Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ukkonooa
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 10
    • vantaa

    m50b25 ongelmaa

    Olen uusi foorumilla ja olen koittanut etsiä searchilla. Todennäköisesti kansipahvi rikki kun pakokaasu haisee glykolilta ja puskee myös hajua sisään. Mutta onko vikaa myös termostaatissa tai vesipumpussa tms, kun lämmöt ei nouse jos puhallin on päällä(lämmintä ilmaa) ja muutenkin heittelehtii. Aikaisemmin oli päässyt keittämään ja tätä ennen oli lämmennyt normaalisti ja lämmöt pysynyt aisoissa. Oli siis myös ennen keittämistä n kuukauden sisään kadottanut suurimman osan jäähdytysnesteistä.
    Ihmettelin myös täyttäessä/ilmatessa järjestelmää kuuluuko ilmausruuvin toimia niin, että sen ollessa auki tiputtaa nestettä säiliön alta?

    Anteeksi mahdollisesti tyhmistä kysymyksistä nimim. ei autoalaa käynyt ja liian köyhä viedäkseen auto pajalle.
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #2
    Originally posted by ukkonooa View Post
    Olen uusi foorumilla ja olen koittanut etsiä searchilla. Todennäköisesti kansipahvi rikki kun pakokaasu haisee glykolilta ja puskee myös hajua sisään. Mutta onko vikaa myös termostaatissa tai vesipumpussa tms, kun lämmöt ei nouse jos puhallin on päällä(lämmintä ilmaa) ja muutenkin heittelehtii. Aikaisemmin oli päässyt keittämään ja tätä ennen oli lämmennyt normaalisti ja lämmöt pysynyt aisoissa. Oli siis myös ennen keittämistä n kuukauden sisään kadottanut suurimman osan jäähdytysnesteistä.
    Ihmettelin myös täyttäessä/ilmatessa järjestelmää kuuluuko ilmausruuvin toimia niin, että sen ollessa auki tiputtaa nestettä säiliön alta?

    Anteeksi mahdollisesti tyhmistä kysymyksistä nimim. ei autoalaa käynyt ja liian köyhä viedäkseen auto pajalle.
    Varmaan kannattaa ensiksi varmistaa, että se kansipahvi/kansi rikki. Se kuntoon ensin. Saattaa paljon oireita hävitä sillä! Ja varsinkin tuon moottorin jäähdytysjärjestelmä pitää muistaa ilmata kunnolla ja oikein metodein! Haulla löytyy asiasta tietoa.

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #3
      Noh, kyllä aika viimeiseksi tutkimuskohteeksi asettaisin kansipahvin, nämä moottorit eivät ole mitenkään heikkoja pahvin osalta, joskin 20+v vanhoissa autoissa jo kaikki rupeaa olemaan mahdollista.

      Jos moottori polttaa sitä glykolia litratolkulla, ei sitä voi olla huomaamatta, tienoo täys vitivalkosta käyhää.

      Aloittaisin kuitenkin jotenkin näin:

      1 : Jos neste ei pysy järjestelmässä, valuuko sitä mahdollisesti moottorin ulkopuolelle?
      Tarkastuskohteita : Syylärin päädyt, muovin ja metallin rajapinta, vesipumppu, termarikotelo...jos sisäkenno litrakaupalla vuotaa, kastuu sisällä jo verhoukset.

      2 : Jos lämmöt karkaa silloin kun järjestelmässä on riittävästi nestettä, ja järjestelmä on kunnolla ilmattu, toimiiko viskoflekti, toimiiko termostaatti? Jos lämmöt pysyy hyvin kurissa matka-ajossa, visko vaihtoon.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎