Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutama kysymys koskien E28:ia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    Muutama kysymys koskien E28:ia

    Olis mahdollisesti moista korimallia oleva 524TD tulossa ja muutama kysymys olisi.

    Onkos nuissa levyt vaiko rummut takana. Ilmeisesti on molemmilla tehty?

    Ja sitten tämä varmaan aika yleinen kysymys, en tosin searchilla löytäny sopivaa vastausta. Eli minkälainen tuohon on ajotietokoneen asennus? Autossa on digitaalinen kello ajotietokoneen paikalla.

    Ja mitenkäs kone? Kestävyys taitaa olla ihan kohdallaan? Kyseiseen autoon oli kansiremontti joku aika sitten tehty.

    Niin ja minkäslainen rengastus tuonne mahtuu pyörimään ilman, että kaariin täytyy koskea? Ja millä et:llä.
    Last edited by zener; 25-12-2004, 18:27.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."
  • nixu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 55
    • Savo

    #2
    Ainakin -84 mallissa rummut takana... jarrut aikalailla etupainotteiset...

    Moottorissa kuluva osa ainakin nokka-akseli, aju autossa 400tkm ja nokka kerran vaihdettu...
    Varaosa-autossa 500tkm nokka jonkun verran kulunut ja turbo vetää viimeisiään...

    6 pyttysen pitkän alukannen varmaan saa halkeamaan jos tahallaan keitättää, tai ajaa vajalla nestetäytöllä... sitä en tiedä onko kansi lujempi vai heikompi kuin muut alukutoset...
    524 TD -85
    RR -76 perille asti

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14446
      • Oulu

      #3
      Kansi siinä pitäisi olla kunnossa. Turbokin kuulemma ahtaa ihan ok, mutta en sitten vielä enempää tiedä. Nokkia ei ilmeisesti ole vaihdettu ja mittarissa reilu 400tkm.

      Auto on vm. 84, joten taitaa rummut olla. Onkos tuo iso homma vaihtaa levyt taakse/kannattaako? (rumpuja kun, ei ole niin mukava purkaa )

      No, huomenna autoa katsomaan, ja mukaan se lähtee jos ei ihan pommi ole.

      Entäs saako nuihin dieseleihin lukkoperiä kovinkaan helposti?
      Last edited by zener; 26-12-2004, 17:30.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by zener
        Kansi siinä pitäisi olla kunnossa. Turbokin kuulemma ahtaa ihan ok, mutta en sitten vielä enempää tiedä. Nokkia ei ilmeisesti ole vaihdettu ja mittarissa reilu 400tkm.

        Auto on vm. 84, joten taitaa rummut olla. Onkos tuo iso homma vaihtaa levyt taakse/kannattaako? (rumpuja kun, ei ole niin mukava purkaa )

        No, huomenna autoa katsomaan, ja mukaan se lähtee jos ei ihan pommi ole.

        Entäs saako nuihin dieseleihin lukkoperiä kovinkaan helposti?
        Laita siihen 525/528 lukkoperä. On hiukan tiuhempi niin kiihtyy paremmin. Kyllä sinne 8*16 vanteet menee alle n.20 offsetilla. Tai 7,5*16 850 ristkkäispuola vanteet olis aika jees... Ja menee sinne E34 M5 17" vanteet alle, ei varmaan mikään helmi ajaa suomen uraisilla teillä...

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          Mä pitäisin ne rumpujarrut. Jos ne on kunnossa niin ne on tarpeeksi tehokkaat, myös käsijarru. Levyjarrullisissa on kässärissä ne PV Suskin jarrukengät, jotka ei pysäytä edes Suizaa...
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14446
            • Oulu

            #6
            Noita E34 ämmä vanteita kyl katellu, tai sitten jonkinlaista muuta 'huulivannetta'.

            Autohan ei ole rekisterissä, ja jarruissa oli jotain vikaa ollut, kun oli vikalista haettu (eivät olleet pitäneet tarpeeksi ilmeisesti).
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14446
              • Oulu

              #7
              Juu, jäi tällä kertaa pemari ottamatta, sen verta oli liikaa laittamista. Pitää katella seuraavaa yksilöä sitten.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎