Tarkoituksena siis asentaa hälytin '91-malliseen E34. Mahtaisiko jollakin olla tietoa tai käytännön kokemusta keskuslukituksen ohjausjohtojen kytkemisestä hälyttimelle?
Tuo jälkimmäisen linkin juttu vain jäi hieman kaivelemaan. Toisaalta mun auton ovet voi lukita takalukkoon molemmilta puolilta, joten todennäköisesti siinä silloin on kaikissa tuo sähköinen takalukitus, eikä mekaanista kuskin ovessa, kuten jutussa oli mainittu.
Ensimmäisessä linkissä mainittiin näin.
Eli pitääköhän tuonne nyt alkaa kytkeä jotain diodiakin väliin.
Piru kun en katsonut tarkempaa niitä merkkikohtaisia ohjeita, joita myyjällä oli.
Tuo jälkimmäisen linkin juttu vain jäi hieman kaivelemaan. Toisaalta mun auton ovet voi lukita takalukkoon molemmilta puolilta, joten todennäköisesti siinä silloin on kaikissa tuo sähköinen takalukitus, eikä mekaanista kuskin ovessa, kuten jutussa oli mainittu.
Ensimmäisessä linkissä mainittiin näin.
Double-locking (at least in my '92 525i) is triggered by sending 12V to both the lock and unlock wires at the same time. All you need to do to enable double-locking is to solder a diode between those two wires. A cheap 1n5401 (available at Radio Shack) will do the job just fine. Solder the end of the diode with the solid line on it to the unlock wire, and the other end to the lock wire. The diode lets the voltage go to both wires when locking, and only the unlock wire when unlocking. It works by letting current flow through the diode from the lock wire to the unlock side during the lock process. Then it blocks the current to the lock wire when the unlock wire receives power. If it works backwards, then change the orientation of the diode.
Piru kun en katsonut tarkempaa niitä merkkikohtaisia ohjeita, joita myyjällä oli.
Comment