Announcement

Collapse
No announcement yet.

540iA manualisointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2712
    • .fi

    540iA manualisointi

    Olis getrag 265 ylimääräisenä ja irto kytkinkopan ansiosta saa talven palvella penkan levittimes
    Onko kukaan noita naittanut toisilleen? Varmaan e30m3/e34m5 kardaani tarttis löytää ja pituuden puolesta sovittaa?
    Mites moottorinohjaus? Ei entuudestaan manualisoimisesta kokemusta/tietoa..

    Muistaisin nähneeni foorumilla myynti-ilmossa jonkun mainostaneen laatikoiden sovituksia,
    ei varmaan paljoa merkitystä palotteleeko m6x perästä automaatin vai manuaalin kytkinkoppaa varten?
    Blingfactorysta jo vauhtipyörän ja 765-asetelman tilasin.
    Tarkoitus olis ettei joulukuussa enää pahemmin tarvis pakkia venail, ku on ruutuun ajaminen toisinaan hävettävän näköst touhuu
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Miksi tuollainen kardaani?

    Jos sitä sovittaa kuitenkin niin miksi ei tekisi sitä jo olemassa olevasta?

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2712
      • .fi

      #3
      Niin, ihan vaan osanumeroiden perusteella arvelin että ei omalla suoraan onnistuis.




      Siellä linkatun osan tarkennukset viittais eri kokoihin
      540i: LK=105MM/14
      e30m3/e34m5: LK=96MM/12

      Mahtaako toi olla sellainen rako voimansiirros ettei parane mitään muunnospalaa edes yrittää suunnitella?
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • ike24
        BTCF Member
        • Mar 2011
        • 957
        • haapavesi

        #4
        Miksi siihen ei voi ostaa suoraan passelia laatikkoa? menee heittämällä kiinni. Ja kesto tuskin ongelma.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by aae30 View Post
          Niin, ihan vaan osanumeroiden perusteella arvelin että ei omalla suoraan onnistuis.




          Siellä linkatun osan tarkennukset viittais eri kokoihin
          540i: LK=105MM/14
          e30m3/e34m5: LK=96MM/12

          Mahtaako toi olla sellainen rako voimansiirros ettei parane mitään muunnospalaa edes yrittää suunnitella?
          Sopiiko sitten perään kiinni?
          En nyt ala vertailemaan tuota. Tosiaan tuo on helpoin vaihtoehto hankkia suoraan sopiva laatikko ja rahaakin varmaan säästät.

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2712
            • .fi

            #6
            Originally posted by ike24 View Post
            Miksi siihen ei voi ostaa suoraan passelia laatikkoa? menee heittämällä kiinni. Ja kesto tuskin ongelma.
            Voi toki, ja olisin myös voinut ostaa suoraan manuaalin.
            Kesto on tuskin ongelma tuollakaan laatikolla, tarkoitus tosiaan ilman pitoja talvi leikkiä, e34 osiks ja paaliin keväällä veikkaan.

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Sopiiko sitten perään kiinni?
            En nyt ala vertailemaan tuota. Tosiaan tuo on helpoin vaihtoehto hankkia suoraan sopiva laatikko ja rahaakin varmaan säästät.
            Meinasin että laatikon perään sopivasta kardaanista sovitetaan omaan kardaaniin tarvittava pätkä, halkasijoista ei vielä kyllä tietoa.. Lievästi optimisti.
            Säästöä epäilen, toi laatikko on mulla jo joitain vuosia seissyt tyhjänpanttina m10 projektien pysähtyessä, oli mulle ostaessa 'kallis' hankinta ja siten harmittanut ettei ole käyttöön tullut.
            Jos nyt sitten sopivan laatikon löytäis vaikka 700eurolla niin uskon ettei kardaanin muutos+tasapainotus+custom kytkinkoppa tule paljoa sen enempää maksamaan.
            Eikä oo tohon hintaan sopivia laatikoitakaan vastaan tullut.
            Vakio vauhtis ei kiinnosta, joten k.levy+asetelma oli ostoslistalla jokatapauksessa, niin ei hinnassa eroa millä keskiöllä levyn ottaa,
            eli mun mielestä kytkimen osalta kulut ei nouse oli laatikko mikä tahansa.

            Ei tässä nyt järkiasioilla oo paljoa tekemistä asian kanssa kun puhutaan 540iA:sta talviautona, vain koska hytti lämpee ja äänimaailma miellyttää.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2712
              • .fi

              #7
              Kummasti löyty lisää vaihtoehtoja kardaanin aihioiksi tajuttuani olla käyttämättä pelkkää "///M Parts" katalogia bmwfans-sivuilla
              Pelkän etupätkän metsästykseen tuli kiitettävästi vaihtoehtoja, ja näyttäis 535i:sta sopivan molempien päiden puolesta,
              pituuden sopivuus selvinnee joskus sitten viimeistään, kun laatikko on koneen kyljessä.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • Fanatic21
                Bimmer Rookie
                • Jun 2014
                • 131
                • P-karjala

                #8
                Olisi löytynyt järkevämpikin loota tuohon autoon, miksi laittaa mfemman aski tuohon? Olisi keskikokoisella ZF:ffälki tullu hyvä ja halvempi muutos ( ehkä parempikin )
                E34 M50b25 turbo

                Ex: E34 525i vm91


                Joensuu Connection

                Comment

                • Ziggis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 454
                  • Melbourne (Mellilä)

                  #9
                  Innolla odotan et kestääkö tuo sun 265:nen kasin jatkeena...
                  veikkaan et joku paikka antaa myöten ku ekan kerran löytyy pitoa.

                  Ämmäläisen 280:nen jo kestää.
                  Last edited by Ziggis; 06-11-2014, 18:14.
                  Ex. e39 540i -97
                  Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                  Ex. e36 325iA -92
                  Ex. e34 540iA -94
                  Ex. e30 325 2.7 eta -86
                  Ex. e34 540iA -93 touring
                  Ex. e32 730i -89

                  Tällä mennään

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2712
                    • .fi

                    #10
                    Originally posted by Fanatic21 View Post
                    Olisi löytynyt järkevämpikin loota tuohon autoon, miksi laittaa mfemman aski tuohon? Olisi keskikokoisella ZF:ffälki tullu hyvä ja halvempi muutos ( ehkä parempikin )
                    Halvempi? Kerro toki lisää, ei ole vielä liian myöhäistä.
                    Jäi toi myyntiosion 900euron 6v getrag paketti hankkimatta kun ei myynyt pelkkää laatikkoa, eikä silläkään olis selvinnyt kardaanin pidennyksestä, kun ei noi 540i manuaalin kardaanit puissa kasva.

                    Originally posted by Ziggis View Post
                    Innolla odotan et kestääkö tuo sun 265:nen kasin jatkeena...
                    veikkaan et joku paikka antaa myöten ku ekan kerran löytyy pitoa.

                    Ämmäläisen 280:nen jo kestää.
                    Don't worry, on mulla pari kesäkumia koeponnistukseen
                    Tiedä sitten miten vertailla esim. ahdettuja nelosia, ja vajaa 300tkm ajettua m60b40 josta hevosia jo varmasti muilla laitumilla, mutta onhan noita tehokkaammissa käytetty..

                    Täytyy nyt hankkia vielä toinen lohko+kampura+aut.vetolevy sovitusta varten, kun veikkaan että puuttuvia mittoja täältä turha kysellä
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • Fanatic21
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2014
                      • 131
                      • P-karjala

                      #11
                      Originally posted by Ziggis View Post
                      Innolla odotan et kestääkö tuo sun 265:nen kasin jatkeena...
                      veikkaan et joku paikka antaa myöten ku ekan kerran löytyy pitoa.

                      Ämmäläisen 280:nen jo kestää.
                      Kait se tuokin kestää Onha nuitahi ässäläisen perää heitetty, mutta toivottavasti löytyy tasauspyörästöstä lukko tuosta 540:stä. Voi muute olla ilkeät ajat eessä.
                      E34 M50b25 turbo

                      Ex: E34 525i vm91


                      Joensuu Connection

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2712
                        • .fi

                        #12
                        Originally posted by Fanatic21 View Post
                        Kait se tuokin kestää Onha nuitahi ässäläisen perää heitetty, mutta toivottavasti löytyy tasauspyörästöstä lukko tuosta 540:stä. Voi muute olla ilkeät ajat eessä.
                        Ehdottomasti. Lukkohan kuuluu kolmen kirjaimen turvavaruste listalle ABS, ASC, LSD jne.

                        Tän projektin melkein jo kuoppannut tähän koriin, kun ei tunnu lohkoa löytyvän sovitukseen.
                        300mm.de:stä tulossa kannakkeet+spacerit eli e30 ostoon lähdettävä jolla ajella vaihteiston valmistumista odotellessa,
                        ellei nyt vielä vahingossa osu m62b44 käyttövalmis alakerta kohdalle..
                        Ja postis pian m60 johtosarjaan PnP ms3 kaikil herkuil, eli toiveis on vieläkin ennen joulua rullail manuaalin kans

                        Kytkinkoppa-aihioita jo pari hankittuna, siltä varalta etten itse onnistu kerralla kun nyt oon päättänyt itse yrittää,
                        toisen tehköön sitten ammattilainen jos tarve vaatii
                        265 kopassa kiva kaulus kytkinakselin ympäril joka kohdistaa kopan lootaan, siihen saanee sopivan "akselin" sorvista.

                        Blingfactorysta ei ole kuulunut mitään tilauksen/maksun jälkeen, oli varastossa vielä tilatessa

                        edit: otinpa itseä niskasta kiinni ja soitin jo yli 2kk vanhaan myynti-ilmoitukseen.
                        Nyt on m62b44 koneesta kaupat sovittu, eli pitää tilata tiivisteitä yms. ja on joku jolla sovittaa
                        Last edited by aae30; 14-11-2014, 18:38.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • Timppeliini
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 221
                          • Joensuu

                          #13
                          Ei varmaan m5:sesta kävis laatikko, perä ja kardaanit?
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


                          Kesä: E36 cabrio m-sport
                          Talvi: E36 touring
                          Käyttis: E39 touring

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by Timppeliini View Post
                            Ei varmaan m5:sesta kävis laatikko, perä ja kardaanit?
                            Tässä piti päästä käyttämään nimemomaan tuota getrag 265:sta.

                            Comment

                            • Timppeliini
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 221
                              • Joensuu

                              #15
                              OOolrait! eikun vetoja
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


                              Kesä: E36 cabrio m-sport
                              Talvi: E36 touring
                              Käyttis: E39 touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎