Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua! E34 vaihteet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LaMotta
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 25
    • Helsinki

    Apua! E34 vaihteet!

    Mitä ihmettä? Kotipihalla (onneks, 220 km:n jälkeen) -92 525 Touringin automaattivaihteet eivät kytkeydy päälle! Keppi liukuu tunnottomasti, pysähtyy vaihteeen kohdalle koska kojetaulu ilmoittaa vaihteen. Mikään vaihde ei kuitenkaan kytkeydy päälle.

    Ihmettelinkin matkalla kun veto tuntui vähän tahmealta - vikoissa valoissa tuntui että oikea takajarru jäi jumiin, ja ulkona haisikin sille että jokin oli laahannut. Mutta ei kai se voi vaikuttaa vaihteisiin..??

    Pitääkö tilata hinausauto?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10065
    • KVLA

    #2
    Originally posted by LaMotta
    Mitä ihmettä? Kotipihalla (onneks, 220 km:n jälkeen) -92 525 Touringin automaattivaihteet eivät kytkeydy päälle! Keppi liukuu tunnottomasti, pysähtyy vaihteeen kohdalle koska kojetaulu ilmoittaa vaihteen. Mikään vaihde ei kuitenkaan kytkeydy päälle.

    Ihmettelinkin matkalla kun veto tuntui vähän tahmealta - vikoissa valoissa tuntui että oikea takajarru jäi jumiin, ja ulkona haisikin sille että jokin oli laahannut. Mutta ei kai se voi vaikuttaa vaihteisiin..??

    Pitääkö tilata hinausauto?
    Oliko jarrut kuumat?Onhan laatikossa tarpeeksi öljyä,meinaan ettei haju tule laatikosta?

    Comment

    • LaMotta
      Newbiemmer
      • Nov 2004
      • 25
      • Helsinki

      #3
      Kyllä jarrut (oikea puoli) lämpimät oli, liikkeellä lähdettäessä tunsi jarrua nostettaessa kuinka se oli jumissa. Laatikko on mielestäni nk.ikuinen-mallinen, näin ainakin huollossa sanottiin.

      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        #4
        Olisko käynyt niin että jarrut laahannut ja siten särkenyt esim. tomaatin kytkin osan? En kyllä tiedä miten bmw:n automaatti toimii mutta en usko että se pitää siitä että vetopään jarrut laahaa -> joutuu rasitukselle. Entä voisiko perän kitkapalat olla sliksit jos sattuis olemaan joku kitkalukko?
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • LaMotta
          Newbiemmer
          • Nov 2004
          • 25
          • Helsinki

          #5
          Jarrut (?) on joskus aikaisemmin haisseet takaa vasemmalta puolelta, nyt siis oikealta. Pystyin kuitenkin työntämään autoa, eli ei ihan täysin jumissa. Tiet olivat ihan täynnä suolaa & sohjoa.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10065
            • KVLA

            #6
            Originally posted by LaMotta
            Kyllä jarrut (oikea puoli) lämpimät oli, liikkeellä lähdettäessä tunsi jarrua nostettaessa kuinka se oli jumissa. Laatikko on mielestäni nk.ikuinen-mallinen, näin ainakin huollossa sanottiin.
            "Ikunen malli" tarkoittanee laatikkoa,johon ei vaihdeta öljyjä,kuin remontin yhteydessä.Kyllä sinne öljyä vaan on silloin lisättävä,jos jotain vuotoa ilmennee ja öljyt vähenee.Esim kardaanin Stefa tai vaurioituneet öljynjäähdyttimen putket.Paljonkos tuolla "ikuisella" lootalla on ajettu,tiedä vaikka ölypumppu vetäisi viimeisen henkäyksen jos kerran öljyä on riittävästi.Paskakikkare venttiililohkossa tms...

            Comment

            • LaMotta
              Newbiemmer
              • Nov 2004
              • 25
              • Helsinki

              #7
              Öljyt tsekattiin 4.000 km sitten, autolla on ajettu 185.000.

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4334
                • Turku

                #8
                Vaihteet näkyy kyllä kojetaulussa, koska se saa tiedon siitä kepin juurella olevasta kytkimestä.
                Ensin tietysti kannattaisi tarkistaa, onko vaijeri etupäästään paikalla. Se pääsee liukumaan pois, jos kiristysmutteri löystyy.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by jani73
                  Vaihteet näkyy kyllä kojetaulussa, koska se saa tiedon siitä kepin juurella olevasta kytkimestä.
                  Ensin tietysti kannattaisi tarkistaa, onko vaijeri etupäästään paikalla. Se pääsee liukumaan pois, jos kiristysmutteri löystyy.
                  Samaa vikaa veikataan täälläkin.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • LaMotta
                    Newbiemmer
                    • Nov 2004
                    • 25
                    • Helsinki

                    #10
                    Tuota... löytyykö se vaijerin pää sisältä vai auton alta?

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4334
                      • Turku

                      #11
                      Auton alla laatikon kyljessä, veikkaisin vasemmalla puolella??

                      Comment

                      • LaMotta
                        Newbiemmer
                        • Nov 2004
                        • 25
                        • Helsinki

                        #12
                        Jep! Vaijeri poikki!

                        Kiitos miljooonasti neuvoista!

                        Taidan viedä pajalle vaihdettavaksi - vai onks homma vaikea, lähinnä sisäpuolen osalta?

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4334
                          • Turku

                          #13
                          Hyvä homma että vika löytyi.
                          Ei se vaijerin vaihto varmaan paha homma ole, laittaa vaan vivut oikeaan kohtaan (P) kun kiristää vaijerinpään.
                          Vaijerin toinen pää tulee esille, kun nostaa sen valitsinvivun ympärillä olevan "pahvin" pois.

                          Edit: Ja laatikon kyljessä oleva vipu pitää työntää niin paljon eteenpäin kuin menee, sitten vedät vedät vaijerin päästä löysät pois ja pidät kireällä samalla, kun kiristät lukitusmutterin.
                          Last edited by jani73; 20-02-2005, 21:10.

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Hyvä ettei ollut laatikossa vikaa. Tuommoinen vaijerisysteemi sieltä pitäis löytyä. Ei pitäisi olla ylitsepääsemättömiä vaikeuksia tuon vaihdossa.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎