Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorin vaihto operaatio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dice13
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 40
    • Porvoo

    moottorin vaihto operaatio

    elikkä tarkotus ois vaihtaa moottori samanalaiseen mutta minkälainen projekti tuo on ja mitä kaikkee siihen tarvii? kaveri osaa homman ja aiko auttaa sitten ku kaikki on hommattuna valmiiksi mutta ei jaksa sitä kertoa miten se tapahtuu ja mitä kaikee työkaluja yms tarvitsee... joten jos joku jaksaisi kertoa kokonaisen stoorin tälläsestä operaatiosta niin tietäisi ainaki mitä suunnilleen edessä. auto siis -92 vuoden e34 525i m50b25 moottorilla.

    ja syy tähän vaihtamiseen on kansivika... joko tiiviste tai kansi halki ku vedet ja öljyt sekasi.

    nii ja todennäköisesti vaihto sillee et manuaalilaatikko on moottorissa paikollaan nii helpottanee asennusta.
    Last edited by Dice13; 28-04-2014, 17:46.
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #2
    Originally posted by Dice13 View Post
    elikkä tarkotus ois vaihtaa moottori samanalaiseen mutta minkälainen projekti tuo on ja mitä kaikkee siihen tarvii? kaveri osaa homman ja aiko auttaa sitten ku kaikki on hommattuna valmiiksi mutta ei jaksa sitä kertoa miten se tapahtuu ja mitä kaikee työkaluja yms tarvitsee... joten jos joku jaksaisi kertoa kokonaisen stoorin tälläsestä operaatiosta niin tietäisi ainaki mitä suunnilleen edessä. auto siis -92 vuoden e34 525i m50b25 moottorilla.

    ja syy tähän vaihtamiseen on kansivika... joko tiiviste tai kansi halki ku vedet ja öljyt sekasi.

    nii ja todennäköisesti vaihto sillee et manuaalilaatikko on moottorissa paikollaan nii helpottanee asennusta.
    Vaihda kaveria jos ei sen verran viitsi auttaa jos kerran tietää, rahankiilto silmissä tulee vaan sit laittamaan motin paikalleen.

    Vaihdelaatikon kehänpultit on torxeja eli niihin joku tämän tyylinen sarja: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...sysarja-10387/

    Muuten pärjäilee ihan normaaleilla työkailuilla
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Dice13
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 40
      • Porvoo

      #3
      ei sille tarvii ku kaljaa antaa ni on tyytyväinen. eikä se ku kattoo ja kertoo vieressä mitä pitää tehä. mut kai se jossain vaiheessa tulee ettei vaa enää auton rassaus kiinosta varsinkaa jos kyseessä ei oo oma auto.

      mut tarkotus ois ottaa vanhakone laatikon kera pois...niinku pakettina... vai eikö?

      Comment

      • atte.o
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2009
        • 894
        • haukipudas

        #4
        -nesteet pois
        -öljyt pois
        -syyläri irti
        -tehostajan letkut irti
        -moottorin maajohto irti
        -ilmastoinnin letkut irti jos on
        -kytkimen työsylinteri irti. Tämän voi irroittaa vaihteistosta kokonaisena.
        -Pakoputki irti
        -kardaani irti laatikosta
        -laatikon takannake irti
        -lambdan liitin irti
        -peruutus valon katkaisin irti vaihdelaatikosta
        -johtosarja ottaa oikealta löytyvän laatikon sisältä irti ja heittää johtosarja moottorin päälle
        -moottorin kumituunyjen pultit irti

        Keulan voi purkaa edestä pois jos haluaa,mutta ei välttämätöntä.
        E61 M-sport

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎