Announcement

Collapse
No announcement yet.

töötti polttaa sulakkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _erkki_
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 57
    • Mäntyharju

    töötti polttaa sulakkeen

    Huomasin tossa yks päivä että töötti ei toiminut ja totesin että sulake oli palanut. vaihdoin töötille uuden sulakkeen ja töötti toimi hetken, Laitoin auton käyntiin niin sisätiloihin tuli hirvee sähkön käryn haju ja sulake oli palanut
    Missä mahtais olla vika? Kyseessä on bmw 520 e34 m20b20 vm.90. Sulaketaulukossa 9 kohta oli töötin sulakkeen paikka.
    Ex e34 520i Ex e39 530d msport individual e60 530d msport 🤗
  • Tevu
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 28
    • Pälkäne

    #2
    Originally posted by _erkki_ View Post
    Huomasin tossa yks päivä että töötti ei toiminut ja totesin että sulake oli palanut. vaihdoin töötille uuden sulakkeen ja töötti toimi hetken, Laitoin auton käyntiin niin sisätiloihin tuli hirvee sähkön käryn haju ja sulake oli palanut
    Missä mahtais olla vika? Kyseessä on bmw 520 e34 m20b20 vm.90. Sulaketaulukossa 9 kohta oli töötin sulakkeen paikka.
    kato johot läpi ettei ole nirhautunu kuori pois tai sitten releessä ongelmaa.

    Comment

    • demolition_man
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 17
      • tampere

      #3
      Ainakin samanvuotisessa 525i-mallissa siinä sulakkeessa 9 on perässä myös muita laitteita:
      K2 HORN RELAY
      K50 WATER PUMP RELAY
      K51 PHONE ALERT RELAY
      K19 COMPRESSOR CONTROL RELAY

      Epäilisin jompaa kumpaa ilmastoinnin laitetta, mutta jos käry tulee ohjaamoon sisälle niin voihan se olla toi puhelinhärdellikin. Varmaan kyseisiä releitä yksitellen irrottelemalla pääsee eteenpäin.

      edit:
      Ja jos se sulake ei höyrysty vielä virta-avaimen ykkösasennossa niin tuskin on tuo puhelinrelekään. Mites ilmastointi muuten pelaa?
      Last edited by demolition_man; 21-11-2014, 20:44.

      Comment

      • _erkki_
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 57
        • Mäntyharju

        #4
        Originally posted by demolition_man View Post
        Ainakin samanvuotisessa 525i-mallissa siinä sulakkeessa 9 on perässä myös muita laitteita:
        K2 HORN RELAY
        K50 WATER PUMP RELAY
        K51 PHONE ALERT RELAY
        K19 COMPRESSOR CONTROL RELAY

        Epäilisin jompaa kumpaa ilmastoinnin laitetta, mutta jos käry tulee ohjaamoon sisälle niin voihan se olla toi puhelinhärdellikin. Varmaan kyseisiä releitä yksitellen irrottelemalla pääsee eteenpäin.

        edit:
        Ja jos se sulake ei höyrysty vielä virta-avaimen ykkösasennossa niin tuskin on tuo puhelinrelekään. Mites ilmastointi muuten pelaa?

        tää on karvalakki malli, ei oo ilmastointia eikä matkapuhelinvarustusta. mutta ykkösasennossa ei tuu mitään sähkönkäryä mutta kun auton laittaa käyntiin niin toimii vähän aikaa moitteita, mutta sitten alkaa noin 5 minuuttia käynnistämisen jälkeen haisemaan sähkön käry ja töötti vielä toimii, mutta kun sammuttaa auton nii sulake onkin jo palanut. ja sähkön käry tulee vielä ohjaamoon sisälle. osaisko jokin auttaa? ajattelin aloittaa tutkimisen johdoista ja töötin torvista jos niissä jokin mättäis.
        Ex e34 520i Ex e39 530d msport individual e60 530d msport 🤗

        Comment

        • demolition_man
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 17
          • tampere

          #5
          Eikös se tööttä aktivoidu jo siinä 1-asennossa? Moottorin käynnistämisen ei pitäisi vaikuttaa siihen systeemiin enää mitenkään. Toivottavasti vika löytyy. Varmaan kannattaa aloittaa siitä releestä K2, polttaako sulaketta vielä ilman relettä?

          Comment

          • _erkki_
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 57
            • Mäntyharju

            #6
            Originally posted by demolition_man View Post
            Eikös se tööttä aktivoidu jo siinä 1-asennossa? Moottorin käynnistämisen ei pitäisi vaikuttaa siihen systeemiin enää mitenkään. Toivottavasti vika löytyy. Varmaan kannattaa aloittaa siitä releestä K2, polttaako sulaketta vielä ilman relettä?
            juu kyllä aktivoituu sillon, mut outoa vaan ettei sillon oo mitään sähkönkäryä tullut, tosin oon auton melkeen heti käynnistänyt sillon melkeen suoraan ykkösasennosta. Pitääpä koittaa tota relettä että polttaako vielä sillon sulakkeen, kiitoksia suuresti vinkeistä!
            Ex e34 520i Ex e39 530d msport individual e60 530d msport 🤗

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎