Juuh elikkäs, moottorina m20b20 L- jetronic.
Ongelmat:
- Huono kiihtyvyys. Suoraan sanottuna vedoton, ei jaksa isommilla vaihteilla kulkea 120km/h enempää.
- Tyhjäkäynti. kylmänä n.1500rpm, lämpimänä 900rpm mutta laskee myöskin n.400rpm.
- Epätasainen tyhjäkäynti, käy kuin vanha traktori. Autoa kun kierrättää kylmänä, tuntuu ettei kaikki sylinterit ole pelissä, lämpimänä ei ongelmaa..
- Öljykorkin tai mittatikun nostaessa auto sammuu tyhjäkäynnillä.
Muista threadeista lukiessani huomasin että lisäilmaluisti voi aiheuttaa tyhjäkäynnillä korkeat kierrokset mutta tehottomuuteen se ei luulisi vaikuttavan. Huomasin myöskin ettei polttoaineen syöttö katkea moottorijarrutuksen aikana vaan paukkuu pakoputkessa.
Voiko vika olla moottorinohjausboksissa?kierroslukumittari sekä polttoainemittari saattavat välillä lopettaa toimintansa(mittariston akut vaihdettu).
Mitkä seikat voivat aiheuttaa näitä oireita samanaikaisesti?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Ongelmat:
- Huono kiihtyvyys. Suoraan sanottuna vedoton, ei jaksa isommilla vaihteilla kulkea 120km/h enempää.
- Tyhjäkäynti. kylmänä n.1500rpm, lämpimänä 900rpm mutta laskee myöskin n.400rpm.
- Epätasainen tyhjäkäynti, käy kuin vanha traktori. Autoa kun kierrättää kylmänä, tuntuu ettei kaikki sylinterit ole pelissä, lämpimänä ei ongelmaa..
- Öljykorkin tai mittatikun nostaessa auto sammuu tyhjäkäynnillä.
Muista threadeista lukiessani huomasin että lisäilmaluisti voi aiheuttaa tyhjäkäynnillä korkeat kierrokset mutta tehottomuuteen se ei luulisi vaikuttavan. Huomasin myöskin ettei polttoaineen syöttö katkea moottorijarrutuksen aikana vaan paukkuu pakoputkessa.
Voiko vika olla moottorinohjausboksissa?kierroslukumittari sekä polttoainemittari saattavat välillä lopettaa toimintansa(mittariston akut vaihdettu).
Mitkä seikat voivat aiheuttaa näitä oireita samanaikaisesti?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Comment