Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e28 520i -86 tyhjäk.bensa ja tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jykkee
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 10
    • aura

    bmw e28 520i -86 tyhjäk.bensa ja tehot hukassa

    Elikkä autona on bmw e28 520i -86

    Viat: Auto lähtee kylmänä käymään ja toimii hienosti noin 3km matkan, kunnes "lämpenee".
    Tämän jälkeen ei tahdo pysyä käynnissä, kierrokset todella matalat ja kaasua painaessa tuntuu kuin auto kävisi 4-5 pytyllä ja kierroksia ei saa nostettua ylös. ja taas kun kone lämpenee enemmän niin ei lähde enään ees käymään. Ja bensapumppu päästää semmonen lurahduksen vain. ( kylmänä ja seisoneena pumppu sylkäsee kunnolla, ja auto lähtee käymään ja toimii hetken )

    Tarkistettu: uudet tulpat,uudet johdot,uusi virranjakajan kansi, pyöriä uus, bensapumppu uus, venttiilit säädetty, uus puola, sytytyksen ohjain boksi uus, imuvuodot korjattu virranjakajasta ja kaikki mitkä päälle päin näkyvät, induktio tunnistin mitattu,arvo oli ok. Bensapumpun rele uus, sulake rasia tsekattu ja kunto hyvä.

    Rupeaa loppumaan keinot kesken, olisiko jollain kokemusta tai neuvoja ongelmaan, kiitoksia.
    e28 520i,520i,518i
    e30 316i,320i,325i,318i
    e34 518i,518i,520i,525i,525i,m3.6i
    e32 750i
    e38 740i
  • Juzbe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1066
    • Pori

    #2
    Moottorinohjauksen lämpötila anturi?

    Lähteekö kuitenkin kylmänä aina hyvin käyntiin?

    Comment

    • Jykkee
      Newbiemmer
      • Jan 2011
      • 10
      • aura

      #3
      Lähtee kyllä hyvin kylmänä käymään, ja toimii muutenkin hyvin kylmänä.
      anturista olen vain liittimen putsannut en muuta, tarvii koettaa vaihtaa sekin.

      Mutta ei oikeen selitä sitä bensapumppu ongelmaa?, kun virrat päälle laittaessa koneen lämpimänä, ääni on semmonen lurahdus vain.
      mahtaako auttaa jos sinne vetäis suoraan akulta toisen virran ja vaikka katkaisija väliin?
      Last edited by Jykkee; 13-01-2011, 20:47.
      e28 520i,520i,518i
      e30 316i,320i,325i,318i
      e34 518i,518i,520i,525i,525i,m3.6i
      e32 750i
      e38 740i

      Comment

      • Juzbe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1066
        • Pori

        #4
        Mittaa nyt eka pumpulle tuleva jännite ensiksi kuin rupeat vetelemään johtoja,sitten haet muutaman euron lämpöanturin joka yleensä vaikuttaa tuollaisiin vikoihin.

        Comment

        • Jusaba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 613
          • Joensuu

          #5
          Itellä oli kans samanlaista ongelmaa juuri samanlaisessa autossa.. Vika oli bensapaineen säätimessä..
          MB


          EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

          Comment

          • Jykkee
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 10
            • aura

            #6
            lämpötila anturin vaihto auttoi siinä määrin että pysyy käynnissa auto ja toimii paremmin, seuraava vika ilmeni kun kone lämmin röpöttää korkeilla kierroksilla varsinkin painaessa kaasun ihan pohjaan. Voisiko ilmamäärämittarilla jotenkin osuutta asiaan? ( kiihtyy kyllä kun vähän nostaa poljinta ylöspäin, mutta häiritsevä )

            Ja viimeinen vika on mittaristo, toimi aluks. nyt ei toimi kuin kello ja merkkivalot :E, nopeusmittari ja kulutus mittari teki tepposet, onko jollain kokemuksia moisista?
            Last edited by Jykkee; 14-01-2011, 23:55.
            e28 520i,520i,518i
            e30 316i,320i,325i,318i
            e34 518i,518i,520i,525i,525i,m3.6i
            e32 750i
            e38 740i

            Comment

            • sleepertuning
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 662
              • Kotka

              #7
              Onko ilmamäärämittarin kansi liimattu/sikailtu kiinni? Jos näin on niin joku on voinut mennä löysäämään läpän jousta, seos täten rikkaampi.

              Comment

              • Jykkee
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 10
                • aura

                #8
                ilmamäärämittärin kansi oli ihan ok, ei liimailtu / sikailtu
                ajelin auton ulos lämpimäst tallist ja aattelin et leimalle tarttee lähteä. auto oli siinä seuraavaan päivään asti ja ulkona -20c pakkasta nopa ei ees luppaa ennää, ei lähde käymähän.

                vaihdoin autoon bensapainesäätimen ja tyhjäkäynti kellon, ei vaikutusta.
                e28 520i,520i,518i
                e30 316i,320i,325i,318i
                e34 518i,518i,520i,525i,525i,m3.6i
                e32 750i
                e38 740i

                Comment

                • Jykkee
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 10
                  • aura

                  #9
                  ja nyt vielä bensa kadoksissa, ei tule siitä " bensapaineen säätimestä, kun ottaa letkun irti niin yhtään mittää. bensapumppu kyl lykkii tavaran koneelle asti, mut paluulinja kuiva..
                  e28 520i,520i,518i
                  e30 316i,320i,325i,318i
                  e34 518i,518i,520i,525i,525i,m3.6i
                  e32 750i
                  e38 740i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎