Eteen sopivat suoraan, etutolppa on ihan sama kaikissa e28 malleissa. Takana 520 taitaa olla rummut, joten sinne joudut vaihtamaan koko takakelkan että saat levylliset tukivarret, muutos rumpujen tilalle ei käsittääkseni onnistu.
Lisäksi kannattaa vaihtaa jarrupääsylinteri isompaan, eli 535:sesta, että takajarrutkin ottavat kunnolla.
Lisäksi kannattaa vaihtaa jarrupääsylinteri isompaan, eli 535:sesta, että takajarrutkin ottavat kunnolla.
Juuri noin, jarrupääsylinterin vaihtaminen jää usein tekemättä, joko "säästösyistä" tai tietämättömyyttään. Ja sitten ihmetellään jarrujen temppuilua tai niiden huonoutta. "Isommat" jarrut vaatii "isomman" jarrupääsylinterin (eli jarrupääsylinterin männän halkaisija on suurempi).
Lisäksi kannattaa vaihtaa jarrupääsylinteri isompaan, eli 535:sesta, että takajarrutkin ottavat kunnolla.
Juuri noin, jarrupääsylinterin vaihtaminen jää usein tekemättä, joko "säästösyistä" tai tietämättömyyttään. Ja sitten ihmetellään jarrujen temppuilua tai niiden huonoutta. "Isommat" jarrut vaatii "isomman" jarrupääsylinterin (eli jarrupääsylinterin männän halkaisija on suurempi).
t: Timo
Itse asiassa ne toimi aika kivasti sillä pienemmälläkin sylinterillä, mutta omaan makuun takapää olisi saanut "ottaa enemmän". Enpä ehtinyt muuten sylinteriäkään vaihtaa ennen kuin auto meni lunastukseen, joten semmoinen olisi ylimääräisenä.. Tulevassa autossa kun on ABS:it niin siinä taisi isompi sylinterikin olla vakiona.
Onkos kenelläkään muuten tietoa mitä ovat ABS:in edeltäjät ALB jarrut syöneet? Vai onko vain termeissä eroa...
Onkos kenelläkään muuten tietoa mitä ovat ABS:in edeltäjät ALB jarrut syöneet? Vai onko vain termeissä eroa...
t.Ville
Kuormitussääteinen lukkiutumisen estoventtiili (ALB-venttiili). Käytetty henkilöautoissa yleensä takapäässä, jossa sille tulee tietoa (taka)jousituksen korkeudesta ja sen mukaan säätelee takajarrujen painetta ettei ne lukkiutuisi ainakaan ennen etujarruja.
Taitaa olla käytössä nykyään enään kuorma-autoissa, jos niissäkään?
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Onkos kenelläkään muuten tietoa mitä ovat ABS:in edeltäjät ALB jarrut syöneet? Vai onko vain termeissä eroa...
t.Ville
Kuormitussääteinen lukkiutumisen estoventtiili (ALB-venttiili). Käytetty henkilöautoissa yleensä takapäässä, jossa sille tulee tietoa (taka)jousituksen korkeudesta ja sen mukaan säätelee takajarrujen painetta ettei ne lukkiutuisi ainakaan ennen etujarruja.
Taitaa olla käytössä nykyään enään kuorma-autoissa, jos niissäkään?
Renaul 19:sta muuten löytyy tuollainen... :lol:
Kiitos tiedosta, nyt tietää sitten senkin. Voi taas selittää ihmisille joita ei yhtään kiinnosta...
Joissain 86-> uudemmissa 520i malleissa on myös tehtaalta jo sama taka-akselisto kun 528i/535i -mallissa.
Jeps, sama taka-akselisto taitaa lisäksi löytyä lisäksi myös kaikista ABS:lla varustetuista e28:sta > levyt. Sitä en sitten tiedä miten niissä on perän vetolaipat... Ovatkohan sitten isompaa vai pienempää.
Comment