E28 muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BmwPunisher
    replied
    M535i mallit on verrannollisia M5 mallien kanssa, eikä normaalien E28:sien..

    Leave a comment:


  • micke_
    replied
    Originally posted by Oksanen View Post
    M535 ja 535 on kuitenkin alustaltaan, jarruiltaan ja moottoriltaan samat. Tosin ainakin oman 535:n omapaino on 1440kg, eli jos voisi käyttää M5:sta vertailumallina niin saisi maks 279hp (7kg/kW sääntö), kun nyt tehoraja on 261hp.
    Omassa M535:ssa omapaino 1535kg, eli JOS M5:sta voisi käyttää vertailumallina niin eikö se silloin tekisi noin 298hv. Eli sais leimattua vaikkapa "M88/3":lla
    Mutta kai tuokin menee normi mallisarjaan..

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Originally posted by Mörkö View Post
    Pieni välikysymys siitä että lasketaanko M535 e28-mallisarjaan vai onko verrannollinen M5:n kanssa?
    Käsittääkseni M535 ei voi verrata M5:n kanssa. Tässähän on varmaankin mahdollinen porsaanreikä joillain konttoreilla ja mahdollisuus saada M535:seen mukavemmat vertailutehot jos saa verrata M5:seen.

    M535 ja 535 on kuitenkin alustaltaan, jarruiltaan ja moottoriltaan samat. Tosin ainakin oman 535:n omapaino on 1440kg, eli jos voisi käyttää M5:sta vertailumallina niin saisi maks 279hp (7kg/kW sääntö), kun nyt tehoraja on 261hp.

    Eli aikalailla yks hailee, M5:sta käyttäessä joutuisi vaihtamaan väkisin E28 M5 jarrut tai tehokkaammat, ja samaten muita alustan palikoita jos eroa on (ainakin vakaajat, jotka tosin on muutenkin todella kannattava sijoitus E28:n alustaan, eroa on kuin yöllä ja päivällä).

    Leave a comment:


  • Mörkö
    replied
    Originally posted by Oksanen View Post
    ...kuitenkin tuo 535 lasketaan mallisarjansa tehokkaimmaksi kun m5:ttä ei e28:ksi jostain syystä lasketa...
    Pieni välikysymys siitä että lasketaanko M535 e28-mallisarjaan vai onko verrannollinen M5:n kanssa?

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Itsellä tökkäsi 535:sen muutoskatsastus E34 M5 jarruille (oli siis mukana pidemmässä vaihdettujen osien listassa kun turbolle katsastin), katsuri kiikutti lapun jossa sanottiin että 535:sta ei ole tyypitetty suomessa ilman abseja (mulla siis 1985) eli etten voi abseja poistaa.

    Ei muuten mutta se vaati että KAIKKI jarruosat piti olla E34 M5:stä jotta voi olla varma että absit toimii suurempien jarrujen kanssa, eli anturit, pumppu, tehostin, jarrupääsylinteri ja osalistan missä sitten piti verrata osia keskenään. Vaihdoin konttoria ja pidin turpani kiinni jarruista (kuitenkin tuo 535 lasketaan mallisarjansa tehokkaimmaksi kun m5:ttä ei e28:ksi jostain syystä lasketa -> valmiiksi isoimmat jarrut mihin verrata). Autossa edelleen e28 absit ja e34 m5 jarrut. Olen siis suuri kriminaali. Saatana.

    Eli siis, kannattaa varmistaa siltä konttorilta missä ikinä meinaat leimatakaan ettei tökkää jarruasioihin.

    Leave a comment:


  • Madfexx
    replied
    Ainakin bmwfansin mukaan 535i:tä on saanut alkuaikoina myös ilman ABSeja. Pitääkö tämä paikkaansa? Jos pitää, niin sitähän voi pitää vertailuautona?

    Leave a comment:


  • tsbmw
    replied
    Ala-vääntö on tässä työmatkakinnerissä tärkein, tässä ei tarttis edes
    öljy- ja välijäähyä, menis ehkä pelkällä suuttimien vaihdolla + kammet 535?
    Aiemmin vertailuautovaatimuksena katsurilla ollut mallisarjan paras 535i = ABS.
    Siihen se into on tyssännyt, muutenhan nämä on samoja 535i kanssa - ABS.
    Voishan laittaa oikeesti remmin huipun 4000r ja katkon sytkään,
    jolloin väännön alhaalla sais vastaamaan 400hp konetta.
    Last edited by tsbmw; 18-06-2011, 20:02.

    Leave a comment:


  • Bimmero
    replied
    Originally posted by tsbmw View Post
    HM... anteeksi mutta saiskos kysyä väliin kun mull on pari noita 528i:tä 83/84 ja kun haluis toisen laittaa remmille, mutta toi ABS homma ei kiinnosta niin mites on vertailuauto? Tohon aikaan 528i oli tehokkain mallisarjasta ja ilman ABS.

    Laita remmi ja ota katsastukseen pois, ja sanot että käytössä ainoastaan radalla.
    Tai sitten leimaat pikkupaineilla. Vertailu malli on 535 jota on saanut ilman abs jarruja joten niitä et tarvitse.

    Leave a comment:


  • tsbmw
    replied
    HM... anteeksi mutta saiskos kysyä väliin kun mull on pari noita 528i:tä 83/84 ja kun haluis toisen laittaa remmille, mutta toi ABS homma ei kiinnosta niin mites on vertailuauto? Tohon aikaan 528i oli tehokkain mallisarjasta ja ilman ABS.

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Oisko jollain e28 528 vm.87 ilman abs jarruja ja saisin siitä runkonumeron ni saisin bemarilta lapun että en tarvii abs jarruja

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    on juu uudempi ja eilen realoem:ää selailin, niin samat jarrut ja vakaajat kuin 528:ssa eli sit tarvis vaan kaivaa tieto jostain tarviiko olla ne absit

    Leave a comment:


  • Madfexx
    replied
    Jos on 4/86 tai uudempi, niin siitä pitäisi löytyä jo valmiina "iso taka-akseli", eli sama kuin 528i ja 535i -malleissa. En ole varma onko tuon ikäistä 528i:a saanut enää ilman ABS:iä, joten mahdollisesti sinun pitää hommata autoon ABS-vermeet. Taakse pitäisi sopia suoraan ABS:illiset kynkät E32:sta. Jos taas vanhempi, kuin 4/86, niin sitten pitää myös taka-akseli vaihtaa. Lisäksi tietysti etujarrut pitää muuttaa 528i:tä vastaaviksi ja mahdollisesti tarvitset sinne eteenkin ne ABS-anturilliset tolpat.

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    eikös ketään ole e28 muutoskatsastanut?

    Leave a comment:


  • escortmk2
    started a topic E28 muutoskatsastus

    E28 muutoskatsastus

    Ostin tuollaisen E28 520i vm.86, ei ole ABS jarruja ja suunnittelin laittaa tehokkaampaa moottoria, niin mitä kaikkea tarvis vaihtaa että vois verrata 528 tehoihin?
Working...
X