osaako joku kertoa onko abs jarrut ollu vakio varuste 353 malleissa ja voiko m5 käyttää vertailussa kun muutos katsastaa tekniikkaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e28 ABS jarrut
Collapse
X
-
Originally posted by Palep90 View Postosaako joku kertoa onko abs jarrut ollu vakio varuste 353 malleissa ja voiko m5 käyttää vertailussa kun muutos katsastaa tekniikkaa?
M5 on eri mallisarjaa, joku muu voi korjata ? Näistä löytyy haulla kyllä paljon juttua.Monta 80-luvun autoa
-
-
Suomeen rekisteröidyissä 535 ja M535 malleissa abs ollut vakiona mutta ei joka maassa. Toisn toi että jos tuot semmoisen auton maahan niin mitä lienee inssi tykkää, uskoisin kuitenkin että sitä ei tarvitsisi alkaa absittamaan jälkeen päin :think
Taas suomessa jos vertailukohdaksi otettaan 535 mallia niin silloin joutuu absittamaan minun käsittääkseni.Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostSuomeen rekisteröidyissä 535 ja M535 malleissa abs ollut vakiona mutta ei joka maassa.
Jep, sitte vaa ABSia kylkee jos se noin on..Monta 80-luvun autoa
Comment
-
-
Ja itsellä kyykkäs muutoskatsastus turbolle alkuperäisen 535i:n kanssa joka varustettu abseilla siihen että olin vaihtanut jarrut e34M5:stä, ja inssi vaati että silloin myös pitäisi abs järjestelmän osat olla kyseisestä automallista.
Ja abseja ei pystynyt katsastamaan pois, koskapa e28 535 on tyypitetty suomessa ainoastaan absien kanssa. Vaihdoin konttoria ja pidin turpani kiinni jarruista (koskapa 535 on mallisarjan tehokkain ja näin ollen tehokkaimman vertailumallin jarrut jo siis on autossa) ja leima paperiin.
E28 M5:sta ei konttorilla pidetty samaan mallisarjaan kuuluvana autona. Konttorikohtaisia eroja, no kyllä se 261hp maksimiteho paperiin mulle riittää. Varmaankin vääntämällä olisi saanut käytettyä vertailumallina M5:sta, jolloin maksimiteho rajoittuisi omamassasta laskettuun 7kg/kW sääntöön jolloin olisi paperilla saanut olla maksimissaan 280hp.
Comment
-
-
Eli menisikö se sitten jotenkin näin?:
Jos ei halua abs jarruja asentaa niin helpointa verrata 525 tai 528 ja mitoittaa auton moottoritilavuuden ja tehot siihen.
Ne "omavalmiste moottorit" kun tosiaan on monesti sellaisia ettei esim. 6 mukisesta turbolla välttämättä irtoa edes kahtasataa heppaa
Nykyäänkin on helppoa säätää teholukemia sitten tarvittaessa... suljetulla alueella tietysti.
Comment
-
-
E28 528i 1983 / M30B28 184hv.
Tuolloin oli mallisarjan tehokkain.
1hv leimalla lisää = pakko ABS?
Vastaus löytyi rinnakkaistopikista:
Originally posted by pope_ View PostEn tiedä. Todennäköisesti katsuri on ollut vähän pihalla. Jos 528:iin haluaa yhdenkin hevosvoiman lisää, on sitä verrattava 535:een. Näin siis pykälien mukaan, mutta onnistuu toki monella muullakin tapaa juuri siksi kun katsurit eivät aina ole ihan perillä kaikista asioista.Last edited by tsbmw; 20-11-2012, 21:02.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostE28 528i 1983 / M30B28 184hv.
Tuolloin oli mallisarjan tehokkain.
1hv leimalla lisää = pakko ABS?
Vastaus löytyi rinnakkaistopikista:
Tai lähinnä siksi kun heillä ei ole normi 535 tietokannassa = m535 samaa mallisarjaa kuin m5 eli 528 "tehokkain"E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
Comment