Alustan muutos riittää kun päivittää e28 525:n alustan, eli autosta tulee ns. päivitetty 525 tällä m50 moottorilla. Alustan päivitykseen tarvitaan joko merkkiliikkeen taikka sitten maahantuojan allekirjottamat paperit siitä mitä eroa on. Muutoksen jälkeen auto täytyy käyttää merkkihuoltamolla tarkastuksessa jossa selvitetään että onhan kaikki tarvittavat muutokset tehty ja kaikki toimii josta saadaan sitten allekirjoitettu lappu että asiat on kunnossa.
Teho erosta kysyin myös niin se ei kuulemma vaikuta :think
Abs hommasta sen verran että täytyy ottaa vertailukohdaksi samanikäinen 525:n kun on tämä auto johon muutos tehdään ja selvittää onko kyseisen ikäisessä 525:ssa abs jarrut vakiovarusteena. Eli jos on täytyy tässä muokatussa autossa myös olla abs:t.
taas nähdään että joka konttorilla on ihan omat vaateet tälläsille muutoksille mutta kun puhutaan vähäpäästöisyydestä niin aina soitetaan trafiin
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Alustan muutos riittää kun päivittää e28 525:n alustan, eli autosta tulee ns. päivitetty 525 tällä m50 moottorilla. Alustan päivitykseen tarvitaan joko merkkiliikkeen taikka sitten maahantuojan allekirjottamat paperit siitä mitä eroa on. Muutoksen jälkeen auto täytyy käyttää merkkihuoltamolla tarkastuksessa jossa selvitetään että onhan kaikki tarvittavat muutokset tehty ja kaikki toimii josta saadaan sitten allekirjoitettu lappu että asiat on kunnossa.
Teho erosta kysyin myös niin se ei kuulemma vaikuta :think
Käsittiköhän että vrt malli on E28 525i(150hp) ja vaihdettavassa moottorissa on 191hp? :think
Ja eikö E28 525 ja 528 alusta ole sama ja miten 535(vakioalusta) eroo näistä?
Kuullostaa kyllä konttorin neuvot siltä ajalta kun presidentit oli kekkosia ja Möykkymäki korvasi BTCF:n täysin.
Mitenkäs tuon 520i:n muuttaminen vastaamaan 525i mallia kaikilta osin? Pitäis vissiin vaihtaa alipainetehostinki nestepainetehostajaan aka pommiin. Ja onko 535i alusta jetsulleen sama kuin 528i:n? Vakaajien paksuus ja takatukivarret? Jossain nähnyt, että 535i:lle ilmotettas eri akseliväli kuin muille? Voi toki olla ihan väärä muistikuva.
Jos vaikka osottas alustan vastaavan 528i mallia varaosaluettelon avulla ja käyttäis autoa puntarilla, että näkis sen olevan saman painonen kuin 520i.
Meikäläinen ainakin kävelisi suoraan seuraavalle konttorille jos alettaisiin ehdottelemaan, että merkkiliikkeeseen tarkistettavaksi Ainakin minun kokemusten perusteella merkkiliike on ihan pihalla noista vanhoista autoista.
Helpoimmalla varmaan pääsee kun heittää taakse levyjarrullisen taka-akselin (uudemmissa 520 on jo valmiiksi) ja eteen riittävän isot levyt (yhtäsuuret tai suuremmat kuin 535) ja unohtaa ne absit. Sitten etsii konttorin mikä muutoskatsastaa sen.
EDIT: Meinasi unohtua että jarrutehostin pitänee myös vaihtaa. Ainakin paljon mutuilua kuullut ettei vakio tehostaja riittäisi kunnolla isoille jarruille.
itsellä on projekti alkamassa, kone odottaa kopan eessä lattialla. en ole ennen tämmösiä projekteja tehny, joten kaikki pitää vielä opetella asia kerrallaan. eikä tuo englantikaan suju yhtään, eli kantapään kautta mennään. kone on lähtösin e34:sta.
itsellä on projekti alkamassa, kone odottaa kopan eessä lattialla. en ole ennen tämmösiä projekteja tehny, joten kaikki pitää vielä opetella asia kerrallaan. eikä tuo englantikaan suju yhtään, eli kantapään kautta mennään. kone on lähtösin e34:sta.
itselläkin samallainen elintenluovuttaja, mutta eka pitää koppa hoitaa ja alusta rumpata e34sesta. sitten jos mielenkiinto riittää niin se tekniikka
Pitää muuten ottaa kantaa tähän kun joskus kommentoinutkin ja itteäni kiinnostaa myös.
Näin omassa harha maailmassa elän E28 M50b25 sweepin kanssa(viisaat voi korjata/kokemusta asiasta enemmän)
Eli jos sinulla on ennen rekisteröity xx/85 (ennen kun 535 oli suomessa) E28 niin vertailukohta muodostuu silloin 528i malliin ja m50b25 tehot pysyvät siinä 20% säännön sisällä.
Ja taas sitten uudemmat vertailu kohdat kyseisellä moottorilla on taas 535 tehojen puolesta koska nehän "ylittävät" reilulla seitsämällä(7hp) 528i mallin. Jolloin näkisin vertailukohdaksi just toin 535 mallin.
Tämä vain sillä veikkauksella kun joskus oli puhetta jos 318is koneen lyö E28 keulalle niin vertailumalliksi tuleekin 525i kun ylittää 520i tehot jolloin joutuu ainakin vanhemmissa 520 malleisssa laittamaan levylliset taakse.
P.S: Soiniselle ja pmv:lle:
525i ja 528 alustat ovat samat(ainakin E28 ohjekirjan mukaan nämä mallinimet ovat samassa kuvassa kun näytettään edestä ja takaa alusta kokonaisuutta.
Ja 535i malli eroo näistä just toin taka raidelevyden kannalta(kapeampi kuin muissa) ja tämäkin perustuu siihen mitä E28 ohjekirjassa lukee. Eli en nytten hatullisesta paskaa vetoa lähtisi lyömään mutta kiva olisi kuulla että onko ihan päin honkia jolloin taas ite oppisi uutta, meinaan tullut pikkuskidistä asti luettua E28 kirja kerta jos toinenkin
Pitää muuten ottaa kantaa tähän kun joskus kommentoinutkin ja itteäni kiinnostaa myös.
Näin omassa harha maailmassa elän E28 M50b25 sweepin kanssa(viisaat voi korjata/kokemusta asiasta enemmän)
Eli jos sinulla on ennen rekisteröity xx/85 (ennen kun 535 oli suomessa) E28 niin vertailukohta muodostuu silloin 528i malliin ja m50b25 tehot pysyvät siinä 20% säännön sisällä.
Ja taas sitten uudemmat vertailu kohdat kyseisellä moottorilla on taas 535 tehojen puolesta koska nehän "ylittävät" reilulla seitsämällä(7hp) 528i mallin. Jolloin näkisin vertailukohdaksi just toin 535 mallin.
Tämä vain sillä veikkauksella kun joskus oli puhetta jos 318is koneen lyö E28 keulalle niin vertailumalliksi tuleekin 525i kun ylittää 520i tehot jolloin joutuu ainakin vanhemmissa 520 malleisssa laittamaan levylliset taakse.
P.S: Soiniselle ja pmv:lle:
525i ja 528 alustat ovat samat(ainakin E28 ohjekirjan mukaan nämä mallinimet ovat samassa kuvassa kun näytettään edestä ja takaa alusta kokonaisuutta.
Ja 535i malli eroo näistä just toin taka raidelevyden kannalta(kapeampi kuin muissa) ja tämäkin perustuu siihen mitä E28 ohjekirjassa lukee. Eli en nytten hatullisesta paskaa vetoa lähtisi lyömään mutta kiva olisi kuulla että onko ihan päin honkia jolloin taas ite oppisi uutta, meinaan tullut pikkuskidistä asti luettua E28 kirja kerta jos toinenkin
Näinhän se juuri menee. Absejakaan ei tarvita <-vm.86 autoissa.
525i ja 528i jarrut ovat erikokoiset, joten ne joutuu päivittämään.
Kyllä se on niin että 535 on mallisarjan tehokkain. Samaa mallisarjaa ne e28:t on oli ne sitten -84 tai -86 . Se on sitten eri asia kuinka päättömästi kukakin katsastusinssi keksii lakeja soveltaa.
Kyllä se on niin että 535 on mallisarjan tehokkain. Samaa mallisarjaa ne e28:t on oli ne sitten -84 tai -86 . Se on sitten eri asia kuinka päättömästi kukakin katsastusinssi keksii lakeja soveltaa.
Mutta 84 malleihin ei voida mielestäni vaatia absija koska sen aikaisessa vuosimallissa tehokkaamassa ei ollut abseija vaan 535 näki päivänvalon joskus 85 vuonna joku kuukausi en muista enään milloin. Toki on inssistä riippuvainen juttu että miten katsoo ohjekirjaansa mutta tietääkseni auton alkuperäisellä rekisteröinti päivällä on tässä iso vaikutus. Ja toi tieto vissiin pitää printtaa sitten bemarin maahantuojalta inssille.
Pinxi: Ainakaan bmwfans info ei näytä eroja kuin kattoo maaliskuun 83 eroja 525 ja 528 malleissa katsoi ja E28 ohjekirjakin muistaakseni ne jarrut näytti alustaosia myöden kun oli kuvat etupää ja taka pää niin siellä luki "525 ja 528 mallit"
Edit: takapakkia->
Motonet ilmoittaa että 518->525 etujarrulevyt ovat samat (280) ja 528 ja 535 ovat ø282m elikkä sittenkin eroo... takana 525->535 ovat samat.
Edit2: Elikkä siis jos 518 ja 520 on jäähdytetyt mallit ja taas oppii uuttaa E28:sta kun juttelee btcf:llä ja hyvä niin
Last edited by Betrunken; 13-09-2013, 17:31.
Reason: asdf
Comment