Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw m50b25 (vanos) vm94

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • latsku
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 155
    • turku

    bmw m50b25 (vanos) vm94

    moottorista on mennyt kansipahvi ilmeisesti kun otin öljykorkin pois ja ihmettelin ku oli aivan sellasessa kellertävässä tahmassa muutenki ollu vähä ongelmia kun alakierroksilla ei ole mitään voimaa ei vastaa oikeen kunnolla kaasuun sekä kierrokset seilailee kun laittaa kytkimen pohjaan ja lisäksi tyjäkäynnilläkin tulee selviä sytyskatkoksia... mietiskelen tässä et mitä sitä tekis eli vaihtoehtoina ois uus vastaavanlainen moottori tai sitten vanokseton moottori ja vaikka ecumasterin ohjelmoitava uusi moottorinohjain.

    miten noi moottorit sopii keskenään ?
  • FlowAmp
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 161
    • Hyvinkää

    #2
    Kansi irti ja kattoo mistä vuotaa. Voi hyvinkin saada plaanauksella kuntoon. Vapari koneena vanoksella toimii omasta mielestä sen verran kivasti että pitäisin vanoksen. Siihen sitten moottorin ohjausta. Plaanaus maksaa satasen tai pari, kannentivarisarja saman verran. Ja saa tuon vanoksen plokattua pois tuostakin koneesta.
    -BMW E30 318i 2d
    -BMW E36 325i 4d
    -BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
    -Hiace
    -VW Transporter
    -BMW E46 330d M-Sport
    -BMW F11 535d M-Sport

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #3
      Itse kattoisin eka jäähynesteet ja öljyt, jos ovat OK, korjaisin imuvuodon ja jatkaisin kovaa ajoa. Majoneesi korkissa on normaalia jos on pätkäajoa.
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • latsku
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 155
        • turku

        #4
        [QUOTE=intfreak;3264983]Itse kattoisin eka jäähynesteet ja öljyt, jos ovat OK, korjaisin imuvuodon ja jatkaisin kovaa ajoa. Majoneesi korkissa on normaalia jos on pätkäajoa.[/QUOTE

        jäähynestettä ei ollut nähtävästi ainakaan kulunut ... viimevuonna epäilin jo kantta kun jäähytinnestettä kulu nii pirusti mut sitä oliki sit sielt paisarin alapuolelta olevasta tiivisteestä pikkuhiljaa valunut pihalle vaihoin tiivisteen niin ongelma korjaantus ... öljytikussakin näytti iha normaalilta eli ilmeisesti ihan turhaan pelästyin kun tosiaan ajelen aika lyhkäsiä ajoja.

        Comment

        • latsku
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 155
          • turku

          #5
          Originally posted by intfreak View Post
          Itse kattoisin eka jäähynesteet ja öljyt, jos ovat OK, korjaisin imuvuodon ja jatkaisin kovaa ajoa. Majoneesi korkissa on normaalia jos on pätkäajoa.
          imuvuodot olen korjannut ja vika ei lähtenyt sillä ... hieman tossa kun lueskelin vanostiivisteen kovettumisesta mikä tekis tuon tyylistä humppailua ja sytyskatkoksia yms niin tilaan beisanilta tiivisteen ni katotaan auttaako

          Comment

          • 525TurboIC
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663
            • Pomarkku

            #6
            Venttiilikopan tiivisteet melkein kans suosiolla vaihtoon. Aiheuttaa pätkimistä jos tulpat ui öljyssä.

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Vikakoodit kannattaa myös tsekata. Voimaton alakierroksilla viittaa vialliseen Lambdaan.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • latsku
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 155
                • turku

                #8
                Originally posted by 525TurboIC View Post
                Venttiilikopan tiivisteet melkein kans suosiolla vaihtoon. Aiheuttaa pätkimistä jos tulpat ui öljyssä.
                vaihdettu on just tuon sun mainitsemas asian takia

                Comment

                • latsku
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 155
                  • turku

                  #9
                  Originally posted by Robi View Post
                  Vikakoodit kannattaa myös tsekata. Voimaton alakierroksilla viittaa vialliseen Lambdaan.
                  ei oo näyttäny mitään muuta vikakoodia paitsi kun anto oikee kunnolla kierroksia ni vilautti hetkeks nakutusta...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎