Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 nykimistä ja tehottomuutta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmeristi-14
    BTCF Member
    • Apr 2014
    • 90
    • Kouvola

    M50B25 nykimistä ja tehottomuutta

    Koitin etsiä huonolla menestyksellä vastaavaa ongelmaa mutta en löytänyt! Elikkäs tuollainen vuoden 92 525i m50b25 on nyt ruvennut temppuilemaan,kylmänä pelaa vallanmainiosti mutta heti kun alkaa lämpeämään niin ongelmat alkavat eli auto nykii,heijjaa jännästi kierroksia kun kiihdyttää (ei siis kiihdy tasaisesti vaan tulee sellaisia voimattomia alueita) ja pari kertaa olen reilumman polkemisen jälkeen huomannut että rupeaa pätkimään.. Käytin auton leimalla ja päästöistä jäätiin co arvon ja lamdan osalta kiinni. Co en nyt muista ja paperia ei ole matkassa mukana mutta lambda arvo oli 1.08? Eli voisiko viallinen lambda aiheuttaa mulle nämä nykimiset jne? :think
    2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
    2005 - e60 530da titansilber
    2005 - e65 730d titansilber
    2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
    2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
    2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic

    EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002

    Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by Bimmeristi-14 View Post
    Koitin etsiä huonolla menestyksellä vastaavaa ongelmaa mutta en löytänyt! Elikkäs tuollainen vuoden 92 525i m50b25 on nyt ruvennut temppuilemaan,kylmänä pelaa vallanmainiosti mutta heti kun alkaa lämpeämään niin ongelmat alkavat eli auto nykii,heijjaa jännästi kierroksia kun kiihdyttää (ei siis kiihdy tasaisesti vaan tulee sellaisia voimattomia alueita) ja pari kertaa olen reilumman polkemisen jälkeen huomannut että rupeaa pätkimään.. Käytin auton leimalla ja päästöistä jäätiin co arvon ja lamdan osalta kiinni. Co en nyt muista ja paperia ei ole matkassa mukana mutta lambda arvo oli 1.08? Eli voisiko viallinen lambda aiheuttaa mulle nämä nykimiset jne? :think
    Tuo lambdan arvo ei kerro mitään lambdan kunnosta. Se on laskennallinen arvo muista arvoista ja nyt kun Co on liian korkealla niin lambda menee pieleen.

    Moottorin lämpöanturin voisi tarkistaa. Korkea Co kertoo yleensä rikkaasta seoksesta.

    Yleistä mitä voi katsoa:
    Tarkista tulpat, onko venttiilikopantiiviste vuotanut niiden koloihin ja tarkista imuvuodot kaikista letkuista yms. putkista.
    Last edited by Muurahainen; 04-05-2014, 11:01.

    Comment

    • Bimmeristi-14
      BTCF Member
      • Apr 2014
      • 90
      • Kouvola

      #3
      pakoputkessa on ainakin reikä,täytyy tukkia ja ottaa uudet päästöt niin näkee että miten se vaikuttaa.. Sitte täytyy tsekata muut mahdolliset paikat läpi,ei sillä tollaseen oikee viittis partyihin lähtä
      2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
      2005 - e60 530da titansilber
      2005 - e65 730d titansilber
      2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
      2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
      2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic

      EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002

      Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.

      Comment

      • Bimmeristi-14
        BTCF Member
        • Apr 2014
        • 90
        • Kouvola

        #4
        Eli CO arvo on tyhjäkäynnilä puhdas 0 mutta kierroksilla 0.8 ja se lambda tosiaan 1.08.. Nyt menee offtopicin puolelle mutta hylky lapussa oli maininta myös takatukivarren laakeroinnista että on välystä? Minkäslainen homma on suorittaa ja tuleeko kalliiksikin?
        2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
        2005 - e60 530da titansilber
        2005 - e65 730d titansilber
        2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
        2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
        2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic

        EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002

        Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Kerro ne loputkin arvot happi yms.

          Tuo tukivarsi nyt ei mahdottoman kallis ole.

          Comment

          • Bimmeristi-14
            BTCF Member
            • Apr 2014
            • 90
            • Kouvola

            #6
            elikkäs : CO% 0 tyhjäkäynnillä ja 0.8 kierroksilla

            CO2 12,4 ja kierroksilla 12,9

            HC 17 ja kierroksilla 67

            O2 3,3 ja kierroksilla 2

            ja se lambda kerrataa nyt viel eli kymmenentee kertaa mut tuleepa kaikki samaa eli 1,08- Auto lähtee kyllä nätisti käyntiin ja kulkee muuten hyvin mutta kun lämmöt nousee niin ongelmat alkaa,talvella teki samaa noin 2000km mutta kun annoin reilusti happea niin rupes pelaamaan taas ihan normaalist

            Eli pitääkös tohon nyt sit vaihtaa vaa uus tukivarsi? Jos laakerointi on välyksellinen?
            Last edited by Bimmeristi-14; 07-05-2014, 14:22.
            2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
            2005 - e60 530da titansilber
            2005 - e65 730d titansilber
            2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
            2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
            2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic

            EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002

            Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Tuo laakerointi ilmeisesti tarkoittaa puslaa, sen voi vaihtaa.

              Tuo lambda on edelleen laskettu arvo muista pakokaasuarvoista.
              Sen arvolla ei pelkästään tee oikeastaan mitään. Se menee kohdalleen kun saat muut arvot oikeiksi.

              Oliko pakoputkessa nyt vuotoa? Sekin sekottaa helposti arvoja.

              Tuo lämpöanturi voisi kyllä olla hyvä syypää.
              Mahdollista myös että lambda tullut tiensä päähän.
              Last edited by Muurahainen; 07-05-2014, 20:47.

              Comment

              • Bimmeristi-14
                BTCF Member
                • Apr 2014
                • 90
                • Kouvola

                #8
                Kävin AutoProsta kyselemässä tuosta tukivarsi sydeemistä niin oli sen verta heille harvinainen osa että ei löytynyt Ei nyt oikein ko osaa sattunut itellekkää silmään kun netistä selailin (joo tunnen itteni tyhmäks jo). Putki vuotaa,täytyypi se laitella kuntoon nyt ja katsoa päästöt sitten uudelleen. Vikalistahan autolla oli sen verran pitkä että kyllä tässä laittoa riittää mutta eipä käy aika pitkäks
                2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
                2005 - e60 530da titansilber
                2005 - e65 730d titansilber
                2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
                2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
                2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic

                EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002

                Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.

                Comment

                • Finkke
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 40
                  • Vihti

                  #9
                  Minulla oli samanlaista ongelmaa koneessa M50B20TU. Kylmänä kävi hyvin mutta lämpöjen noustua normaaliksi alkoi kaamea tärinä. Yksi pytty hävisi vain lämpimänä.

                  Otin infrapunalämpömittarin ja mittasin pakosarjan lämpötilan koneen ollessa kuuma, ja kas, 6. pytyn lämpötila oli 100C vähemmän kuin 1-5 pytyissä. Vaihdoin 6. pytyn puolan ja sen jälkeen ei mitään (3 viikkoa).

                  Voiko kuvailla osaa? Onko se lyhyt palikka johon tulee kaksi pulttia kiinni, ja sijaitsee takarenkaan etupuolella, tukivarressa kiinni. Itseltä oli mennyt kans. Hinta on kova Suomessa. Löytyy myös purkuautosta osa tai sitten uutena.
                  sigpic

                  Comment

                  • Bimmeristi-14
                    BTCF Member
                    • Apr 2014
                    • 90
                    • Kouvola

                    #10
                    Kattelin tuolta netistä tuota palikkaa siihen tukivarteen ja jos se nyt on se mitä katsoin niin hinta on 28e,sellain pien tanko mis on sellaset nutikat päässä tai sellasen katsastaja oli hylky lappuun piirtäny,täytyy nyt vklp nostaa perä ylös kun töiltä joutaa ja katsella vähän tarkemmin
                    2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
                    2005 - e60 530da titansilber
                    2005 - e65 730d titansilber
                    2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
                    2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
                    2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic

                    EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002

                    Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.

                    Comment

                    • jonsered92
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 470
                      • JKL

                      #11
                      Veljen M50 520i eli siis 24v, ei vanos kone.

                      On vaihdettu ilmamassamittari, tulpat, lambda, haitariputki, tarkistettu letkut.
                      Kulutusmittari saattaa vieläki sekoilla, entiiä johtuuko siitä että uusi lambda olisi särkynyt asennus vaiheessa kun kone ja putki täynnä bensaa.
                      Mutta oireena kuulema että 5k rpm jälkeen alkaa nykii, voiko olla tulpanhatut, puola, bensansuodatin?
                      n palanu koulupojalla rahaa vitusti toho vehkeesee ja mun entine kärry nii tympii
                      Nyt:e60 530xda herkuilla
                      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by jonsered92 View Post
                        Veljen M50 520i eli siis 24v, ei vanos kone.

                        On vaihdettu ilmamassamittari, tulpat, lambda, haitariputki, tarkistettu letkut.
                        Kulutusmittari saattaa vieläki sekoilla, entiiä johtuuko siitä että uusi lambda olisi särkynyt asennus vaiheessa kun kone ja putki täynnä bensaa.
                        Mutta oireena kuulema että 5k rpm jälkeen alkaa nykii, voiko olla tulpanhatut, puola, bensansuodatin?
                        n palanu koulupojalla rahaa vitusti toho vehkeesee ja mun entine kärry nii tympii
                        Oliko alkuperäinen lambda vai jokin tarvike?
                        Voihan se olla jokin puolistakin.

                        Paha sanoa ilman tarkempaa syynäämistä.

                        Comment

                        • jonsered92
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 470
                          • JKL

                          #13
                          Boshin lambda. Se tulee vissiinki kattiin kiinni ja kierteet olivat huonot saattaa olla huonosti koko anturi kii. Paha itelläki kertoa kovi tarkkaa D:

                          Entiiä katin kunnosta kun on ajettu huonoilla säädöillä. Vaihto vasta tulpat niin oli savuttanu ja humpannu tyhjäkäynti kunnolla, mutta oli sitten ajossa ruenu pelaamaan paremmin. Näytti kyllä vikakoodia lambdasta ehkä se temppuilee tai sitte pitäs tsekata koodit taas. Nyt vissii on ongelmana tuo pätkiminen, isoimmilla vaihtella.
                          Mut mites ku noissa M50 ei oo separaattoria ja ei pitäs olla vuotoi, mutta kun ottaa öljykorkin veks nii ei tapahdu muutosta niinku esim toimivassa m52 koneessa?
                          Nyt:e60 530xda herkuilla
                          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                          Comment

                          • e34touringmies
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 84
                            • Turku

                            #14
                            Vaikka olisi boschin lambda, voi se silti olla väärällä osanumerolla, esim Motonet myy boschin lambdaa joka toimii ihan hyvin mutta ei ole 100% oikea osa. Tästä johtuen päästöarvot voi olla pielessä vaikka kone kävisikin ihan hyvin.

                            Sinun autossa taitaa toki olla muutakin häikkää kun pelkkä lambda

                            Comment

                            • jonsered92
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 470
                              • JKL

                              #15
                              Vähä unohtunut vastailla mutta tossa vastikää käytii tolla autol päästöis ja paremmat kuulemma ku mones uuves autos..
                              Täyskaasulla pätkäsee kuulemma vieläki että liekkö bensapumppu tms.. En ymmärä tota vehjettä enää
                              Nyt:e60 530xda herkuilla
                              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎