elikkäs autona tuo e34 525tds -94 man
ja oireena surullisen kuuluisa pitkä startti lämpösenä,
tästä löytyykin juttua aika paljon mutta vielä huonommin ratkaisuja varsinkaa selviä semmosia, joten jos tänne sais ohjeet/neuvot/ratkaisut vaivojen poistamiseen, että olisi etes yksi Threadi tästä aiheesta kunnolla loppuun käsitelty.
eli itselläni vaivaa juuri tuo pitkä startti lämpösenä, ja kylmänä taas avainta hipasemalla käyntiin, noh minä tehin eilen vähän tuttavuutta tuon pumpun kanssa ja säätelin sitä ennakkoa ensimmäisenä aikaisemmalle sillä toivon jos olisi ketju venähtäny, ja muutosta ei tullu mitään, ehkä vähän puutuneempi oli vedolla, joten säädin pumpun ennakon takaisin tekemääni merkkiin, ja ryhdyin säätämään tuota pumpun välikantta, kun auto vähän humppasikin tyhjä käynnillä kun lämpeni ja tähänkin kyllä vaikutti sähkölaitteet aika paljon, mitä enemmän laitteita päällä sen nopeampaa ja isompaa oli humppi ja luonnollisesti mitä vähempi niin sitä pienempi sekä hitaampi humppi, noh vasaralla sievästi naputtelin välikantta tulipeltiin päin niin kauan että tyhjäkäynti nousi 800-900rpm ja hiukkasen takasin päin, ja tyhjäkäynti laski takas siihen 600 tuntumaan, ja tadaa humppaus poistu, eli tyhjäkäynti on tasainen samoiten kuin kierroksilta laskeutuminenkin, eli se kaiketi onnistui.
mutta kumpi nuista säädöistä nyt pääosin (vaiko kumpikaan) korjaa sitä käynnistymistä? välikansi vaiko pumpun ennakko? ja jos se on tuo ennakko niin kuinkahan maltillisesti sitä säädetään? ilman heittokelloa.
ja sitten suuttimista voiko suuttimet aiheuttaa tai vaikuttaa tuohon? 4-5-6 suuttimet vuotaa sen verran että hikoilee kuoppansa märäksi, diisulu ei haise konehuoneessa eikä auton sisällä kylläkään?
ja vieläkin lisää siirtopumpusta vaikuttaakos sekin lämpimänä starttiin jollei toimi? vaikea sitä kyllä uskoa kun kylmänä on aivan mahtava käynnistyminen. tätä en pysty toteamaan vielä että onko pumppu sökö itsessään mutta virtaa ei ainakaan pumpulle tule missään vaiheessa.
nyt tuli pitkää tekstiä joten pahoittelut siittä mutta parempi kait se on kunnolla yrittää viat sekä oireet kertoa =) tämä diisseli on itselleni muuten selvää kauraa mekaanisesti mutta tuon pumpun kans en ole viäl tullut sinuiksi, se on nyt opiskelun alla, ja en vie diesel huoltoon, on muutkin nämä saanu säätöihin niin miksen minäkin jos vain avitatta.
ja oliskos oulun seudulla joku diisseli kuru foorumilta joka ehkä voisi ainakin kurkata ton pellin alle ja antaa vähän kantaa tuon pumpun kans?
mutta ensi siaisesti jos tänne saisi myös vastaukset niin tietää seuraavatkin mitä tehdä, tehen sitten kun tulee selkeet neuvot ja niksit niin ihan kuvallisen ohjeen tuon pumpun säätämiseksi. koska en varmasti ole ainut ketä hävettää kaupan pihassa startata naama punasena autoa tulille.
ja oireena surullisen kuuluisa pitkä startti lämpösenä,
tästä löytyykin juttua aika paljon mutta vielä huonommin ratkaisuja varsinkaa selviä semmosia, joten jos tänne sais ohjeet/neuvot/ratkaisut vaivojen poistamiseen, että olisi etes yksi Threadi tästä aiheesta kunnolla loppuun käsitelty.
eli itselläni vaivaa juuri tuo pitkä startti lämpösenä, ja kylmänä taas avainta hipasemalla käyntiin, noh minä tehin eilen vähän tuttavuutta tuon pumpun kanssa ja säätelin sitä ennakkoa ensimmäisenä aikaisemmalle sillä toivon jos olisi ketju venähtäny, ja muutosta ei tullu mitään, ehkä vähän puutuneempi oli vedolla, joten säädin pumpun ennakon takaisin tekemääni merkkiin, ja ryhdyin säätämään tuota pumpun välikantta, kun auto vähän humppasikin tyhjä käynnillä kun lämpeni ja tähänkin kyllä vaikutti sähkölaitteet aika paljon, mitä enemmän laitteita päällä sen nopeampaa ja isompaa oli humppi ja luonnollisesti mitä vähempi niin sitä pienempi sekä hitaampi humppi, noh vasaralla sievästi naputtelin välikantta tulipeltiin päin niin kauan että tyhjäkäynti nousi 800-900rpm ja hiukkasen takasin päin, ja tyhjäkäynti laski takas siihen 600 tuntumaan, ja tadaa humppaus poistu, eli tyhjäkäynti on tasainen samoiten kuin kierroksilta laskeutuminenkin, eli se kaiketi onnistui.
mutta kumpi nuista säädöistä nyt pääosin (vaiko kumpikaan) korjaa sitä käynnistymistä? välikansi vaiko pumpun ennakko? ja jos se on tuo ennakko niin kuinkahan maltillisesti sitä säädetään? ilman heittokelloa.
ja sitten suuttimista voiko suuttimet aiheuttaa tai vaikuttaa tuohon? 4-5-6 suuttimet vuotaa sen verran että hikoilee kuoppansa märäksi, diisulu ei haise konehuoneessa eikä auton sisällä kylläkään?
ja vieläkin lisää siirtopumpusta vaikuttaakos sekin lämpimänä starttiin jollei toimi? vaikea sitä kyllä uskoa kun kylmänä on aivan mahtava käynnistyminen. tätä en pysty toteamaan vielä että onko pumppu sökö itsessään mutta virtaa ei ainakaan pumpulle tule missään vaiheessa.
nyt tuli pitkää tekstiä joten pahoittelut siittä mutta parempi kait se on kunnolla yrittää viat sekä oireet kertoa =) tämä diisseli on itselleni muuten selvää kauraa mekaanisesti mutta tuon pumpun kans en ole viäl tullut sinuiksi, se on nyt opiskelun alla, ja en vie diesel huoltoon, on muutkin nämä saanu säätöihin niin miksen minäkin jos vain avitatta.
ja oliskos oulun seudulla joku diisseli kuru foorumilta joka ehkä voisi ainakin kurkata ton pellin alle ja antaa vähän kantaa tuon pumpun kans?
mutta ensi siaisesti jos tänne saisi myös vastaukset niin tietää seuraavatkin mitä tehdä, tehen sitten kun tulee selkeet neuvot ja niksit niin ihan kuvallisen ohjeen tuon pumpun säätämiseksi. koska en varmasti ole ainut ketä hävettää kaupan pihassa startata naama punasena autoa tulille.
Comment