
E28 muutoskatsastus
Collapse
X
-
Originally posted by Oksanen View PostM535 ja 535 on kuitenkin alustaltaan, jarruiltaan ja moottoriltaan samat. Tosin ainakin oman 535:n omapaino on 1440kg, eli jos voisi käyttää M5:sta vertailumallina niin saisi maks 279hp (7kg/kW sääntö), kun nyt tehoraja on 261hp.
Mutta kai tuokin menee normi mallisarjaan..
Leave a comment:
-
Originally posted by Mörkö View PostPieni välikysymys siitä että lasketaanko M535 e28-mallisarjaan vai onko verrannollinen M5:n kanssa?
M535 ja 535 on kuitenkin alustaltaan, jarruiltaan ja moottoriltaan samat. Tosin ainakin oman 535:n omapaino on 1440kg, eli jos voisi käyttää M5:sta vertailumallina niin saisi maks 279hp (7kg/kW sääntö), kun nyt tehoraja on 261hp.
Eli aikalailla yks hailee, M5:sta käyttäessä joutuisi vaihtamaan väkisin E28 M5 jarrut tai tehokkaammat, ja samaten muita alustan palikoita jos eroa on (ainakin vakaajat, jotka tosin on muutenkin todella kannattava sijoitus E28:n alustaan, eroa on kuin yöllä ja päivällä).
Leave a comment:
-
Itsellä tökkäsi 535:sen muutoskatsastus E34 M5 jarruille (oli siis mukana pidemmässä vaihdettujen osien listassa kun turbolle katsastin), katsuri kiikutti lapun jossa sanottiin että 535:sta ei ole tyypitetty suomessa ilman abseja (mulla siis 1985) eli etten voi abseja poistaa.
Ei muuten mutta se vaati että KAIKKI jarruosat piti olla E34 M5:stä jotta voi olla varma että absit toimii suurempien jarrujen kanssa, eli anturit, pumppu, tehostin, jarrupääsylinteri ja osalistan missä sitten piti verrata osia keskenään. Vaihdoin konttoria ja pidin turpani kiinni jarruista (kuitenkin tuo 535 lasketaan mallisarjansa tehokkaimmaksi kun m5:ttä ei e28:ksi jostain syystä lasketa -> valmiiksi isoimmat jarrut mihin verrata). Autossa edelleen e28 absit ja e34 m5 jarrut. Olen siis suuri kriminaali. Saatana.
Eli siis, kannattaa varmistaa siltä konttorilta missä ikinä meinaat leimatakaan ettei tökkää jarruasioihin.
Leave a comment:
-
Ainakin bmwfansin mukaan 535i:tä on saanut alkuaikoina myös ilman ABSeja. Pitääkö tämä paikkaansa? Jos pitää, niin sitähän voi pitää vertailuautona?
Leave a comment:
-
Ala-vääntö on tässä työmatkakinnerissä tärkein, tässä ei tarttis edes
öljy- ja välijäähyä, menis ehkä pelkällä suuttimien vaihdolla + kammet 535?
Aiemmin vertailuautovaatimuksena katsurilla ollut mallisarjan paras 535i = ABS.
Siihen se into on tyssännyt, muutenhan nämä on samoja 535i kanssa - ABS.
Voishan laittaa oikeesti remmin huipun 4000r ja katkon sytkään,
jolloin väännön alhaalla sais vastaamaan 400hp konetta.Last edited by tsbmw; 18-06-2011, 20:02.
Leave a comment:
-
Originally posted by tsbmw View PostHM... anteeksi mutta saiskos kysyä väliin kun mull on pari noita 528i:tä 83/84 ja kun haluis toisen laittaa remmille, mutta toi ABS homma ei kiinnosta niin mites on vertailuauto? Tohon aikaan 528i oli tehokkain mallisarjasta ja ilman ABS.
Laita remmi ja ota katsastukseen pois, ja sanot että käytössä ainoastaan radalla.
Tai sitten leimaat pikkupaineilla. Vertailu malli on 535 jota on saanut ilman abs jarruja joten niitä et tarvitse.
Leave a comment:
-
HM... anteeksi mutta saiskos kysyä väliin kun mull on pari noita 528i:tä 83/84 ja kun haluis toisen laittaa remmille, mutta toi ABS homma ei kiinnosta niin mites on vertailuauto? Tohon aikaan 528i oli tehokkain mallisarjasta ja ilman ABS.
Leave a comment:
-
Oisko jollain e28 528 vm.87 ilman abs jarruja ja saisin siitä runkonumeron ni saisin bemarilta lapun että en tarvii abs jarruja
Leave a comment:
-
on juu uudempi ja eilen realoem:ää selailin, niin samat jarrut ja vakaajat kuin 528:ssa eli sit tarvis vaan kaivaa tieto jostain tarviiko olla ne absit
Leave a comment:
-
Jos on 4/86 tai uudempi, niin siitä pitäisi löytyä jo valmiina "iso taka-akseli", eli sama kuin 528i ja 535i -malleissa. En ole varma onko tuon ikäistä 528i:a saanut enää ilman ABS:iä, joten mahdollisesti sinun pitää hommata autoon ABS-vermeet. Taakse pitäisi sopia suoraan ABS:illiset kynkät E32:sta. Jos taas vanhempi, kuin 4/86, niin sitten pitää myös taka-akseli vaihtaa. Lisäksi tietysti etujarrut pitää muuttaa 528i:tä vastaaviksi ja mahdollisesti tarvitset sinne eteenkin ne ABS-anturilliset tolpat.
Leave a comment:
-
E28 muutoskatsastus
Ostin tuollaisen E28 520i vm.86, ei ole ABS jarruja ja suunnittelin laittaa tehokkaampaa moottoria, niin mitä kaikkea tarvis vaihtaa että vois verrata 528 tehoihin?Tags: None
Leave a comment: