kauhean hapettuneelta?

                Comment

                • ^alexi^
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2009
                  • 258
                  • Kemi

                  #23
                  Kattelin tuossa tuota sulakerasiaa. B-pumpun rele on vedetty uusilla johdoilla siihen rasian ulkopuolelle kiinni (johtoja menee ristiin rastiin rasialle), mikä idea? Rasiaan on kans vedetty uusia johtoja vähän sinne ja tänne.. En kerennyt katsoa vielä sitä pohjaa miltä näyttää mutta päälisin puolin näyttää ihan ehjältä ja hyvältä.

                  Ja nyt kun tuli tuo radio puheeksi niin sekin vähän ihmetyttää, pistät hätävilkut päälle niin radio sammuu..
                  Last edited by ^alexi^; 26-11-2009, 20:35.

                  Comment

                  • sleepertuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 662
                    • Kotka

                    #24
                    Kuulostaa siltä että joku on tehnyt vähän omia kytkentöjä, hätävilkkujen ei pitäis olla missään tekemisissä radion kanssa.

                    Oiskohan meillä kenties nyt joku iso maadoitushäiriö?

                    Comment

                    • ^alexi^
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 258
                      • Kemi

                      #25
                      oon koittanu jo aikoja sitten puhistella ja rapata kaikki maadoitus pisteet mitä löysin :think Onko mitään tiettyä paikkaa misä vois olla maadoitus vikaa?

                      Comment

                      • |jaakko|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 1542
                        • Keski-Suomi

                        #26
                        apuva

                        pakko lainata vähän tätä topiccia;

                        Eli '87 518i rupes temppuilemaan moottoritien kiihdytyksen jälkeen.
                        Ensin oli 150km matka-ajoo ja toimi ku vessa, mutta sitten kun moottoritiellä annoin sen verran "kenkää" että pääsin auton ohi niin sitten rupes nykimään.

                        Nykiminen tapahtu alle 3000rpm, sen yläpuolella toimi normaalisti ja 5km jälkeen loppui meno kokonaan. Ei lähteny käyntiin.

                        Mielenkiintoisin seikka tässä se että kiihtyvyys parani
                        mutta tyhjäkäynti hävisi kokonaan ja alemmilla kierroksilla ei toimi.

                        Käy kaikilla pytyillä ja bensaa tulee kun haisee pakokaasuissakin.
                        Tänään vaihdoin tulpat, virranjakajankannen, pyörijän ja kokeilin toista puolaa(käyt.).
                        Noh, lähti käyntiin mutta sama homma, ei tyhjäkäyntiä ja 3000rpm jälkeen vasta toimi ja taas muutaman kilometrin jälkeen sammu eikä käyntiin, vähän lupaa mut ei käy ja bensa haisoo.

                        Bensaakin on 25l tuoretta ysikasia tankissa.
                        Konehuoneesta sen verran että suutintukille tuleva letku on haperon näköinen ja ilmamäärämittari vissiin aukaistu joskus liimasta päätellen.
                        Sulakkeet näyttää ehjiltä kuin myös liittimet ympäri konehuonetta.
                        Huomenna katon haitariputken ja alipaineletkut/kellot.

                        Sytytysvikaa vai mistä ettimään?

                        Hieman samanlainen vika jollain ollu mut ei vastauksia juurikaan http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=e28+518i
                        Last edited by |jaakko|; 11-05-2010, 00:15.

                        Comment

                        • |jaakko|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 1542
                          • Keski-Suomi

                          #27
                          tänä aamuna taas lähti käyntiin kun oli kylmenny kone muttei toiminu kunnolla.
                          voisko olla puola paskana?

                          Comment

                          • BavariaPower
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 233
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by |jaakko| View Post
                            tänä aamuna taas lähti käyntiin kun oli kylmenny kone muttei toiminu kunnolla.
                            voisko olla puola paskana?
                            Olisko syynä B-pumpun rele?...itellä aiheutti joskus aikoinaan saman tyyppisiä ongelmia omassa E28:ssa...oli releen sisältä tinaukset irronneet...ilmeisesti tärinästä...
                            Käyttikset:


                            E61 525D -06

                            E60 530ia M-sport -06

                            kesä-auto E21 "316" -82

                            ex. E21 315 -81 :drive

                            ex. E34 540ia -93

                            ex. E34 520i -88

                            ex. E34 525ia touring -93

                            ex. E28 518i Bavaria -87

                            Comment

                            • |jaakko|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 1542
                              • Keski-Suomi

                              #29
                              Originally posted by BavariaPower View Post
                              Olisko syynä B-pumpun rele?...itellä aiheutti joskus aikoinaan saman tyyppisiä ongelmia omassa E28:ssa...oli releen sisältä tinaukset irronneet...ilmeisesti tärinästä...
                              pitää kattoo, toivottavasti.

                              mistäs mä löydän sen?

                              Comment

                              • sleepertuning
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 662
                                • Kotka

                                #30
                                Originally posted by |jaakko| View Post
                                pitää kattoo, toivottavasti.

                                mistäs mä löydän sen?
                                B-pumpun rele on siinä sulakerasian ulkopuolella kylessä.
                                Taitaa päällä lukea vielä benzinpumpenrelais tms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎