Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tds säätäminen ja suuttimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemaristi89
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 87
    • oulu

    e34 tds säätäminen ja suuttimet

    elikkäs autona tuo e34 525tds -94 man

    ja oireena surullisen kuuluisa pitkä startti lämpösenä,

    tästä löytyykin juttua aika paljon mutta vielä huonommin ratkaisuja varsinkaa selviä semmosia, joten jos tänne sais ohjeet/neuvot/ratkaisut vaivojen poistamiseen, että olisi etes yksi Threadi tästä aiheesta kunnolla loppuun käsitelty.


    eli itselläni vaivaa juuri tuo pitkä startti lämpösenä, ja kylmänä taas avainta hipasemalla käyntiin, noh minä tehin eilen vähän tuttavuutta tuon pumpun kanssa ja säätelin sitä ennakkoa ensimmäisenä aikaisemmalle sillä toivon jos olisi ketju venähtäny, ja muutosta ei tullu mitään, ehkä vähän puutuneempi oli vedolla, joten säädin pumpun ennakon takaisin tekemääni merkkiin, ja ryhdyin säätämään tuota pumpun välikantta, kun auto vähän humppasikin tyhjä käynnillä kun lämpeni ja tähänkin kyllä vaikutti sähkölaitteet aika paljon, mitä enemmän laitteita päällä sen nopeampaa ja isompaa oli humppi ja luonnollisesti mitä vähempi niin sitä pienempi sekä hitaampi humppi, noh vasaralla sievästi naputtelin välikantta tulipeltiin päin niin kauan että tyhjäkäynti nousi 800-900rpm ja hiukkasen takasin päin, ja tyhjäkäynti laski takas siihen 600 tuntumaan, ja tadaa humppaus poistu, eli tyhjäkäynti on tasainen samoiten kuin kierroksilta laskeutuminenkin, eli se kaiketi onnistui.

    mutta kumpi nuista säädöistä nyt pääosin (vaiko kumpikaan) korjaa sitä käynnistymistä? välikansi vaiko pumpun ennakko? ja jos se on tuo ennakko niin kuinkahan maltillisesti sitä säädetään? ilman heittokelloa.

    ja sitten suuttimista voiko suuttimet aiheuttaa tai vaikuttaa tuohon? 4-5-6 suuttimet vuotaa sen verran että hikoilee kuoppansa märäksi, diisulu ei haise konehuoneessa eikä auton sisällä kylläkään?

    ja vieläkin lisää siirtopumpusta vaikuttaakos sekin lämpimänä starttiin jollei toimi? vaikea sitä kyllä uskoa kun kylmänä on aivan mahtava käynnistyminen. tätä en pysty toteamaan vielä että onko pumppu sökö itsessään mutta virtaa ei ainakaan pumpulle tule missään vaiheessa.

    nyt tuli pitkää tekstiä joten pahoittelut siittä mutta parempi kait se on kunnolla yrittää viat sekä oireet kertoa =) tämä diisseli on itselleni muuten selvää kauraa mekaanisesti mutta tuon pumpun kans en ole viäl tullut sinuiksi, se on nyt opiskelun alla, ja en vie diesel huoltoon, on muutkin nämä saanu säätöihin niin miksen minäkin jos vain avitatta.

    ja oliskos oulun seudulla joku diisseli kuru foorumilta joka ehkä voisi ainakin kurkata ton pellin alle ja antaa vähän kantaa tuon pumpun kans?

    mutta ensi siaisesti jos tänne saisi myös vastaukset niin tietää seuraavatkin mitä tehdä, tehen sitten kun tulee selkeet neuvot ja niksit niin ihan kuvallisen ohjeen tuon pumpun säätämiseksi. koska en varmasti ole ainut ketä hävettää kaupan pihassa startata naama punasena autoa tulille.
    Last edited by bemaristi89; 21-11-2014, 06:37. Reason: kirkotus virheitä ja paljon
    E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #2
    Originally posted by bemaristi89 View Post

    ja vieläkin lisää siirtopumpusta vaikuttaakos sekin lämpimänä starttiin jollei toimi? vaikea sitä kyllä uskoa kun kylmänä on aivan mahtava käynnistyminen. tätä en pysty toteamaan vielä että onko pumppu sökö itsessään mutta virtaa ei ainakaan pumpulle tule missään vaiheessa.

    ja oliskos oulun seudulla joku diisseli kuru foorumilta joka ehkä voisi ainakin kurkata ton pellin alle ja antaa vähän kantaa tuon pumpun kans?
    Tarkista ainakin se siirtopumpin rele, jos kerran siirtopumpulle ei tile virtaa. Rele on konehuoneessa vänkärin puolella siellä boxissa, missä DDE-yksikkökin. Mun tds:ssä oli aikanaan se rele mennyt mykäksi.

    Mulla on heittokello pumpun ajoitusta varten, kai sitä vois lainata...

    Comment

    • bemaristi89
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 87
      • oulu

      #3
      Originally posted by MPV View Post
      Tarkista ainakin se siirtopumpin rele, jos kerran siirtopumpulle ei tile virtaa. Rele on konehuoneessa vänkärin puolella siellä boxissa, missä DDE-yksikkökin. Mun tds:ssä oli aikanaan se rele mennyt mykäksi.

      Mulla on heittokello pumpun ajoitusta varten, kai sitä vois lainata...
      niin eli se löytyy sieltä muovi kotelosta niitten boksien välistä, juu pitääpä tarkistaa, olet kaiketi paikallisia?
      E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



      Comment

      • MPV
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1193
        • Muhos

        #4
        Originally posted by bemaristi89 View Post
        niin eli se löytyy sieltä muovi kotelosta niitten boksien välistä, juu pitääpä tarkistaa, olet kaiketi paikallisia?
        Siellä joo. Muistaakseni kaksi relettä oli ainakin mun autossa, en vain muista ulkoa kumpi niistä meni siirtopumpulle.

        No en ihan paikallisia, Muhokselta. Äkkiäkös se pumpun ajoitus tarkistettais vaikka mun tallissa, mutta siellä on oma tds just nyt levällään.

        Comment

        • bemaristi89
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 87
          • oulu

          #5
          Originally posted by MPV View Post
          Siellä joo. Muistaakseni kaksi relettä oli ainakin mun autossa, en vain muista ulkoa kumpi niistä meni siirtopumpulle.

          No en ihan paikallisia, Muhokselta. Äkkiäkös se pumpun ajoitus tarkistettais vaikka mun tallissa, mutta siellä on oma tds just nyt levällään.

          okei, tattista pitää huomenna kurkata ne releet, noh kahtellaan sitä pumpun säätöä, ei tämä ny niin kriittinen ole, hävettää vain ihmisten ilmoilla startata tuo käyntiin
          E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎