Koitin etsiä huonolla menestyksellä vastaavaa ongelmaa mutta en löytänyt! Elikkäs tuollainen vuoden 92 525i m50b25 on nyt ruvennut temppuilemaan,kylmänä pelaa vallanmainiosti mutta heti kun alkaa lämpeämään niin ongelmat alkavat eli auto nykii,heijjaa jännästi kierroksia kun kiihdyttää (ei siis kiihdy tasaisesti vaan tulee sellaisia voimattomia alueita) ja pari kertaa olen reilumman polkemisen jälkeen huomannut että rupeaa pätkimään.. Käytin auton leimalla ja päästöistä jäätiin co arvon ja lamdan osalta kiinni. Co en nyt muista ja paperia ei ole matkassa mukana mutta lambda arvo oli 1.08? Eli voisiko viallinen lambda aiheuttaa mulle nämä nykimiset jne? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50B25 nykimistä ja tehottomuutta
Collapse
X
-
M50B25 nykimistä ja tehottomuutta
2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
2005 - e60 530da titansilber
2005 - e65 730d titansilber
2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic
EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002
Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.Tags: None
-
-
Originally posted by Bimmeristi-14 View PostKoitin etsiä huonolla menestyksellä vastaavaa ongelmaa mutta en löytänyt! Elikkäs tuollainen vuoden 92 525i m50b25 on nyt ruvennut temppuilemaan,kylmänä pelaa vallanmainiosti mutta heti kun alkaa lämpeämään niin ongelmat alkavat eli auto nykii,heijjaa jännästi kierroksia kun kiihdyttää (ei siis kiihdy tasaisesti vaan tulee sellaisia voimattomia alueita) ja pari kertaa olen reilumman polkemisen jälkeen huomannut että rupeaa pätkimään.. Käytin auton leimalla ja päästöistä jäätiin co arvon ja lamdan osalta kiinni. Co en nyt muista ja paperia ei ole matkassa mukana mutta lambda arvo oli 1.08? Eli voisiko viallinen lambda aiheuttaa mulle nämä nykimiset jne? :think
Moottorin lämpöanturin voisi tarkistaa. Korkea Co kertoo yleensä rikkaasta seoksesta.
Yleistä mitä voi katsoa:
Tarkista tulpat, onko venttiilikopantiiviste vuotanut niiden koloihin ja tarkista imuvuodot kaikista letkuista yms. putkista.Last edited by Muurahainen; 04-05-2014, 11:01.
-
-
pakoputkessa on ainakin reikä,täytyy tukkia ja ottaa uudet päästöt niin näkee että miten se vaikuttaa.. Sitte täytyy tsekata muut mahdolliset paikat läpi,ei sillä tollaseen oikee viittis partyihin lähtä2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
2005 - e60 530da titansilber
2005 - e65 730d titansilber
2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic
EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002
Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.
Comment
-
-
Eli CO arvo on tyhjäkäynnilä puhdas 0 mutta kierroksilla 0.8 ja se lambda tosiaan 1.08.. Nyt menee offtopicin puolelle mutta hylky lapussa oli maininta myös takatukivarren laakeroinnista että on välystä? Minkäslainen homma on suorittaa ja tuleeko kalliiksikin?2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
2005 - e60 530da titansilber
2005 - e65 730d titansilber
2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic
EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002
Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.
Comment
-
-
elikkäs : CO% 0 tyhjäkäynnillä ja 0.8 kierroksilla
CO2 12,4 ja kierroksilla 12,9
HC 17 ja kierroksilla 67
O2 3,3 ja kierroksilla 2
ja se lambda kerrataa nyt viel eli kymmenentee kertaa mut tuleepa kaikki samaa eli 1,08- Auto lähtee kyllä nätisti käyntiin ja kulkee muuten hyvin mutta kun lämmöt nousee niin ongelmat alkaa,talvella teki samaa noin 2000km mutta kun annoin reilusti happea niin rupes pelaamaan taas ihan normaalist
Eli pitääkös tohon nyt sit vaihtaa vaa uus tukivarsi? Jos laakerointi on välyksellinen?Last edited by Bimmeristi-14; 07-05-2014, 14:22.2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
2005 - e60 530da titansilber
2005 - e65 730d titansilber
2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic
EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002
Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.
Comment
-
-
Tuo laakerointi ilmeisesti tarkoittaa puslaa, sen voi vaihtaa.
Tuo lambda on edelleen laskettu arvo muista pakokaasuarvoista.
Sen arvolla ei pelkästään tee oikeastaan mitään. Se menee kohdalleen kun saat muut arvot oikeiksi.
Oliko pakoputkessa nyt vuotoa? Sekin sekottaa helposti arvoja.
Tuo lämpöanturi voisi kyllä olla hyvä syypää.
Mahdollista myös että lambda tullut tiensä päähän.Last edited by Muurahainen; 07-05-2014, 20:47.
Comment
-
-
Kävin AutoProsta kyselemässä tuosta tukivarsi sydeemistä niin oli sen verta heille harvinainen osa että ei löytynyt Ei nyt oikein ko osaa sattunut itellekkää silmään kun netistä selailin (joo tunnen itteni tyhmäks jo). Putki vuotaa,täytyypi se laitella kuntoon nyt ja katsoa päästöt sitten uudelleen. Vikalistahan autolla oli sen verran pitkä että kyllä tässä laittoa riittää mutta eipä käy aika pitkäks2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
2005 - e60 530da titansilber
2005 - e65 730d titansilber
2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic
EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002
Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.
Comment
-
-
Minulla oli samanlaista ongelmaa koneessa M50B20TU. Kylmänä kävi hyvin mutta lämpöjen noustua normaaliksi alkoi kaamea tärinä. Yksi pytty hävisi vain lämpimänä.
Otin infrapunalämpömittarin ja mittasin pakosarjan lämpötilan koneen ollessa kuuma, ja kas, 6. pytyn lämpötila oli 100C vähemmän kuin 1-5 pytyissä. Vaihdoin 6. pytyn puolan ja sen jälkeen ei mitään (3 viikkoa).
Voiko kuvailla osaa? Onko se lyhyt palikka johon tulee kaksi pulttia kiinni, ja sijaitsee takarenkaan etupuolella, tukivarressa kiinni. Itseltä oli mennyt kans. Hinta on kova Suomessa. Löytyy myös purkuautosta osa tai sitten uutena.sigpic
Comment
-
-
Kattelin tuolta netistä tuota palikkaa siihen tukivarteen ja jos se nyt on se mitä katsoin niin hinta on 28e,sellain pien tanko mis on sellaset nutikat päässä tai sellasen katsastaja oli hylky lappuun piirtäny,täytyy nyt vklp nostaa perä ylös kun töiltä joutaa ja katsella vähän tarkemmin2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
2005 - e60 530da titansilber
2005 - e65 730d titansilber
2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic
EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002
Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.
Comment
-
-
Veljen M50 520i eli siis 24v, ei vanos kone.
On vaihdettu ilmamassamittari, tulpat, lambda, haitariputki, tarkistettu letkut.
Kulutusmittari saattaa vieläki sekoilla, entiiä johtuuko siitä että uusi lambda olisi särkynyt asennus vaiheessa kun kone ja putki täynnä bensaa.
Mutta oireena kuulema että 5k rpm jälkeen alkaa nykii, voiko olla tulpanhatut, puola, bensansuodatin?
n palanu koulupojalla rahaa vitusti toho vehkeesee ja mun entine kärry nii tympiiNyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostVeljen M50 520i eli siis 24v, ei vanos kone.
On vaihdettu ilmamassamittari, tulpat, lambda, haitariputki, tarkistettu letkut.
Kulutusmittari saattaa vieläki sekoilla, entiiä johtuuko siitä että uusi lambda olisi särkynyt asennus vaiheessa kun kone ja putki täynnä bensaa.
Mutta oireena kuulema että 5k rpm jälkeen alkaa nykii, voiko olla tulpanhatut, puola, bensansuodatin?
n palanu koulupojalla rahaa vitusti toho vehkeesee ja mun entine kärry nii tympii
Voihan se olla jokin puolistakin.
Paha sanoa ilman tarkempaa syynäämistä.
Comment
-
-
Boshin lambda. Se tulee vissiinki kattiin kiinni ja kierteet olivat huonot saattaa olla huonosti koko anturi kii. Paha itelläki kertoa kovi tarkkaa D:
Entiiä katin kunnosta kun on ajettu huonoilla säädöillä. Vaihto vasta tulpat niin oli savuttanu ja humpannu tyhjäkäynti kunnolla, mutta oli sitten ajossa ruenu pelaamaan paremmin. Näytti kyllä vikakoodia lambdasta ehkä se temppuilee tai sitte pitäs tsekata koodit taas. Nyt vissii on ongelmana tuo pätkiminen, isoimmilla vaihtella.
Mut mites ku noissa M50 ei oo separaattoria ja ei pitäs olla vuotoi, mutta kun ottaa öljykorkin veks nii ei tapahdu muutosta niinku esim toimivassa m52 koneessa?Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Vaikka olisi boschin lambda, voi se silti olla väärällä osanumerolla, esim Motonet myy boschin lambdaa joka toimii ihan hyvin mutta ei ole 100% oikea osa. Tästä johtuen päästöarvot voi olla pielessä vaikka kone kävisikin ihan hyvin.
Sinun autossa taitaa toki olla muutakin häikkää kun pelkkä lambda
Comment
-
-
Vähä unohtunut vastailla mutta tossa vastikää käytii tolla autol päästöis ja paremmat kuulemma ku mones uuves autos..
Täyskaasulla pätkäsee kuulemma vieläki että liekkö bensapumppu tms.. En ymmärä tota vehjettä enääNyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
Comment