Hei,
Vaihdon alkuperäiseen boschin laturiin lataussäätimen, kun hiilet olivat aivan lopussa ja tyhjensi akun. Vanhalla ei latausjännite mittarilla noussut juurikaan. Uudella latausjännite nousi 14,7 volttiin. Vaihdosta on kolme viikkoa ja nyt akkuvalo palaa jälleen kirkkaana ja lataaminen loppui-akku tyhjeni lopulta.
Lataussäädin on ostettu motonetistä ja se oli sellainen tarvikeosa (7,90 euroa). Olisiko tuo antautunut noin nopeasti? Se ei ollut lämpökompensoitu malli, mutta juuri tähän laturityyppiin oikea malli. Vai onko vika muualla? Laturi on alkuperäinen autossa uudesta asti ollut noin reipas 400 tkm ajettu.
-niina-s-
Vaihdon alkuperäiseen boschin laturiin lataussäätimen, kun hiilet olivat aivan lopussa ja tyhjensi akun. Vanhalla ei latausjännite mittarilla noussut juurikaan. Uudella latausjännite nousi 14,7 volttiin. Vaihdosta on kolme viikkoa ja nyt akkuvalo palaa jälleen kirkkaana ja lataaminen loppui-akku tyhjeni lopulta.
Lataussäädin on ostettu motonetistä ja se oli sellainen tarvikeosa (7,90 euroa). Olisiko tuo antautunut noin nopeasti? Se ei ollut lämpökompensoitu malli, mutta juuri tähän laturityyppiin oikea malli. Vai onko vika muualla? Laturi on alkuperäinen autossa uudesta asti ollut noin reipas 400 tkm ajettu.
-niina-s-
Comment