E28/1983 kone M30B28 rivi-6 2788 184@5800 240@4200 Bosch L-Jetronic.
Koneella ajettu 144000km ja tehot kyllä kuumana täysin tallella, 5hz Racecronolla alta 8s 0-100km/t.
Oireet:
- Kylmänä käy ontuen ja savuttaa sinistä.
- Käyntilämpöisenä käy tasaisesti ja hiljaa eikä savuta.
- Käyntilämpöisenä venttiiliääniä ei ole kuin ehkä ihan hienoisesti ok.
- Nesteet eivät sekoitu.
- 140km/t motarilla kolmosella kaasu ylös pöläyttää kunnolla tien täyteen sinistä.
Auto seissyt nyt käytännössä vuoden ja tänään käynnistäessä kuukauden tauon jälkeen oireet pahentuneet niin, ettei alkuun käy tyhjäkäyntiä kaikilla pytyillä ja koko piha katkussa. Savuttaa ainakin kylmänä myös kannen kautta (huohotinputkesta jonka ohjasin ohi imusarjan asiaa tutkiakseni tulee savua). Kuumana käy nätisti. Mitään harmaata sakkaa ei kannen korkissa ole.
Mitä veikkaatte viaksi ja tarvittaviksi toimenpiteiksi?
Miten vaihdetaan venttiilien ohjurikumit helposti - onkos kannen atomeiksi purku ainoa tapa?
Koneella ajettu 144000km ja tehot kyllä kuumana täysin tallella, 5hz Racecronolla alta 8s 0-100km/t.
Oireet:
- Kylmänä käy ontuen ja savuttaa sinistä.
- Käyntilämpöisenä käy tasaisesti ja hiljaa eikä savuta.
- Käyntilämpöisenä venttiiliääniä ei ole kuin ehkä ihan hienoisesti ok.
- Nesteet eivät sekoitu.
- 140km/t motarilla kolmosella kaasu ylös pöläyttää kunnolla tien täyteen sinistä.
Auto seissyt nyt käytännössä vuoden ja tänään käynnistäessä kuukauden tauon jälkeen oireet pahentuneet niin, ettei alkuun käy tyhjäkäyntiä kaikilla pytyillä ja koko piha katkussa. Savuttaa ainakin kylmänä myös kannen kautta (huohotinputkesta jonka ohjasin ohi imusarjan asiaa tutkiakseni tulee savua). Kuumana käy nätisti. Mitään harmaata sakkaa ei kannen korkissa ole.
Mitä veikkaatte viaksi ja tarvittaviksi toimenpiteiksi?
Miten vaihdetaan venttiilien ohjurikumit helposti - onkos kannen atomeiksi purku ainoa tapa?
Comment