Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 518i tekniikanvaihto m42b18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iSosQ
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 4
    • Forssa

    e34 518i tekniikanvaihto m42b18

    Elikkäs m40 tuli tiensä päähän. Onko mahdollista vaihtaa tilalle m42 ? Millainen työ ja mitä ongelmia tulee vastaan? Kone vm-94 e36 318is. Yritin etsiä joka puolelta mutta ei tullut vastaan mitään valaisevaa. Jos asiasta keskusteltu aiemmin niin linkkiä siihen Onko tällaista yhtälöä koitettu ylipäätään ?
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by iSosQ View Post
    Elikkäs m40 tuli tiensä päähän. Onko mahdollista vaihtaa tilalle m42 ? Millainen työ ja mitä ongelmia tulee vastaan? Kone vm-94 e36 318is. Yritin etsiä joka puolelta mutta ei tullut vastaan mitään valaisevaa. Jos asiasta keskusteltu aiemmin niin linkkiä siihen Onko tällaista yhtälöä koitettu ylipäätään ?
    E36 öljypohja ei sovi E34:ään.
    Sähkötöitäkin teettää jonkin verran kun ovat aika erilaiset. M40 on jakaja sytytyksellä kun taas m42 suoralla sytkällä.

    Hommaa siis on. Jos autosi ei ole muuten erityisen hyvä en lähtisi.

    Comment

    • iSosQ
      Newbiemmer
      • Feb 2014
      • 4
      • Forssa

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      E36 öljypohja ei sovi E34:ään.
      Sähkötöitäkin teettää jonkin verran kun ovat aika erilaiset. M40 on jakaja sytytyksellä kun taas m42 suoralla sytkällä.

      Hommaa siis on. Jos autosi ei ole muuten erityisen hyvä en lähtisi.
      eikös m40 öljypohja ja laatikko käy suoraan m42? Olis 2 kokonaista autoo joista 318is runko käyttökelvoton mutta erinomanen tekniikka ja 518 kone entinen.. Meinasin et meneekö moottori suoraan tilalle ? Sähköissä on säätämistä..

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by iSosQ View Post
        eikös m40 öljypohja ja laatikko käy suoraan m42? Olis 2 kokonaista autoo joista 318is runko käyttökelvoton mutta erinomanen tekniikka ja 518 kone entinen.. Meinasin et meneekö moottori suoraan tilalle ? Sähköissä on säätämistä..
        En ole nyt varma sopiiko m40 ja m42 öljypickup:t keskenään.

        Mekaanisesti tuo nyt ei loppujen lopuksi ole ollenkaan mahdotonta mutta e36 moottorinohjausta pitäisi tuossa kuitenkin käyttää sitten. Toinen vaihtoehto aftermarket ecu.

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #5
          Eikös se kävis E30 M42 ö-pohjalla E34 koriin ?
          Ja noissahan se taitaa olla sama kaikissa se kaksiosainen e30 M40/42 ö-pohja.

          Vaihelaatikko kävis suoraan E34 M40 paketista ja startti/vauhtis/kytkin on samoja M40/M42.

          Tuota oon miettinyt että miksi ei tehtaalta ole suoraan laitettu M42:sta tohon vitos sarjan "budjettiversioon" :think

          Sähköthän menee ihan naittamalla virtalukolta/korista tulevat johdot koneen johtosarjan vastaavien kanssa.

          Ei vaadi montaa piuhaa että lähtee käymään.

          EDIT:
          Menikö M40 koneesta laakerit kenties
          Last edited by Osku; 28-10-2014, 16:02.
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • iSosQ
            Newbiemmer
            • Feb 2014
            • 4
            • Forssa

            #6
            Originally posted by Osku View Post
            Eikös se kävis E30 M42 ö-pohjalla E34 koriin ?
            Ja noissahan se taitaa olla sama kaikissa se kaksiosainen e30 M40/42 ö-pohja.

            Vaihelaatikko kävis suoraan E34 M40 paketista ja startti/vauhtis/kytkin on samoja M40/M42.

            Tuota oon miettinyt että miksi ei tehtaalta ole suoraan laitettu M42:sta tohon vitos sarjan "budjettiversioon" :think

            Sähköthän menee ihan naittamalla virtalukolta/korista tulevat johdot koneen johtosarjan vastaavien kanssa.

            Ei vaadi montaa piuhaa että lähtee käymään.

            EDIT:
            Menikö M40 koneesta laakerit kenties
            Täytyy sovitella jahka saan tilaa :/
            kaippase sinne menee Ei menny laakerit ku kolmannen pytyn pakoventtiili männästä läpi ja nokka olijo aika entinen.

            Comment

            • holmes
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 351
              • Porvoo Connection

              #7
              Mites M43?
              Sir! I have a plan.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by holmes View Post
                Mites M43?
                Tuo M42 taitaa vain olla jo olemassa.

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3233
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Osku View Post
                  Eikös se kävis E30 M42 ö-pohjalla E34 koriin ?
                  Ja noissahan se taitaa olla sama kaikissa se kaksiosainen e30 M40/42 ö-pohja.

                  Vaihelaatikko kävis suoraan E34 M40 paketista ja startti/vauhtis/kytkin on samoja M40/M42.

                  Tuota oon miettinyt että miksi ei tehtaalta ole suoraan laitettu M42:sta tohon vitos sarjan "budjettiversioon" :think

                  Sähköthän menee ihan naittamalla virtalukolta/korista tulevat johdot koneen johtosarjan vastaavien kanssa.

                  Ei vaadi montaa piuhaa että lähtee käymään.

                  EDIT:
                  Menikö M40 koneesta laakerit kenties
                  eikös tuo nyt ole tuo öljypohja ratkaistu helpoimmalla kun ottaa tuosta e34 m40b18 koneesta öljypohjan ja pumpun jalan, kuitenkin m40b18 ja m42b18 raakalohko on sama. eikä tuo sähköjen tekeminenkään ole mitään rakettitiedettä, moottorista liitin koriin pyöräyttämällä kiinni ja sillä selvä.
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Zetz View Post
                    eikös tuo nyt ole tuo öljypohja ratkaistu helpoimmalla kun ottaa tuosta e34 m40b18 koneesta öljypohjan ja pumpun jalan, kuitenkin m40b18 ja m42b18 raakalohko on sama. eikä tuo sähköjen tekeminenkään ole mitään rakettitiedettä, moottorista liitin koriin pyöräyttämällä kiinni ja sillä selvä.
                    Okei eli pumpun jalka sopii mutta sopiiko oikeasti M42 sähköt ja M40 sähköt ristiin? Siis ihan vain töpselit yhteen tyylillä?

                    Comment

                    • Skunkki^
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 688
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Okei eli pumpun jalka sopii mutta sopiiko oikeasti M42 sähköt ja M40 sähköt ristiin? Siis ihan vain töpselit yhteen tyylillä?
                      m42 johtosarjalla niin miksi ei? Ei sinne sulakeboksille kauheasti mitään tietoa liiku muutakuin perusfunktiot kuten startti, herätteet yms. Moottorinohjaukselta loput moottoriin liittyvä.
                      Mutua tämäkin tosin.
                      KIA Optima PHEV

                      Exät:
                      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Skunkki^ View Post
                        m42 johtosarjalla niin miksi ei? Ei sinne sulakeboksille kauheasti mitään tietoa liiku muutakuin perusfunktiot kuten startti, herätteet yms. Moottorinohjaukselta loput moottoriin liittyvä.
                        Mutua tämäkin tosin.
                        Veikkaan että ei mene ihan töpselit yhteen välillä E34 - E36 sarjat.
                        Voin tosin olla väärässä. En ole ikinä E36 johtosarjaa katsellut.

                        Comment

                        • Zetz
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 3233
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Veikkaan että ei mene ihan töpselit yhteen välillä E34 - E36 sarjat.
                          Voin tosin olla väärässä. En ole ikinä E36 johtosarjaa katsellut.
                          kyllä ne pitäis käydä, tais 1 pinni olla jonka paikkaa pitää muuttaa
                          puh/txt/whatsapp: 0452673541
                          näillä mennään talvella:
                          e39 523ia arctic silver
                          e87 116i Japanrot
                          ja näillä kesällä:
                          e30 328i *Rot m50b28

                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                          Comment

                          • iSosQ
                            Newbiemmer
                            • Feb 2014
                            • 4
                            • Forssa

                            #14
                            No ens lauantaina selviää mitä siitä tulee. Kiitos nyt kaikille kuitenki paljon hyödyllistä tietoo ainaki tuli jos jotai kiinnostaa niin voin kuvia lisäillä myöhemmin miten etenee.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎