Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M5 heikkouksia ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e34m5
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 13
    • PKS

    e34 M5 heikkouksia ?

    Moi.

    Enimmäistä viestiä tälle foorumille

    Olen tässä kevään raottaessa helmaansa vaihtamassa nykyistä ajokkiani, Subaru Legacy 200, e34 koriseen M5:en. Bemu kuume alkoi nousta kun hommattiin emännälle syksyllä kortin saatuaan tollanen e34 518i moposport Subarussa pidän sen Race henkisyydestä ja nelivetoisuudesta, lähtee kuin nuoli, kelistä riippumatta. Kuitenkin näin pääosin kehä kolmosen sisäpuolella liikkuvana koen nelivedon usein "turhaksi" . Bemarissa viehättää auton mukavuus ja tilat . Tehoa saa olla joten m5 tuntuisi oikein passelilta.

    Mitä heikkouksia / tyyppivikoja / erityisiä tarkistuksen kohteita kyseisessä kulkineessa on ? Sellaisia jotka kannattaa katsoa ennenkuin kirjoittaa nimensä kauppasopimukseen. Mikä/mitä konemalleja noissa on ? Onko kovin erikoisia huollon kohteita ? Itselläni pysyy jakari kädessä ja olen tähän saakka eri autoineni pärjännyt ilman merkkiliikkeen mekaanikkoja.

    Kiitokset kaikille etukäteen, muistakin kuin "käytä hakua" vastauksista
    "Voorti ei o auto eikä margariini voita."
  • LoudPipe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1434

    #2
    Varhaisempien mallien 5-v vaihteistot ei ole maailman pitkäikäisimpiä. 6-pykäläiset kestää kuulemma paremmin

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11683
      • Kouvola

      #3
      tärkein varmaankin se tekniikka...jos on ollu huonolla huollolla ni siihen menee helposti tonttu jos toinenkin korjatessa pelkkiin osiin

      tuolta löytyy aika paljon tietoutta femmaa koskien...
      http://bmwe34m5.com/faqs/

      Comment

      • samtheMan
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 4759
        • Tikkaslovakia

        #4
        Originally posted by LoudPipe
        Varhaisempien mallien 5-v vaihteistot ei ole maailman pitkäikäisimpiä. 6-pykäläiset kestää kuulemma paremmin
        Itse olen taas kuullut juuri vastaista, eli tuo 6 lovinen olisi enemmän sarjatuotantoa ja heikompi.

        Mutta omassa tuntuu ainakin toimivan kaikki. Mitähän heikkoa tästä keksisi.. ei tule mitään ihmeellistä mieleen mutta jos tosiaan on pidetty hyvin (lue huollettu säännöllisesti) ei pitäisi mitään ihmeitä olla. Senhän tiedät että tuon tyyppinen auto on tossua saanut - ja varmasti! Mutta ei se ajamalla hajoa. Sitten kuitenkin kun on E34 korimalli kyseessä ei puhuta siis uusista autoista, eli vanha on aina vanha ja käytetty - mutta näkyyhän se sitten hinnassa.

        Vähän tollainen ympäripyöreä vastaus.. mutta ehkä se on vaihdelaatikko mikä käytön seurauksena alkaa antamaan periksi.
        Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
        PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

        Comment

        • LoudPipe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1434

          #5
          Niin, eihän mulla mitään omaa kokemusta ole... M5boardiltakohan mä ton luin mitä väitin... Ja kun samalta foorumilta kyselin omaan projektiin että mitä laatikkoa kannattaisi käyttää niin siellä väittivät että se on yksi ja sama pidänkö sen laatikon mikä mulla oli ennestään vai laitanko M5 laatikon... Sithän se ensi kesänä nähdään että kestääkö

          Comment

          • Leba
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2101
            • Espoo

            #6
            Tää aihe kiinnostaa itseänikin..

            Eli, onko kenelläkään tuota nürburgring pakettia ämmäläisessään? Miten on kestänyt? Itseasiassa tuo paketin toiminta on itselle hieman epäselvä, viittisikö joku hieman valaista asiaa esim. miten tuo toimii?

            Sitten olen käsittänyt että 3.8 kone on kestävämpi kuin 3.6?
            Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

            Comment

            • samtheMan
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 4759
              • Tikkaslovakia

              #7
              Originally posted by Leba
              Eli, onko kenelläkään tuota nürburgring pakettia ämmäläisessään? Miten on kestänyt? Itseasiassa tuo paketin toiminta on itselle hieman epäselvä, viittisikö joku hieman valaista asiaa esim. miten tuo toimii?

              Sitten olen käsittänyt että 3.8 kone on kestävämpi kuin 3.6?
              Kyllä löytyy tuo nyyrbyrinki alusta ja hyvin tuntuu toimivan. Mutta nehän on taas niin tapauskohtaisia.

              Ihan varma toiminta-tavasta en ole mutta, putkessa on kumminkin reikä jonka läpi öljy menee. Tätä reikää tai siis sen kokoa muuttamalla (sähköisesti) alusta säätyy. Ja ko. laitteesta löytyy siis valmis säätö SPORT tai sitten P?? olisiko (performance) joka säätyy tilanteen mukaan jotenkin. Näin ainakin kuvittelisin..

              Ja niin olen itsekkin kuullut että 3.8:iin olisi tehty jotain parannuksia sitten 3.6 jolla kestävyyttä saatu lisää. Nekin löytyy jostain etsimällä.
              Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
              PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

              Comment

              • e34m5
                Newbiemmer
                • Feb 2005
                • 13
                • PKS

                #8
                Originally posted by samtheMan
                Senhän tiedät että tuon tyyppinen auto on tossua saanut - ja varmasti! Mutta ei se ajamalla hajoa.
                Ei tuolla Subarullakaan ole vain hissuteltu, ja hyvin tuntuu edelleen toimivan

                Originally posted by samtheman
                Sitten kuitenkin kun on E34 korimalli kyseessä ei puhuta siis uusista autoista, eli vanha on aina vanha ja käytetty - mutta näkyyhän se sitten hinnassa.
                Jep. Mun mielestä on melkein aivan sama kuinka paljon mittarissa on kilsoja, kunhan kaikki toimii oletetusti. Subessa oli 170tkm ostaessa, ei pelottanut ostaa koska kokonaisuus pelasi. Nykyään lukema 250tkm, ja kuten sanottu, ei normaalista poikkeavia ongelmia. Sinällään järjettömän oloista vaihtaa tekniikaltaan toimivaa turbonelikkoa pois, mutta mutta, kevät...autokuume...iso BMW...
                "Voorti ei o auto eikä margariini voita."

                Comment

                • Tapsa.k
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2676
                  • Oulu

                  #9
                  [QUOTE=e34m5]Ei tuolla Subarullakaan ole vain hissuteltu, ja hyvin tuntuu edelleen toimivan
                  QUOTE]

                  Nuissa ämmäläisen koneissa on erityisen tärkeää että öljyt on kunnolla lämpimät ennenkuin poletaan rajotinta vastaan..tuonko muistaa ni kyllä kestää isältä pojalle..3.8l on jonkun verran ajokokemusta..3.6 ei..niihän nuo jotku puhuu että tuo viimeksi mainittu ois heikompi mutten oo kyllä kuullu sen enempää faktaa aiheesta.
                  Mitä tulee nuihin lootiin ni 5v on ihan kestävä..kytkin sieltä ekana menee jos joku.
                  Last edited by Tapsa.k; 28-02-2005, 17:07.
                  -Official member of BTCF-Sauna Team-

                  Comment

                  • mattij
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 197
                    • Rankkula

                    #10
                    Originally posted by e34m5
                    Mitä heikkouksia / tyyppivikoja / erityisiä tarkistuksen kohteita kyseisessä kulkineessa on ?
                    Katso korista ovien alareunat ja kylkilistat, sivuhelmojen muovin alle kertyy runsaasti kuraa ja suolaa, etusiipien alareunat pyörän takaa (siitä missä pitäisi olla roiskeläppä). Puskurien ja korin välissä olevien kumilistojen pitäisi olla paikallaan, ovat työläitä laitettavia. Alustasta levyt & palat, käy läpi kaikki puslat. Katso huolella mistä öljyvuodot tulevat, jostain tulee vähän varmasti. Koliseeko laatikko vapaalla muulloinkin kuin tyhjäkäynnillä eikä lakkaa kun painat kytkimen pohjaan. Testaa iskarit ja erityisesti ettei takapäässä ole vuotoja, alkuperäiset korkeussäädöllä varustetut ovat kalliita uusittavia.
                    Eli ihan normaalit huolellisen ostajan syynäykset.
                    Auto kestää, mutta takaan että jokaisen M5:n saa rikki päivässä.

                    2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
                    projektit
                    1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
                    ex
                    EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

                    sigpic

                    Comment

                    • e34m5
                      Newbiemmer
                      • Feb 2005
                      • 13
                      • PKS

                      #11
                      Originally posted by mattij
                      Auto kestää, mutta takaan että jokaisen M5:n saa rikki päivässä.

                      Aivan varmasti, mutta en ole nykyistäkään rikkonut vaikka runtua on varmasti on saanut Annetaan kunnia hienolle tekniikalle ja kohdellaan sitä asiallisesti
                      "Voorti ei o auto eikä margariini voita."

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Nuo saitit kannattaa lukaista jos ei muuten ole E34 M5:sta muuten tietoa:
                        http://bmwe34m5.com/faqs/
                        http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=12
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          #13
                          3,8 on parempi ja nykyaikaisempi kone ja kuulostaa myös erilaiselta (lue: paremmalta) kuin 3,6 kone jos molemmissa vakio palikat kiinni. ilkeät kielet kertovat nimenomaan niin päin että 3,8 kone ei olisi yhtä kestävä kuin vanhempi 3,6 litrainen. tosin itselläni on kokemusta molemmista koneista eikä ainakaan mulla kumpikaan hajonnut käsiin. eli jos ostaa ehjän auton niin ei se konekaan itsestään hajoa kunhan pitää huolta kunnon öljyistä ja ennenkaikkea siitä että moottorin öljyn lämpötila pysyy siellä n. 80-100 asteen välillä.. alle 70 asteisilla öljyillä ei paljoa kannata turhaa rasittaa ja kierrättää konetta.

                          ehjän m5 e34 padan, erityisesti 3,8 koneen veto on jotain uskomatonta.. myös painavassa touring korissa. alakierroksillakin kone jaksaa vetää mukavasti mutta yläkierroksilla vasta alkaakin tapahtua

                          mulla on kokemusta tuosta nürburgring alustapaketista. siinä on takana leveämmät 9" x 17" vanteet ja 255/40/17 renkaat tosin sellaiset on touring malleissa muutenkin vakiona. servotronic ohjaustehostin voi kuulua myös pakettiin kuten isommat vakaajat. alustassa on sähkösäätö iskarit ja kojelaudasta voi valita normaalin oppivan asennon tai jäykemmän sport asennon. ja järjestelmä todellakin toimii! normaali asennossa alustassa on mukavuus tallella ja sport asento on todella sporttinen ja suuremmissa nopeuksissa paljon vakaampi ja jämäkämpi tosin ei tuo normaali asentokaan huono ole. esim. kaupungissa voi pitää normaali asentoa ja baanalla lujempaa ajettaessa sport asentoa. miinuspuolena on että jos iskarit hajoavat, maksavat ne muistaakseni lähtöhinnaltaan suomessa yli 1000 euroa kappale..
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • e34m5
                            Newbiemmer
                            • Feb 2005
                            • 13
                            • PKS

                            #14
                            Originally posted by Juhis
                            servotronic ohjaustehostin voi kuulua myös pakettiin
                            Anteeksi tietämättömyyteni mutta kuinka erottaa auton paikallaan ollessa onko servotr. vai tavallinen tehostin ? Ja kuinka vikaherkkiä noi servotronicit on ton ikäisessä autossa ?
                            "Voorti ei o auto eikä margariini voita."

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              #15
                              Originally posted by e34m5
                              Anteeksi tietämättömyyteni mutta kuinka erottaa auton paikallaan ollessa onko servotr. vai tavallinen tehostin ? Ja kuinka vikaherkkiä noi servotronicit on ton ikäisessä autossa ?
                              En ole koskaan ottanut selville miten auton paikallaan ollessa erottaa onko servotronic vai ei. Tuo M5 E34:n konehuone on aika täynnä tavaraa muutenkin mutta sieltä jotain erilaista voisi erottaa, en vaan tiedä että mitä.

                              En ole ainakaan kuullut että noissa servotronic paketeissa olisi ollut sen enempää vikoja mutta kai nekin voi hajota siinä missä muutkin osat. Mikään ongelmaherkkä paketti servotronic tuskin on. Ja ajettavuuteen vaikuttaa muuten todella paljon. Kaupungissa ohjaus on todella herkkä ja miellyttävä.. ei lainkaan tahmea tai raskas.. ja autobaana nopeuksissa taas todella vakaa ajettava.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎