Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 518 m10 1987

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pas(i)kiainen
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 13
    • Hyvinkää

    Bmw 518 m10 1987

    Morjesta taloon!

    Millanen vehje on tuommonen vanha 518? Ovatko varmoja pelejä, mitä tyyppivikoja? Yks aika hienosti tuunattu löytyy nettiautosta jota olen kuolannut:



    Eikö noita saa ruiskulla ja kaasarilla, kumpi on varmempi, tai yleensä parempi tuollaisessa vehkeessä, kaasaria voisin kuvitella varmemmaksi mutta ruiskussa taitaa olla tehoa enemmän kuten myös bensankulutus pienempi. En ole tuosta kuvasta ihan varma, mutta eikö tuo ole ruisku tuo mun linkkaama?

    Missä pahat ruostekohdat, onko 400tkm paljon tuollaiselle. Ei taida mikään raketti olla? Mitä kuluttaa, 8-10l? Mikä kannattaa koneesta tsekata? Kaaret taitaa olla hyvä tsekata ruosteen varalta?
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14445
    • Oulu

    #2
    Ruostetta löytyy etutolppien ympäristöstä, takakelkanpuslien yläpuolelta, eturenkaan takapuolelta helman läheisyydestä.

    M10B18 on aika pomminvarma kone. Itse valitsisin mieluummin l-jeti koneen, kuin kaasarillisen.

    Oma 518i vei talvella n. 7,5l-8l maantiellä, että kaikkineen sinne 10l pintaan menee varmaan.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Pas(i)kiainen
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 13
      • Hyvinkää

      #3
      Onko tuo mun linkkaama kaasari vai ruisku? Kuva vähän huono ja muutenkin tietämys kieltämättä vielä aika rajallinen.

      Eikö ketjukone kanssa ole parempi kuin hihna? Oon kuullut että noissa hihnat napsuu?

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14445
        • Oulu

        #4
        M10 on ketjukone. Viimeinen kaasarikoneellinen on tullu tehtaalta ulos 9/84. Tuo on siis ruiskukoneellinen jo.

        E28 korissa ainoastaan 520i/525e/524d/524td on hihnakone.

        EDIT: noniin, nyt vihdoin korjattu kun kerran näin huono muisti. Kiitos muistutuksesta muille.
        Last edited by zener; 06-11-2011, 22:49.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16460
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by zener View Post
          M10 on ketjukone. Viimeinen kaasarikoneellinen on tullu tehtaalta ulos 9/84. Tuo on siis ruiskukoneellinen jo.

          E28 korissa ainoastaan 520i on hihnakone.
          Myös 525e on m20.

          Comment

          • Pas(i)kiainen
            Newbiemmer
            • Nov 2011
            • 13
            • Hyvinkää

            #6
            Kiitoksia, taas tiedetään lisää

            Kertokaa vähän käyttökokemuksia, onko ruisku ongelmallinen? Mersuissa kuulemma KE-jettissä ongelmia aika usein.

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #7
              Itsellä kokemuksia vuoden verran, enkä voi kuin kehua. Aina lähtee käyntiin ja toimii, on niin idioottivarmaa tekniikkaa. Varaosat halpoja, joita ei kyllä tarvinnut itsellä ostaa, poislukien siis suodattimet yms. normaaleihin huoltoihin kuuluvia juttuja. Ja tässä korissahan on sitä LUONNETTA! Edelleen harmittaa kun menin myymään omani pois.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by zener View Post
                E28 korissa ainoastaan 520i on hihnakone.

                EDIT: perskeles unohtu ETA.
                Originally posted by jr66 View Post
                Myös 525e on m20.
                Myös 524d/td on läskiremmillä.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #9
                  kunnossa olevalla E28:lla ajelee oikein mieluisti, linkittämäsi yksilö on mielestäni ylihintainen.
                  ei nuo vielä niin harvinaisia ole että melkein 2ke kannattaa maksaa.

                  esim:http://www.nettiauto.com/bmw/518/4373831 tässä saattaisi olla potentiaalinen yksilö jatkojalostukseen.
                  taitaa olla joku alan harrastaja ku 02:nen löytyy kans pihasta

                  tässä parit kuvat mistä nuo tyypillisesti ruostuu, ja joita ei yleensä nää ilman että ottaa lokarit pois.
                  yksi merkki mistä näkee onko lokasuojien alla piileviä ruostereikiä on, jos konepellin aukaisusaranoiden kiinnityskohdat ruosteessa, jos ovat niin hyvin todennäköisesti tälläistä on luvassa.
                  Mutta muuten perusruostekohdat yleensä havaitsee pienellä syynillä, ja tosiasiahan on että uusia saa kaupasta ja vanhoja ruosteisia käytettynä


                  Last edited by Eepo; 06-11-2011, 22:54.
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • Vilikki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 6309
                    • Raahe

                    #10
                    tuo linkittämäsi auto on nimimerkin pptuning entinen auto
                    BMW e36 316i Turbo Compact

                    Comment

                    • Pas(i)kiainen
                      Newbiemmer
                      • Nov 2011
                      • 13
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by Vilikki View Post
                      tuo linkittämäsi auto on nimimerkin pptuning entinen auto
                      Onko se hyvä vai huono asia

                      Comment

                      • Vilikki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 6309
                        • Raahe

                        #12
                        Originally posted by Pas(i)kiainen View Post
                        Onko se hyvä vai huono asia
                        hyvä, ehkä voi mahdollisesti olla mahdollista kysyä siltä tuosta lisää?
                        BMW e36 316i Turbo Compact

                        Comment

                        • pptuning
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 493
                          • Albuminkangas

                          #13
                          Originally posted by Pas(i)kiainen View Post
                          Onko se hyvä vai huono asia
                          vaikee sanoo onko se hyvä vai huono asia mut mulla ollessa tuo oli ainaki vielä kunnossa eikä muistaakseni mahottoman huono korinenkaan :think M10:hän on pommin varma kone et sen puolesta jo tohtii ostaa
                          E46 Facelift coupe..eiku compacti

                          E10 2002 fiilistelypirssi (Turbo lookkeri)

                          Bmw K100 rt caferacer

                          E61 käyttis diisseli


                          Comment

                          • BmwPunisher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 7629
                            • Lemu

                            #14
                            Originally posted by Eepo View Post
                            esim:http://www.nettiauto.com/bmw/518/4373831 tässä saattaisi olla potentiaalinen yksilö jatkojalostukseen.
                            taitaa olla joku alan harrastaja ku 02:nen löytyy kans pihasta
                            tämä auto on sleepertuning nimimerkillä myynnissä..

                            itsellä on myös kokemuksia 518 kaasari mallista sekä 518i ruisku mallista,
                            molemmista tykkäsin, mutta sinuna silti ostaisin ehdottomasti ruisku mallisen!
                            E70 X5 30d

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Eepo View Post
                              kunnossa olevalla E28:lla ajelee oikein mieluisti, linkittämäsi yksilö on mielestäni ylihintainen.
                              ei nuo vielä niin harvinaisia ole että melkein 2ke kannattaa maksaa.

                              esim:http://www.nettiauto.com/bmw/518/4373831 tässä saattaisi olla potentiaalinen yksilö jatkojalostukseen.
                              taitaa olla joku alan harrastaja ku 02:nen löytyy kans pihasta

                              tässä parit kuvat mistä nuo tyypillisesti ruostuu, ja joita ei yleensä nää ilman että ottaa lokarit pois.
                              yksi merkki mistä näkee onko lokasuojien alla piileviä ruostereikiä on, jos konepellin aukaisusaranoiden kiinnityskohdat ruosteessa, jos ovat niin hyvin todennäköisesti tälläistä on luvassa.
                              Mutta muuten perusruostekohdat yleensä havaitsee pienellä syynillä, ja tosiasiahan on että uusia saa kaupasta ja vanhoja ruosteisia käytettynä


                              http://eepo.1g.fi/kuvat/E28+518i+-87...60870.JPG/full
                              Näitä E28 tyypillisiä ruostepaikkoja löytyy ekan postauksen ylihintaisesta 518i:stä 5 vuoden ja 100tkm kokemuksella. Mittarista puuttuu myös 130tkm, vaikka eipä sillä mitään merkitystä näissä vanhoissa ole.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎