Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 524td -84 huutaa tyhjäkäynnillä 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H4ck
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 659
    • Helsinki/Eesti

    E28 524td -84 huutaa tyhjäkäynnillä 2000

    Nyt ku pitäis saada auto myytyä, ni ilmenee vikaa.

    Eli, tässä parin kuukaden aikana on alkanut jäämään kierrokset päälle, eli esim liikennevaloissa pari kuukautta sitten, jäi kierrokset 1000 ja joskus jäi jopa 1500, mutta sitten vähitellen kierrokset laski...

    Ja nyt tänään päivällä jäi kierrokset 1600, painoin jarrun pohjaan, vaihde ykköselle ja vähitellen nostin kytkintä, että kierrokset laskisi...kierrokst laskivat, mutta heti kun nostin kytkimen ja laitoin vaihteen vapaalle, ni kierrokset pomppas takas 1600...ei siinä mitään, no tänään illalla, nyt vähän aikaa sitten jää kierrokset pokkana 2000, kävin huoltoasemalla ostamassa juotavaa, jätin auton siihen seisomaan ni kierrokset ne vaan huutaa 2000...

    Mikä vittu nyt vaivaa? Voiko olla joku anturi? Itse en oikein usko, että kaasuvaijeri..vai? Ennen se siis ei tehnyt tätä joka päivä, harvoin vain.

    Edit: Niin ja nyt auto vetää itse itseänsä esim kolmos vaihteella, yleensähän jos vauhti hiljenee ni auto sammuu, mutta nyt ei...siis ihan sellanen tunne, ko joku painais kaasua. Ja sitäpaitsi, tää on niin vanha auto, että tässä ei ole mielestäni muuta elektroniikkaa, ku virtalukko, seki on lisävaruste.
    Last edited by H4ck; 07-01-2011, 01:42.
    Varaosat, huolto ja maalaus.

    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Moottorin kierrosanturi tai sen johdotus, kuskin puolella lohkon takaosassa, lukee vauhtipyörää, näin siis tds koneissa olisiko sama tuossakin?

    Comment

    • mie
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 219

      #3
      Jos ei oo sähkö pumpulla nii kuulostaa kyllä siltä että kaasuvaijeri tai poljin jumittaa.
      Ei taija se kierros anturi haistella mekaanisella pumpulla olevissa autoissa muutako kierroslukumittarin tietoja.

      Comment

      • H4ck
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 659
        • Helsinki/Eesti

        #4
        Mekaaninen pumppu on juu.
        Tänään pari kertaa kun kierrokset huutivat 2000, polkasin kaasun pariin otteeseen pohjaan ja kun kierrokset laskivat, niin ne laskivat normaali asentoon, eli joku 800 about, mutta sitten pikkuhiljaa nousevat taas.

        Voisko olla pumpun kannen asento tms? Kukaan ei ole kyllä koskenut pumppuun, muutakun laskenut tyhjäkäynti kierroksia.
        Varaosat, huolto ja maalaus.

        -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

        Comment

        • H4ck
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 659
          • Helsinki/Eesti

          #5
          Voisko olla jäähdytysnesteen lämpötila anturi?

          Olis pikkasen kiire saada asia kuntoon.
          Varaosat, huolto ja maalaus.

          -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #6
            Onko syöttöä ruuvattu?
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • H4ck
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 659
              • Helsinki/Eesti

              #7
              Originally posted by jsr85 View Post
              Onko syöttöä ruuvattu?
              Kaveri ruuvas tänään syöttöä pois...vaiko kaasuvaijeria...en muista kumpaa
              Pitää huomenna kysyä.

              Ainakin tehot on mielestäni tallella.
              Varaosat, huolto ja maalaus.

              -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎