Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 520i -> m50b25?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #16
    Originally posted by Soininen View Post
    Tänään käytiin konttorilla ja selvisi tälläistä:

    Alustan muutos riittää kun päivittää e28 525:n alustan, eli autosta tulee ns. päivitetty 525 tällä m50 moottorilla. Alustan päivitykseen tarvitaan joko merkkiliikkeen taikka sitten maahantuojan allekirjottamat paperit siitä mitä eroa on. Muutoksen jälkeen auto täytyy käyttää merkkihuoltamolla tarkastuksessa jossa selvitetään että onhan kaikki tarvittavat muutokset tehty ja kaikki toimii josta saadaan sitten allekirjoitettu lappu että asiat on kunnossa.

    Teho erosta kysyin myös niin se ei kuulemma vaikuta :think

    Abs hommasta sen verran että täytyy ottaa vertailukohdaksi samanikäinen 525:n kun on tämä auto johon muutos tehdään ja selvittää onko kyseisen ikäisessä 525:ssa abs jarrut vakiovarusteena. Eli jos on täytyy tässä muokatussa autossa myös olla abs:t.
    taas nähdään että joka konttorilla on ihan omat vaateet tälläsille muutoksille mutta kun puhutaan vähäpäästöisyydestä niin aina soitetaan trafiin
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Soininen
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 1296
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Tonton View Post
      taas nähdään että joka konttorilla on ihan omat vaateet tälläsille muutoksille mutta kun puhutaan vähäpäästöisyydestä niin aina soitetaan trafiin
      Näin se kyllä tuntuu olevan mut näillä mennään
      E28 "525i" M52 -84
      F11 520d xDrive -16

      Comment

      • Betrunken
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 458
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Soininen View Post
        Tänään käytiin konttorilla ja selvisi tälläistä:

        Alustan muutos riittää kun päivittää e28 525:n alustan, eli autosta tulee ns. päivitetty 525 tällä m50 moottorilla. Alustan päivitykseen tarvitaan joko merkkiliikkeen taikka sitten maahantuojan allekirjottamat paperit siitä mitä eroa on. Muutoksen jälkeen auto täytyy käyttää merkkihuoltamolla tarkastuksessa jossa selvitetään että onhan kaikki tarvittavat muutokset tehty ja kaikki toimii josta saadaan sitten allekirjoitettu lappu että asiat on kunnossa.

        Teho erosta kysyin myös niin se ei kuulemma vaikuta :think
        Käsittiköhän että vrt malli on E28 525i(150hp) ja vaihdettavassa moottorissa on 191hp? :think

        Ja eikö E28 525 ja 528 alusta ole sama ja miten 535(vakioalusta) eroo näistä?
        Citroen ZX "Sacrebleu" edition
        EX:
        -Bmw E28 518i
        -Saab 9000
        -Lada 2105
        Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

        Comment

        • Soininen
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 1296
          • Kajaani

          #19
          ymmärtääkseni 528:n ja 535:n alustat on samat ja 520:n ja 525:n samat jos 520 on abs:t.

          Ja kyllä, sanoin että no entä kun on tuo 525 on 150hp ja tuleva moottori on rapia 190hp, kuulemma se ei haittaa :think
          E28 "525i" M52 -84
          F11 520d xDrive -16

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Soininen View Post
            Näin se kyllä tuntuu olevan mut näillä mennään
            Entäs jos vaan menet sinne k1 konttorille?

            Ei siellä Kyöstilässä saa mitään muutosta katsastettua.
            Olli.

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #21
              Kuullostaa kyllä konttorin neuvot siltä ajalta kun presidentit oli kekkosia ja Möykkymäki korvasi BTCF:n täysin.

              Mitenkäs tuon 520i:n muuttaminen vastaamaan 525i mallia kaikilta osin? Pitäis vissiin vaihtaa alipainetehostinki nestepainetehostajaan aka pommiin. Ja onko 535i alusta jetsulleen sama kuin 528i:n? Vakaajien paksuus ja takatukivarret? Jossain nähnyt, että 535i:lle ilmotettas eri akseliväli kuin muille? Voi toki olla ihan väärä muistikuva.

              Jos vaikka osottas alustan vastaavan 528i mallia varaosaluettelon avulla ja käyttäis autoa puntarilla, että näkis sen olevan saman painonen kuin 520i.

              Comment

              • pope
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 687
                • Harjavalta

                #22
                Meikäläinen ainakin kävelisi suoraan seuraavalle konttorille jos alettaisiin ehdottelemaan, että merkkiliikkeeseen tarkistettavaksi Ainakin minun kokemusten perusteella merkkiliike on ihan pihalla noista vanhoista autoista.

                Helpoimmalla varmaan pääsee kun heittää taakse levyjarrullisen taka-akselin (uudemmissa 520 on jo valmiiksi) ja eteen riittävän isot levyt (yhtäsuuret tai suuremmat kuin 535) ja unohtaa ne absit. Sitten etsii konttorin mikä muutoskatsastaa sen.

                EDIT: Meinasi unohtua että jarrutehostin pitänee myös vaihtaa. Ainakin paljon mutuilua kuullut ettei vakio tehostaja riittäisi kunnolla isoille jarruille.
                Last edited by pope; 03-07-2011, 23:37.
                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1296
                  • Kajaani

                  #23
                  K1 konttorilla kävin. Helpoimmallahan sitä pääsisi jos ei tartteis kun jarrut laittaa. Eipä ole juuri kokemusta näistä tekniikan vaihdoista :think
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • jamppavii
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 11
                    • suomi

                    #24
                    itsellä on projekti alkamassa, kone odottaa kopan eessä lattialla. en ole ennen tämmösiä projekteja tehny, joten kaikki pitää vielä opetella asia kerrallaan. eikä tuo englantikaan suju yhtään, eli kantapään kautta mennään. kone on lähtösin e34:sta.

                    Comment

                    • peksi900
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 230
                      • Kitee/joensuu

                      #25
                      Originally posted by jamppavii View Post
                      itsellä on projekti alkamassa, kone odottaa kopan eessä lattialla. en ole ennen tämmösiä projekteja tehny, joten kaikki pitää vielä opetella asia kerrallaan. eikä tuo englantikaan suju yhtään, eli kantapään kautta mennään. kone on lähtösin e34:sta.
                      itselläkin samallainen elintenluovuttaja, mutta eka pitää koppa hoitaa ja alusta rumpata e34sesta. sitten jos mielenkiinto riittää niin se tekniikka
                      ex:3x e30,4x e34,1x e28, 2x39

                      nyt w211, e39, e30 325 cab

                      Comment

                      • jamppavii
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 11
                        • suomi

                        #26
                        mihin tuo vaijeri (osan 10 alla), tulee m50 koneessa kiinni?

                        Comment

                        • Betrunken
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 458
                          • Vantaa

                          #27
                          Pitää muuten ottaa kantaa tähän kun joskus kommentoinutkin ja itteäni kiinnostaa myös.

                          Näin omassa harha maailmassa elän E28 M50b25 sweepin kanssa(viisaat voi korjata/kokemusta asiasta enemmän)

                          Eli jos sinulla on ennen rekisteröity xx/85 (ennen kun 535 oli suomessa) E28 niin vertailukohta muodostuu silloin 528i malliin ja m50b25 tehot pysyvät siinä 20% säännön sisällä.

                          Ja taas sitten uudemmat vertailu kohdat kyseisellä moottorilla on taas 535 tehojen puolesta koska nehän "ylittävät" reilulla seitsämällä(7hp) 528i mallin. Jolloin näkisin vertailukohdaksi just toin 535 mallin.

                          Tämä vain sillä veikkauksella kun joskus oli puhetta jos 318is koneen lyö E28 keulalle niin vertailumalliksi tuleekin 525i kun ylittää 520i tehot jolloin joutuu ainakin vanhemmissa 520 malleisssa laittamaan levylliset taakse.

                          P.S: Soiniselle ja pmv:lle:

                          525i ja 528 alustat ovat samat(ainakin E28 ohjekirjan mukaan nämä mallinimet ovat samassa kuvassa kun näytettään edestä ja takaa alusta kokonaisuutta.

                          Ja 535i malli eroo näistä just toin taka raidelevyden kannalta(kapeampi kuin muissa) ja tämäkin perustuu siihen mitä E28 ohjekirjassa lukee. Eli en nytten hatullisesta paskaa vetoa lähtisi lyömään mutta kiva olisi kuulla että onko ihan päin honkia jolloin taas ite oppisi uutta, meinaan tullut pikkuskidistä asti luettua E28 kirja kerta jos toinenkin
                          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                          EX:
                          -Bmw E28 518i
                          -Saab 9000
                          -Lada 2105
                          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                          Comment

                          • Skunkki^
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 688
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by Betrunken View Post
                            Pitää muuten ottaa kantaa tähän kun joskus kommentoinutkin ja itteäni kiinnostaa myös.

                            Näin omassa harha maailmassa elän E28 M50b25 sweepin kanssa(viisaat voi korjata/kokemusta asiasta enemmän)

                            Eli jos sinulla on ennen rekisteröity xx/85 (ennen kun 535 oli suomessa) E28 niin vertailukohta muodostuu silloin 528i malliin ja m50b25 tehot pysyvät siinä 20% säännön sisällä.

                            Ja taas sitten uudemmat vertailu kohdat kyseisellä moottorilla on taas 535 tehojen puolesta koska nehän "ylittävät" reilulla seitsämällä(7hp) 528i mallin. Jolloin näkisin vertailukohdaksi just toin 535 mallin.

                            Tämä vain sillä veikkauksella kun joskus oli puhetta jos 318is koneen lyö E28 keulalle niin vertailumalliksi tuleekin 525i kun ylittää 520i tehot jolloin joutuu ainakin vanhemmissa 520 malleisssa laittamaan levylliset taakse.

                            P.S: Soiniselle ja pmv:lle:

                            525i ja 528 alustat ovat samat(ainakin E28 ohjekirjan mukaan nämä mallinimet ovat samassa kuvassa kun näytettään edestä ja takaa alusta kokonaisuutta.

                            Ja 535i malli eroo näistä just toin taka raidelevyden kannalta(kapeampi kuin muissa) ja tämäkin perustuu siihen mitä E28 ohjekirjassa lukee. Eli en nytten hatullisesta paskaa vetoa lähtisi lyömään mutta kiva olisi kuulla että onko ihan päin honkia jolloin taas ite oppisi uutta, meinaan tullut pikkuskidistä asti luettua E28 kirja kerta jos toinenkin
                            Näinhän se juuri menee. Absejakaan ei tarvita <-vm.86 autoissa.
                            525i ja 528i jarrut ovat erikokoiset, joten ne joutuu päivittämään.
                            KIA Optima PHEV

                            Exät:
                            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                            Comment

                            • pope
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 687
                              • Harjavalta

                              #29
                              Kyllä se on niin että 535 on mallisarjan tehokkain. Samaa mallisarjaa ne e28:t on oli ne sitten -84 tai -86 . Se on sitten eri asia kuinka päättömästi kukakin katsastusinssi keksii lakeja soveltaa.
                              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                              Comment

                              • Betrunken
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 458
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by pope_ View Post
                                Kyllä se on niin että 535 on mallisarjan tehokkain. Samaa mallisarjaa ne e28:t on oli ne sitten -84 tai -86 . Se on sitten eri asia kuinka päättömästi kukakin katsastusinssi keksii lakeja soveltaa.
                                Mutta 84 malleihin ei voida mielestäni vaatia absija koska sen aikaisessa vuosimallissa tehokkaamassa ei ollut abseija vaan 535 näki päivänvalon joskus 85 vuonna joku kuukausi en muista enään milloin. Toki on inssistä riippuvainen juttu että miten katsoo ohjekirjaansa mutta tietääkseni auton alkuperäisellä rekisteröinti päivällä on tässä iso vaikutus. Ja toi tieto vissiin pitää printtaa sitten bemarin maahantuojalta inssille.

                                Pinxi: Ainakaan bmwfans info ei näytä eroja kuin kattoo maaliskuun 83 eroja 525 ja 528 malleissa katsoi ja E28 ohjekirjakin muistaakseni ne jarrut näytti alustaosia myöden kun oli kuvat etupää ja taka pää niin siellä luki "525 ja 528 mallit"

                                Edit: takapakkia->
                                Motonet ilmoittaa että 518->525 etujarrulevyt ovat samat (280) ja 528 ja 535 ovat ø282m elikkä sittenkin eroo... takana 525->535 ovat samat.

                                Edit2: Elikkä siis jos 518 ja 520 on jäähdytetyt mallit ja taas oppii uuttaa E28:sta kun juttelee btcf:llä ja hyvä niin
                                Last edited by Betrunken; 13-09-2013, 17:31. Reason: asdf
                                Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                                EX:
                                -Bmw E28 518i
                                -Saab 9000
                                -Lada 2105
                                Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎