E28 muutoskatsastus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Morriz
    replied
    Realoem.com ja sieltä tulostamaan lappusia. Onko noissa nyt sitten mitään sen kummempaa kuin muuttaa ne jarrut vastaamaan sitä isompaa tehoa. :think

Leave a comment:

• Lötkö
    replied
    Originally posted by Schutzstaffel View Post
    Minkälaista listaa osista olette vieneet katsastukseen ja keneltä papereita olette saaneet ? Kävin kyselemässä muutoksista asemalla. Eihän se vaikeaa ole, mutta osalista jolla lähdetään osia todistelemaan, mistä sen saa tai onko jollain lähettää kopiota mallista ?
    Tämä kyllä kiinnostaa kovasti. Intoa ja vermeitä olis tehä,mutta kaatuuko koko homma jonkun lappusen takia. Nyt rakentaneet,neuvoja tulemaan!

Leave a comment:

• Schutzstaffel
    replied
    Muutoskatsastusta tulossa

Originally posted by makethecake View Post
    itse muutos katsastin 518/535i 28,5 prossat ilman abs jarruja ja hyvin meni läpi 2vuotta sitten

Minkälaista listaa osista olette vieneet katsastukseen ja keneltä papereita olette saaneet ? Kävin kyselemässä muutoksista asemalla. Eihän se vaikeaa ole, mutta osalista jolla lähdetään osia todistelemaan, mistä sen saa tai onko jollain lähettää kopiota mallista ?

Leave a comment:

• Redo
    replied

Tuolta löytyy säädettävä alusta, onhan toki hintaa mutta laatu!

..... Ja tottakai väärälle palstalle meni....

Leave a comment:

• makethecake
    replied
    itse muutos katsastin 518/535i 28,5 prossat ilman abs jarruja ja hyvin meni läpi 2vuotta sitten

Leave a comment:

• pope
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Ai kaksi katsuria on selittänyt omiaan minulle? No voihan se toki niinkin olla, mutta miksi mun ees tarvitsisi verrata 535seen, kun sellaista ei ole ollut vuonna 82.
    Hyvin mahdollista. Suomessa kuitenkin on paljon enemmänkin kuin kaksi katsuria, jotka ovat vähän pihalla näistä muutoskatsastus asioista . Tuohon vuosimalliasiaan en ota kantaa kun en varma asiasta ole, mutta missään vaiheessa en ole sanonut että sinun pitäisi verrata jotain johonkin .

Leave a comment:

• Joma
    replied
    Originally posted by pope_ View Post
    En tiedä. Todennäköisesti katsuri on ollut vähän pihalla. Jos 528:iin haluaa yhdenkin hevosvoiman lisää, on sitä verrattava 535:een. Näin siis pykälien mukaan, mutta onnistuu toki monella muullakin tapaa juuri siksi kun katsurit eivät aina ole ihan perillä kaikista asioista.
    Ai kaksi katsuria on selittänyt omiaan minulle? No voihan se toki niinkin olla, mutta miksi mun ees tarvitsisi verrata 535seen, kun sellaista ei ole ollut vuonna 82.

Leave a comment:

• pope
    replied
    Originally posted by tsbmw View Post
    Kyllä sitä saa vaparina viilata ihan ilman katsastusta.
    Litrateho antaa myöten ja maamoottori kun on.
    Eri juttu sitten onko enää yhtä kiva ajaa ja paljonko haukkaa...
    Ei saa. Helppo toki jättää muutoskatsastamatta, koska katsatsastusmies ei sitä huomaa mikäli ei ole suuria ulkoisia muutoksia.

Leave a comment:

• tsbmw
    replied
    Kyllä sitä saa vaparina viilata ihan ilman katsastusta.
    Litrateho antaa myöten ja maamoottori kun on.
    Eri juttu sitten onko enää yhtä kiva ajaa ja paljonko haukkaa...
    Last edited by tsbmw; 09-10-2011, 22:37.

Leave a comment:

• pope
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Miksi mulle sitten kerrottiin että _KYSEISEN_ auton alustasta voi verrata +20%.
    Mutta esim 518itä ei voi verrata 520seen ja +20 % _VAIKKA_ siinä olisi 520sen alusta, koska alunperin 518i. Jos haluaa tehokkaamman mallin tehot + 20%. Silloin sen on oltava mallisarjan tehokkain.
    En tiedä. Todennäköisesti katsuri on ollut vähän pihalla. Jos 528:iin haluaa yhdenkin hevosvoiman lisää, on sitä verrattava 535:een. Näin siis pykälien mukaan, mutta onnistuu toki monella muullakin tapaa juuri siksi kun katsurit eivät aina ole ihan perillä kaikista asioista.

Leave a comment:

• Joma
    replied
    Originally posted by pope_ View Post
    Tuo +20% tehonlisäys pätee ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan. Eli aina jos teho nousee, on alusta yms. päivitettävä vastaamaan tehoiltaan vastaavaa mallia.

Se on sitten asia erikseen jos joku katsastuskonttori ei tiedä miten tulisi menetellä niin voi onnistua melkein mikä vaan.

Suosittelisin vaihtamaan katsastuskonttoria

Miksi mulle sitten kerrottiin että _KYSEISEN_ auton alustasta voi verrata +20%.
    Mutta esim 518itä ei voi verrata 520seen ja +20 % _VAIKKA_ siinä olisi 520sen alusta, koska alunperin 518i. Jos haluaa tehokkaamman mallin tehot + 20%. Silloin sen on oltava mallisarjan tehokkain.

Leave a comment:

• jani1632
    replied
    Originally posted by jakek View Post
    Katsuri vaan totes kylmästi että ainostaan bmw merkkiliikkeestä saadut leimatut laput kelpaa.. ja bmw ei ko lappuja anna eli käytännössä mahdotonta
    Kyllä tämmöseltä katsurilta sais ottaa "natsat" pois

Leave a comment:

• pope
    replied
    Tuo +20% tehonlisäys pätee ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan. Eli aina jos teho nousee, on alusta yms. päivitettävä vastaamaan tehoiltaan vastaavaa mallia.

Se on sitten asia erikseen jos joku katsastuskonttori ei tiedä miten tulisi menetellä niin voi onnistua melkein mikä vaan.

Originally posted by jakek View Post
    Millasillas lapuilla jätkät on muutoskatsastellu? meillä päin ei katsurit hyvällä kattonu ku kävin realoemista tulostettujen 520i ja 528 vertailulappujen kanssa kysymässä muutoskatsastusta.. pitäis siis vm-84 520i turbo saada kilpiin..
    Katsuri vaan totes kylmästi että ainostaan bmw merkkiliikkeestä saadut leimatut laput kelpaa.. ja bmw ei ko lappuja anna eli käytännössä mahdotonta
    Suosittelisin vaihtamaan katsastuskonttoria
    Last edited by pope; 09-10-2011, 12:56.

Leave a comment:

• Joma
    replied
    Dynolappua vaan pikkupaineilla saat sen +20% ilman minkään alustan osan vaihtoa.

Itse kun kävin juuri kyselemässä muutoskatsastusta minun 528 koppaan.

Kyselin ensin vaan ahtimesta että mitä tarvis tehä ja sanoi että jos alle +20% niin dynolappua vaan kehiin, (vaativat kuitenkin 0,3bar minimi paineet).

Sitten tuli kyseltyä että, entäs jos laittais sen m30b34 koneen niin mitäs silloin. Vastailivat vaan että, kun samanpainonen kone ja juuri ja juuri tehojen ja painojen puolesta alittaa sen +20% ja plus 25% niin ok.

Sitten kun siihen vielä kyselin ahtimen laittoa niin vastailivat, no jos saat 0,3barin paineilla alittaan tehorajan niin senkus teet.

Ja abseja en tarvitse koska niitä ei vuonna 82 ollut kuin lisävarusteena.

Leave a comment:

• jakek
    replied
    Millasillas lapuilla jätkät on muutoskatsastellu? meillä päin ei katsurit hyvällä kattonu ku kävin realoemista tulostettujen 520i ja 528 vertailulappujen kanssa kysymässä muutoskatsastusta.. pitäis siis vm-84 520i turbo saada kilpiin..

Leave a comment:

Working...
X