Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 huono käynnistyvyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M. Luuri
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 268
    • SJK

    e28 huono käynnistyvyys

    Kohde auto e28 520i m20b20 l-jetti vm:85.


    Ongelma: auton oltua useamman tunnin käyttämättä joutuu ensimmäisellä starttauksella sahaamaan pitkään ennen kuin edes hörähtää. Toisella starttauksella jo lupaa sekä mahdollisesti saa käymään, jonka jälkeen käy normaalisti. Kaasua pumppaamalla lähtee paremmin käymään kuin ilman. Ilman lämpötilalla ei vaikutusta asiaan olkoot plus 10 tai -15 astetta pakkasta. Lämpimällä koneella lähtee aina ongelmitta käymään.

    vianhakua ollut seuraavasti:

    -uusi lämpötila-anturi (ruisku)
    -uusi polttoainepumppu ja takaiskuventtiili (paineet pysyy linjoissa)
    -uudet tulpat
    -uusi polttoainesuodatin
    -suuttimet ollut pesussa ja testissä pitivät ja suihkut olivat hyvät


    Vinkkejä saa laittaa tulemaan. Joka kerralla kun autoa olen tarvinnut olen sen myös saanut matkaan, mutta ketuttaa aina seisottamisen jälkeen sahaaminen.

    Voisiko mahdollisesti http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...ng_upper_part/
    osanumero 11. olla vaikutusta asiaan?
    e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


    http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/
  • M. Luuri
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 268
    • SJK

    #2
    Jahas ja tämä päätti jäädä tien varteen kun kävin tankkaamassa. Ensi laitoin masinoolia tankkiin ja päälle noin 20l bensaa. Sutien lähin sitte siitä ja otti asvaltista pitoja jolloin hyyty. No hetken päästä sain kuitenki käymään ja ajelin kotio jolloin pihassa tyhjäkäynnillä sammu. Sain kuitenkin sen taas hetken päästä käymään kummempia sahailuja:think. Voisiko olla kondensoituu pahasti vettä tankkiin ja hörppii sitä?
    e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


    http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

    Comment

    • M. Luuri
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 268
      • SJK

      #3
      Onko l-jetissä tämä fanssin osa 11 jokin kampuran asentotunnistin? Minkä toimintaan kyseinen anturi vaikuttaa?:think
      e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


      http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by M. Luuri View Post
        Onko l-jetissä tämä fanssin osa 11 jokin kampuran asentotunnistin? Minkä toimintaan kyseinen anturi vaikuttaa?:think
        Et laittanut linkkiä ja sieltä löytyy monta 11 osaa. Kuitenkin, ei siinä ole asentoanturi ruiskulle. Ainut anturi kampuran etupäässä on sitä varten kun viet merkkarille huoltoon ja laittavat piuhaan, saavat sytkän säädettyä kun näkevät kampuran asennon.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Mites bensapumpun rele, onko vaihdettu?

          Comment

          • M. Luuri
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 268
            • SJK

            #6
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Mites bensapumpun rele, onko vaihdettu?
            Ei ole relettä vaihdettu. Pots ykkösessä on toi bmw fans:n linkki. Voiko toi rele tehdä tuollaista oltuaan muutamia tunteja ei aktiivisena.?
            e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


            http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Mun entinen e28 ei joskus lähtenyt käymään huoltoaseman pihasta ilman releen koputtelua.

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Itellä joskus samoja ongelmia, samanlaisessa autossa, suurimmaksi osaksi poistui moottorinohjauksen lämpöanturin pistoketta "korjaamalla" eli oli vaan sieltä johto lähes poikki, ei nähnyt ennenkuin oli purkanut koko liittimen, no mittaamalla selvis kans, mittari kiinni johtoon ja heiluttelemaan. Ja en edes koittanut säveltää kuntoon sitä pistoketta vaan toisesta johtosarjasta sopiva pistoke.

                Comment

                • M. Luuri
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 268
                  • SJK

                  #9
                  Nyt on ratkaisu lähellä. Päivällä starttasin noin 40min lämmityksen jälkeen ja räjähti käymään kuin raketti, vaikka startti ei kerennyt kunnolla pyörähtämään. Sitä ennen rukkasin hieman konepellin alla seuraavaa ---->

                  käyttelin sulakerasiasta raleet irti, käytin osanumero 8 http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...ized_ignition/ molemmat liittimet auki ja siinä kaasuvivustoa rassatessani huomasin, että osanumero 30 http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...ng_assembly-2/ pönkäsi kaasua runsaasti auki ja säädin tämän niin, että se ei kaasua juuri pönkää koneen ollessa sammuksissa. Mikä muuten mahtaa osanumero 30 idea olla tossa patentissa?

                  Nyt kun illalla lähen töistä saa nähdä oliko näistä edellisistä todella hyötyä.
                  Last edited by M. Luuri; 04-12-2012, 16:29.
                  e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                  http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                  Comment

                  • pääpiru
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 29
                    • Kaarina

                    #10
                    Itsellä kanssa vakavia ongelmia tuon käynnistyvyyden suhteen.Autossa on Optiman Red top pääakkuna et luulis antavan tarpeeks hönkää mutta kun ei niin ei.

                    Auto on käynnistetty viimeksi muutama viikko sitten ja sitä ennen seissyt tallissa 10 vuotta.Teki tuskaa saada Stp Motor Flush edes koneeseen kun ei meinannut edes saada päälle. Vartin jurnutuksen jälkeen hörähti,mutta tyhjä käynti oli aika seilailevaa mutta sekin tasottus.

                    Bensapumppu ja suodatin vaihdettu,kuin myös tulpanjohdot ja pyörijä ja virranjakajan kansi.Olisiko jollakin ohjetta tuohon tyhjäkäynnin säätämiseen? How to? Tälläviikolla pitäisi katsastukseen mennä..

                    E: Virranjakajan kansi kokonaan irti,onse kumma peli ku lähtee käymään,heh.Pari sytytystulppaa myös oli löysällä.Miten otin vanhat tulpanjohdot pois osa oli _Beru merkkisiä,onko noista mihinkään?
                    Last edited by pääpiru; 06-12-2012, 15:05.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎