Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 524td -84 E28 kytkinpoljin veltto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niina-s
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 32

    BMW 524td -84 E28 kytkinpoljin veltto?

    Eli kytkinpoljin on veltto ja ykkönen ja pakki varsinkin vaikea kytkeä. Eli onko näissä yleisempää pääsylinterin vai työsylinterin vika? Vai voiko näistä joku letku vuotaa?
    Autolla ajettu vajaa 400 tkm. ja on ollut lähes uudesta meillä, joten sen tiedän, että kytkimelle eikä sen millekkään osille ole koskaan jouduttu tekemään minkäänlaisia remontteja. Jos saisi nopsaan jotain vinkkiä. Äiti ollut tällä kertaa liikenteessä vian ilmettyä, joten en pääse autoa katsomaan ennen viikonloppua.
  • asse21
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2005
    • 1222
    • Tampere

    #2
    Originally posted by niina-s View Post
    Eli kytkinpoljin on veltto ja ykkönen ja pakki varsinkin vaikea kytkeä. Eli onko näissä yleisempää pääsylinterin vai työsylinterin vika? Vai voiko näistä joku letku vuotaa?
    Autolla ajettu vajaa 400 tkm. ja on ollut lähes uudesta meillä, joten sen tiedän, että kytkimelle eikä sen millekkään osille ole koskaan jouduttu tekemään minkäänlaisia remontteja. Jos saisi nopsaan jotain vinkkiä. Äiti ollut tällä kertaa liikenteessä vian ilmettyä, joten en pääse autoa katsomaan ennen viikonloppua.
    Äkkiseltään kuulostais työsylinteriltä, joka on vaihdelaatikon kyljessä. Menee tiivisteet vanhuuttaan ja nesteet pääsee karkuun.
    Tässä tapauksessa kytkin menee siis ihan veltoksi, eikä irroita ollenkaan. Vaihteita ei saa päälle auton käydessä...:think
    E39 525i touring
    E39 523i
    i3

    Comment

    • niina-s
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 32

      #3
      Originally posted by asse21 View Post
      Äkkiseltään kuulostais työsylinteriltä, joka on vaihdelaatikon kyljessä. Menee tiivisteet vanhuuttaan ja nesteet pääsee karkuun.
      Tässä tapauksessa kytkin menee siis ihan veltoksi, eikä irroita ollenkaan. Vaihteita ei saa päälle auton käydessä...:think
      Ok. Onko siellä sitten ihan normaali ilmausruuvi työsylinterissä , josta kytkimen saa ilmattua? Onnistuuko tuo siis tippakannun avulla?

      Comment

      • Dj Niksperi
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 2437
        • Salo, Finland

        #4


        Osa numero 14 kuvassa. Tuota ei oikein voi täyttää muuten kuin lisäämällä nestettä säiliöön. Jos tiivisteet ovat aivan valmiit niin eipä tuo neste tuolla kauaa pysy. Sylinteri vaihtoon, motonet-osana ei varmastikaan mikään kallis.
        BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
        Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

        -Team Pussihousu-
        Salo///Works
        sigpic

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by niina-s View Post
          Ok. Onko siellä sitten ihan normaali ilmausruuvi työsylinterissä , josta kytkimen saa ilmattua? Onnistuuko tuo siis tippakannun avulla?
          Ihan normaali ilmausruuvi löytyy työsylinteristä ja ilmaus onnistuu tippakannullakin.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            #6
            itse ilmasin muutama kuukausi sitten e30pin kytkimen ja vielä ainakin toimii erittäin hyvin ja tuntuu pysyvän nesteet oikealla puolella! jarrusatulasta nippa auki samoin työsylinteristä ja letku välille ja jarrua polkemaan! noin ainakin omastani sain erittäin hyvän
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            • genuine
              Newbiemmer
              • Oct 2007
              • 27
              • nummela

              #7
              Originally posted by alaska View Post
              itse ilmasin muutama kuukausi sitten e30pin kytkimen ja vielä ainakin toimii erittäin hyvin ja tuntuu pysyvän nesteet oikealla puolella! jarrusatulasta nippa auki samoin työsylinteristä ja letku välille ja jarrua polkemaan! noin ainakin omastani sain erittäin hyvän

              tämä just ainut oikee tyyli missä ei voi epäonnistua varsinkin jos yksin tekee
              e28

              Comment

              • alaska
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 595
                • PKS

                #8
                Originally posted by genuine View Post
                tämä just ainut oikee tyyli missä ei voi epäonnistua varsinkin jos yksin tekee
                xD ei voi epäonnistua kunnes painaa liian voimalla ja pumppaa jarrunestesäiliön lattialle kun letku irtoaa väliltä
                Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                Comment

                • niina-s
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 32

                  #9
                  Anteeksi pitkä viive. Kytkin tuli kuntoon työsylinterin vaihdolla. Helppo vaihtaa ja ilmauksen tein tosiaan jarrusatulan kautta, joka sekin yllättäen aukesi hyvin (siis ilmausruuvi)
                  Kiitos tiedoista!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎