Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 takapään korotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juuhha
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 11
    • Kiikala

    e34 takapään korotus

    Millä keinoin olette nostelleen takapäätä kun omassa takapään renkaan on kaarien sisällä ja edessä ei. olisi vähä kivemman näkönen jos auto ei keulisi.
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3565
    • Nla

    #2
    Originally posted by juuhha View Post
    Millä keinoin olette nostelleen takapäätä kun omassa takapään renkaan on kaarien sisällä ja edessä ei. olisi vähä kivemman näkönen jos auto ei keulisi.
    Pidemmät jouset? Itse tosin hommaisin eteen lyhyemmät
    BMW E90 330dA 2007
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

    Comment

    • MH motorsport
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 2301
      • Turku

      #3
      Väsähtäneet vakio jouset?

      Hommaa vetokoukullisen farmarin uudet jouset niin pitäisi nousta
      Autopalvelu MH-motor
      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
      Maxxecu myynti ja asennus
      www.mh-motor.fi
      0503218217
      Kulkineet:
      E6 2000 touring
      E6 2002 touring
      E30 318is ///Mtechnic 2
      E34 ///M5 nürburgring
      E34 S62b50 turbo dct
      E39 523i ///Msport
      F30 320d

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Risa hydrauliperä?

        Comment

        • sesku
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 90
          • Muurame

          #5
          Touringista pitäis saaha takapäätä ainakin pari senttiä ylemmäs, kun tuli ahnehdittua kesävanteiden kanssa ja nyt takaa ottaa pienimmässäkin töyssyssä kaareen kiinni kun... Takapää kyllä näyttää vähän laahaavan kun iskarit ja jouset lienee hieman kuolettuneet mutta oisihan tuo fiksumman näköinen kun takapää nousisi sen ainaki sen pari senttiä ylemmäs kun etupää on korkeammalla, enkä madalla keulaa kun nuo madalletut autot ei sovi tänne maalle.
          Mankelilla saa vähä tilaa mutta ei mielellään mankeloisi älyttömästi ettei sitten näytä aivan torspolle toisilla vanteilla...

          Löytyykö jostain kohtuuhinnalla pisempiä ja jäykempiä jousia? Vai onko muita fiksuja ja kohtuuhintasia keinoja korottaa takapäätä? :think
          E34 525iA -92

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2538
            • Kajaani

            #6


            Olisko tuosta ensihätään apua? On kohtuuhintasta Jos ei riitä ni uutta jousta alle.

            Paljon on navasta kaareen -mitat edessä ja takana?
            Last edited by Roisto; 20-04-2015, 01:20.
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • sesku
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 90
              • Muurame

              #7
              Originally posted by Roisto View Post
              http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s...on=ViewProduct

              Olisko tuosta ensihätään apua? On kohtuuhintasta Jos ei riitä ni uutta jousta alle.

              Paljon on navasta kaareen -mitat edessä ja takana?
              Nuita mulla muutama hyllyssä on että pitää kokeilla ku en enää illalla jaksanu mutta onhan tuo vähän amis5000
              Saisko jostain pisempiä jousia kuin alkuperäset?
              Eikö niitä lie jottai lättyjä jousen alle/päälle jotka korottaa?
              Pitää tuo mittailla.
              Kuuluisiko rengas rengas ilmassa jousta parilla kolmella sormella puristamalla saada jousta hieman läjään?
              E34 525iA -92

              Comment

              • icecold
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 2341
                • 🌍

                #8
                Vaihda sinne uudet jouset niin todennäköisesti nousee oikealle korkeudelle.
                Lisäksi on ainakin joihinkin malleihin alkuperäisosana saatavana jousien alle/päälle ns. poor-road-paketin kumeja, jotka ovat paksummat.

                Tässä kuvassa on -95 sedanissa alkuperäinen alusta, ei siis kuulu olla kauhean keuliva.

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2538
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by sesku View Post
                  Nuita mulla muutama hyllyssä on että pitää kokeilla ku en enää illalla jaksanu mutta onhan tuo vähän amis5000
                  Saisko jostain pisempiä jousia kuin alkuperäset?
                  Eikö niitä lie jottai lättyjä jousen alle/päälle jotka korottaa?
                  Pitää tuo mittailla.
                  Kuuluisiko rengas rengas ilmassa jousta parilla kolmella sormella puristamalla saada jousta hieman läjään?
                  Eikä vain vähän amis5000 mutta ensihätään

                  Vaikka tuolta sitte ihan oikeanlaista apua, näyttäs olevan joku reinforced malli toukkaan ihan viimesenä.

                  OEM navasta kaareen mitat tais olla eessä 390mm ja takana 350mm että pitää kyllä melko kuoleentuneet vakiokamppeet olla jos hipsii kaariin. Voisko siellä olla joku 40/40 setti..?
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    #10
                    Mulla oli yhessä E34 sedanissa Bilsteinien iskareiden alajousilautasten ja jousilautasen sokan välissä sellaiset koneistetut renkaat, jotka nosti sitä alajousilautasta hieman ylemmäs. Ainakin Bilsteinin iskareissa on siis irrallinen alajousilautanen. E21:sen Bilsteineissä on jopa sille lukkorenkaalle valmiiksi useampia uria, jolloin korkeutta voi säätää.

                    Comment

                    • sesku
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 90
                      • Muurame

                      #11
                      Tuossa mittailin niin edessä navan keskeltä kaareen on kutakuinkin tuo 390mm ja takaata 300mm ja aivan järkyttävä keuliminen kaikilla rengastuksilla millä kokeillu
                      Eteen siis mahtuu nyrkki renkaan ja kaaren väliin helposti ja jää vielä pari senttiä tyhjää ja taakse ei sormi oikein tahdo mahtua renkaan ja kaaren väliin...
                      Takana voi olla ihan mitä tahansa ku edessäkin jouset oli mallia puolet pois niin yhdestä tulee kaksi niin ties vaikka takaaki laikattu kierros poies...
                      Elikkä uusia jousia ja samalla iskareita ja nuita lättyjä ettimään ja mankelilla pokkaus läjään
                      Last edited by sesku; 20-04-2015, 12:49.
                      E34 525iA -92

                      Comment

                      • sesku
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 90
                        • Muurame

                        #12
                        Uudet iskarit, vahvistetut jouset ja yläpäät, siltikään takapää ei noussut kuin pari senttiä. Navan keskeltä kaareen kutakuinkin 330mm. Mikä meni vikaan?
                        E34 525iA -92

                        Comment

                        • -kalevi-
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 504
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by sesku View Post
                          Uudet iskarit, vahvistetut jouset ja yläpäät, siltikään takapää ei noussut kuin pari senttiä. Navan keskeltä kaareen kutakuinkin 330mm. Mikä meni vikaan?
                          Keulaa kun laskee vähän niin on hyvä
                          E87 118d
                          E70 3.0d
                          Ex: E36 M3
                          Ex: E36 cabriolet m60b40
                          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                          Comment

                          • sesku
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 90
                            • Muurame

                            #14
                            Originally posted by -kalevi- View Post
                            Keulaa kun laskee vähän niin on hyvä
                            Se keulan lasku ei oikein auta siihen että takarenkaat ottaa kaareen kiinni.. eikä etupäätä kovin paljoo voi laskee ku renkaat tulee kaaren ulkopuolelle muutaman sentin
                            Pitää koittaa matalampi profiilisilla kumeilla ku sattuu varastossa pyörimää ja jos ei auta ni jotkut jäätävät venykumit tai pienentää vanteen huulta.
                            E34 525iA -92

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎