Kyseessä sigun auto. Näin talvella tullu pidettyä lämpösäädintä täysillä, niin ei ole tullut aiemmin huomattua moista vikaa... tällöin no problem, lämmöt pysyy kiltisti viisarin tai kahden verran keskiviivan alapuolella kelistä ja menosta riippumatta.
Jos säädintä kääntää vähänkin kylmemmälle, niin hetken päästä alkaa lämmöt nousemaan. Yli puolenvälin kun on viisarin verran mennyt niin olen kääntäny lämmöt ja puhaltimen täysille, jotta saisi lämpöjä alas (ei enää toista kansiremonttia, kiitos), ja laskeehan ne sitten todella joutuisaan tuohon normitasolle. Viisari on värähdellyt tuolla korkealla ollessaan, viittaisi ilmaan järjestelmässä.
Ongelma vain että autoa on n+1 kertaa ilmattu keula ylämäkeen, ei sieltä ilmausruuvin viereisestä kolosta tule enää kuin nestettä... Termari on uusittu lähiaikoina, vesipumppu toimii jne. Olisiko joku lämpösäätimeen liittyvä magneettiventtiili tms sökö, eli kun lämmöt ei ole täysillä niin vesi ei pääse kiertämään..?
Jos säädintä kääntää vähänkin kylmemmälle, niin hetken päästä alkaa lämmöt nousemaan. Yli puolenvälin kun on viisarin verran mennyt niin olen kääntäny lämmöt ja puhaltimen täysille, jotta saisi lämpöjä alas (ei enää toista kansiremonttia, kiitos), ja laskeehan ne sitten todella joutuisaan tuohon normitasolle. Viisari on värähdellyt tuolla korkealla ollessaan, viittaisi ilmaan järjestelmässä.
Ongelma vain että autoa on n+1 kertaa ilmattu keula ylämäkeen, ei sieltä ilmausruuvin viereisestä kolosta tule enää kuin nestettä... Termari on uusittu lähiaikoina, vesipumppu toimii jne. Olisiko joku lämpösäätimeen liittyvä magneettiventtiili tms sökö, eli kun lämmöt ei ole täysillä niin vesi ei pääse kiertämään..?
Comment