Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 takakelkka e28 will it fit ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makethecake
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 189
    • Helsinki

    e34 takakelkka e28 will it fit ??

    eli siinä kysymys tulikin, meneekö vai eikö mene ku pitäis typ210 murikka ja m5 34 perä heittää kiinni mut murikalllehan pitää hitsaa kaikkee kivaa =)
    E28 The one and the only
  • makethecake
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 189
    • Helsinki

    #2
    anyone !`?
    E28 The one and the only

    Comment

    • Haatainen
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 1449
      • Tampere

      #3
      Originally posted by makethecake View Post
      anyone !`?
      e24:ssä on ainakin ihan vakiona typ210 perälle passeli takakelkka. Sehän sopii suoraan 28:n alle. (saattaapa joissain e28 535:ssäkin olla) Tuo on toki vanhalla kiinnityksellä, eli mahdollisesti joutuu sitten vanhaan koppaan (ei kehtomalli) eli saattaa joutua askartelemaan sen M5:n perän sisäkalut johonkin vanhaan koppaan (mikäli siis M5:n perä on kehtomallin kiinnityksellä)

      Tällä keinoin kuitenkin saat katulaillisen pelin hitsaamattomilla akselirakenteilla
      Alla:
      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
      E24 635Csi -84 Polaris metallic

      Ennenkin on ollut autoja

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1320
        • Masku

        #4
        Mites kuinkas vaikea sovittaa e32/34 typ 210 kehto

        E28sin jatkeeksi. :think

        Itellä kun räjähtäny jo yksi 188 perä, vakio m30b28 mosan kanssa.

        Nyt ois suunnitelmissa tai oon vaihtamassa 3,4l konetta.

        Niin mites tuo perän "pidikkeen" vaihto?

        Kellään kokemusta, ainakin e30 vaihto onnistuu?
        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          No hitsaamistahan se vaatii.

          Huomion arvoista:

          Raideväli on suurempi e34, vielä suurempi e32.

          Etukiinnitys on levempi.

          Etukiinnitys on e34 akselipalkissa tyyliin palkin päissä ja e28 tyyliin palkin takana, eli puslat ovat lähempänä pyörää e28 autossa.

          Takakiinnitys ei luultavasti käy suoraan eli kaikkea kun muuttaa niin se sopii.

          Ja e28 typ 210 on kiinnitykseltään yhteneväinen e28 typ 188:n kanssa, eli sellaisen murikan jos löytää niin käy suoraan.

          Tukivarret ovvat hyvin samankaltaiset e28/e34/e32 eli mitään merkittävää teknistä hyötyä akselin vaihdosta ei saa, osia on vain paljon paremmin tarjolla.

          Esim. e34 m5 laakeroidut tukivarret isoine jarruineen käyvät e28 takapalkkiin jos se vain on niin droplinkeillä varustettu versio, vetoakselit tietysti sitten pitää olla autoon soveliaat eli oikean mittaiset ja soveltuvalla jaolla.
          Olli.

          Comment

          • Joma
            BTCF Member
            • Feb 2011
            • 1320
            • Masku

            #6
            Tarkoitin siis että e28 akselistot, mutta siihen hitsaa e34 "kehto" vai mikälie.

            Isoja vetareitahan mulla lojuu jo.
            E30 M52b28 M122h Amme
            E28 x monta
            E23 728i Ministeri
            E10 1600-2 Garret

            VW LT50 Huoltoajoneuvo
            HD lapio jätskikruiseri

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Joma View Post
              Tarkoitin siis että e28 akselistot, mutta siihen hitsaa e34 "kehto" vai mikälie.

              Isoja vetareitahan mulla lojuu jo.
              En tiedä, mutta tuskin se mikään tekemätön homma on, onhan niitä e30 palkkiin naitettu kans.

              Mutta tosiaan muuta iloahan siitä ei saa kuin että murikoita löytyy helpommin.
              Olli.

              Comment

              • Joma
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 1320
                • Masku

                #8
                No tämähän siinä just ois ideana.

                Hitsi kyllä pysyy kädessä mut vähän pelottaa et miten saa oikeasti keskelle sen. :think
                E30 M52b28 M122h Amme
                E28 x monta
                E23 728i Ministeri
                E10 1600-2 Garret

                VW LT50 Huoltoajoneuvo
                HD lapio jätskikruiseri

                Comment

                • pope
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 686
                  • Harjavalta

                  #9
                  Onko ideana saada se 210 perä kestävyyden takia vai miksi? Pitäisi 188 peränkin kestää aika hyvin kun niitä on e34 535:ssakin ollut ihan tehtaalta tullessa. Jos tehotavoitteet kuitenkin on niin hurjat, että meinaatte ettei se 188 perä kestä niin yksi vaihtoehto voisi olla sen 188 perän kiristys jos ei 210 löydy e28:iin. Tässä meidän kylällä on kestänyt hyvin tämän kesän kiristetty 188 perä 550 heppasessa autossa (e30).

                  Vaikkakin kyllä kaikki rikki saa kun oikein yrittää
                  Last edited by pope; 03-10-2012, 19:36.
                  e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                  Comment

                  • Joma
                    BTCF Member
                    • Feb 2011
                    • 1320
                    • Masku

                    #10
                    Kemppi on se ainoa oikea lukko.

                    Niin kyllä se typ 188 menee paloiksi.

                    Kestävyyttä siis haetaan.
                    E30 M52b28 M122h Amme
                    E28 x monta
                    E23 728i Ministeri
                    E10 1600-2 Garret

                    VW LT50 Huoltoajoneuvo
                    HD lapio jätskikruiseri

                    Comment

                    • V W
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 335
                      • Salo

                      #11
                      No pope aika tyhjentävästi vastasikin,todettakoon että 168 perillä on ajeltu stripillä ja moottoritehot 350-400hv luokkaa.
                      Lukko auttaa kummasti,hitsattu ei kestä.

                      Sierra-miehethän sovittelevat noita 188-periä cossuihin,vastaavahan siellä on vakionakin,mutta lukon puolesta hankalampi.

                      Eikös sitä voisi corveten perää sovitella,kun kerran sovittelemaan rupeaa?
                      Ford 4500 :think Nuffield
                      Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                      Kawasaki ZX-12R
                      Borat

                      Comment

                      • makethecake
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 189
                        • Helsinki

                        #12
                        kyl se vaan niin on et ilman oikeaa lukkoa ei hommasta tuu mitään (KITKA)
                        E28 The one and the only

                        Comment

                        • Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1320
                          • Masku

                          #13
                          Vissiin turha taas kysyä neuvoja, kun ei kemppiperällä saa ajaa.

                          Jos auton ainoa idea on mennä poikittain niin ei noista bemarin orkkis lukoista nyt oikeen mihinkään ole. Ellei niihin ole laitettu se 1000e.

                          Ihan eri vetää kemppiperällä poikittain kun jollain kitkalukolla.

                          ja kyllä sen typ 210 luulis kestävän enemmän kuin 188, mut ehkä pitää nyt sitten vaa ite koittaa soveltaa ja kattoo mitä tulee.

                          On se kumma, pitää vissiin nykyään kaikki ihmetellä tuolta ppfän puolelta.
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

                          VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

                          Comment

                          • V W
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 335
                            • Salo

                            #14
                            Voishan sitä tietty kokeilla itse väsätä spoolia :think
                            Ford 4500 :think Nuffield
                            Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                            Kawasaki ZX-12R
                            Borat

                            Comment

                            • Oksanen
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 648
                              • Nokia

                              #15
                              Mulla on spooli e28:ssa, sovitettuna M635:sen murikkaan, välitys 3.91:1. Tekijästä ei tietoa mutta terästä se on. Aika perseestä se normiliikenteessä oli, viime kesän (tai no, ny voi jo sanoa että toissa kesän) ajelut tuli sillä hoidettua. Pysty kyllä ajamaan mutta vittumaista pompottamista se parkkipaikalla ja risteyksissä siististi ajaessa oli. Mutkatiellä tosi hyvän tuntuinen, käänty sinne minne piti eikä se perse mitenkään yllättäen irronnut, kaasua painamalla kyllä si läks. Mutta eipä kyl lukko luistanu . Ny kun tulee tuo 286 loota niin täytyy laittaa harvempi perä, hyllystä löytyvä kitkalukollinen 3.07 tai si hommata 2.93.

                              Talven aikana olisi ajatuksena värkätä tuohon perus e28 taka-akselistoon vähä parempi se takapään tuenta. Jos tekis uuden takakannen murikkaan kunnollisilla "mikkihiiren korvilla" ja hitsailis koriin kunnon kannakkeen niille. Ja sitten vähä kaariputkea sikin sokin sinne tänne
                              E28 535 1985 (S38B36+K31)

                              E36 323 1996

                              E46 Compact 2001

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎