Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 520i ---> 535 jarrut???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    E28 520i ---> 535 jarrut???

    eli käykö suoraan???
    jos ei mitä pitää muuttaa...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Tein tuon kesällä.

    Eteen sopivat suoraan, etutolppa on ihan sama kaikissa e28 malleissa. Takana 520 taitaa olla rummut, joten sinne joudut vaihtamaan koko takakelkan että saat levylliset tukivarret, muutos rumpujen tilalle ei käsittääkseni onnistu.

    Lisäksi kannattaa vaihtaa jarrupääsylinteri isompaan, eli 535:sesta, että takajarrutkin ottavat kunnolla.

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Kyytsis
      Lisäksi kannattaa vaihtaa jarrupääsylinteri isompaan, eli 535:sesta, että takajarrutkin ottavat kunnolla.
      Juuri noin, jarrupääsylinterin vaihtaminen jää usein tekemättä, joko "säästösyistä" tai tietämättömyyttään. Ja sitten ihmetellään jarrujen temppuilua tai niiden huonoutta. "Isommat" jarrut vaatii "isomman" jarrupääsylinterin (eli jarrupääsylinterin männän halkaisija on suurempi).

      t: Timo

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by tihuovin
        Originally posted by Kyytsis
        Lisäksi kannattaa vaihtaa jarrupääsylinteri isompaan, eli 535:sesta, että takajarrutkin ottavat kunnolla.
        Juuri noin, jarrupääsylinterin vaihtaminen jää usein tekemättä, joko "säästösyistä" tai tietämättömyyttään. Ja sitten ihmetellään jarrujen temppuilua tai niiden huonoutta. "Isommat" jarrut vaatii "isomman" jarrupääsylinterin (eli jarrupääsylinterin männän halkaisija on suurempi).

        t: Timo
        Itse asiassa ne toimi aika kivasti sillä pienemmälläkin sylinterillä, mutta omaan makuun takapää olisi saanut "ottaa enemmän". Enpä ehtinyt muuten sylinteriäkään vaihtaa ennen kuin auto meni lunastukseen, joten semmoinen olisi ylimääräisenä.. Tulevassa autossa kun on ABS:it niin siinä taisi isompi sylinterikin olla vakiona.

        Onkos kenelläkään muuten tietoa mitä ovat ABS:in edeltäjät ALB jarrut syöneet? Vai onko vain termeissä eroa...

        t.Ville

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2558
          • .

          #5
          Originally posted by Kyytsis
          Onkos kenelläkään muuten tietoa mitä ovat ABS:in edeltäjät ALB jarrut syöneet? Vai onko vain termeissä eroa...

          t.Ville
          Kuormitussääteinen lukkiutumisen estoventtiili (ALB-venttiili). Käytetty henkilöautoissa yleensä takapäässä, jossa sille tulee tietoa (taka)jousituksen korkeudesta ja sen mukaan säätelee takajarrujen painetta ettei ne lukkiutuisi ainakaan ennen etujarruja.
          Taitaa olla käytössä nykyään enään kuorma-autoissa, jos niissäkään?
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Freak
            Originally posted by Kyytsis
            Onkos kenelläkään muuten tietoa mitä ovat ABS:in edeltäjät ALB jarrut syöneet? Vai onko vain termeissä eroa...

            t.Ville
            Kuormitussääteinen lukkiutumisen estoventtiili (ALB-venttiili). Käytetty henkilöautoissa yleensä takapäässä, jossa sille tulee tietoa (taka)jousituksen korkeudesta ja sen mukaan säätelee takajarrujen painetta ettei ne lukkiutuisi ainakaan ennen etujarruja.
            Taitaa olla käytössä nykyään enään kuorma-autoissa, jos niissäkään?
            Renaul 19:sta muuten löytyy tuollainen... :lol:

            Kiitos tiedosta, nyt tietää sitten senkin. Voi taas selittää ihmisille joita ei yhtään kiinnosta...

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2558
              • .

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              Renaul 19:sta muuten löytyy tuollainen... :lol:
              Löytyy myös :palvo: Fiat Unoista ja jopa vanhoista :palvo: Hjonda Accordeista
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • Jacek
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 552
                • Helsinki

                #8
                [quote="Kyytsis"] Takana 520 taitaa olla rummut, joten sinne joudut vaihtamaan koko takakelkan että saat levylliset tukivarret

                525i E28 löytyy levyjarrulliset tukivarret jotka sopii 520i takapalkkiin eli ei tartte vaihtaa kun tukivarret.

                Joissain 86-> uudemmissa 520i malleissa on myös tehtaalta jo sama taka-akselisto kun 528i/535i -mallissa.
                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                Osia myytävänä

                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Jacek
                  Joissain 86-> uudemmissa 520i malleissa on myös tehtaalta jo sama taka-akselisto kun 528i/535i -mallissa.
                  Jeps, sama taka-akselisto taitaa lisäksi löytyä lisäksi myös kaikista ABS:lla varustetuista e28:sta > levyt. Sitä en sitten tiedä miten niissä on perän vetolaipat... Ovatkohan sitten isompaa vai pienempää.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎