Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 518i imusarjan irroittelua (jelp niided!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeaverLover
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 6
    • Suomi Finland Perkele

    BMW E34 518i imusarjan irroittelua (jelp niided!)

    Nonnei, elikkäs olis tuossa työn alla tuommoseen edellämainittuun biimeriin kansiremontti (yllätys yllätys).

    Kyseessähän on siis vm.95 oleva ja M43B18 koneella varustettu vauhtihirmu. Muuten homma on sujunut tähän asti varsinkin mukavasti mutta alempaa imusarjan puolikasta irroitellessani tuli semmonen mulukutin, mikä lie ohjausyksikkö eteen ja ei oikein meinaa suosiolla irrota mihinkää suuntaan, apua siis kaivataan että miten kokeneemmat on toiminu tämän kyseisen mulkuttimen kanssa? :think

    Laitanpas tuohon oheen kuvan, että joku muukin ymmärtää mistä osasta on kyse, eikä vain minä ja mielikuvituskaverini

    Kaikki apu kelpaa! Kiitän!
    Attached Files
  • icecold
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 2341
    • 🌍

    #2
    Tuon ''mustan laatikon'' läpi kulkee johtosarjaa, siitä ulospäin lähtee sitten johdot kaikille koneen antureille.
    Irroittele kaikilta antureilta johdot, pujota ne pois ja laatikko nousee pois tieltä.

    Comment

    • BeaverLover
      Newbiemmer
      • Feb 2015
      • 6
      • Suomi Finland Perkele

      #3
      Originally posted by icecold View Post
      Tuon ''mustan laatikon'' läpi kulkee johtosarjaa, siitä ulospäin lähtee sitten johdot kaikille koneen antureille.
      Irroittele kaikilta antureilta johdot, pujota ne pois ja laatikko nousee pois tieltä.
      Kuulostaa muuten hyvältä, mutta tuolta pohjasta lähtöö minun tutkiman mukaan ainaki miljoona ja pari ylimäärästäki johtoo, jotka sotkeutuu sitten mm. startilta tuleviin johtoihin, ei siis ole mitään helppoa tapaa tehdä sitä?

      Ja minä kun jo ehin toivoo että ne saksalaiset ois tehny sen helpoksi Mutta jos asian laita on näin niin kiitos kaunis icecoldille ja minäpäs lähen vääntelemään tuonne tallin puolelle! Katotaan tunnin/kahen päästä onko homma edistyny yhtään.

      Comment

      • BeaverLover
        Newbiemmer
        • Feb 2015
        • 6
        • Suomi Finland Perkele

        #4
        Jälleen kerran apua arvostetaan

        Auttakaahan taas amatööriä ylämäessä. Sain kaiken ylimääräsen hilppeen irroiteltua ja päätinpähän vielä tässä kriittisessä vaiheessa kun on nyt jakoketjun irroitus vuorossa seuraavaksi, niin kysästä että jos on jotain kokeineita rassaajia täällä niin kaikki tipsit ja tricksit tuosta jakoketjun irroituksesta/roikuttamisesta.

        Elikkäs kyseessä on sama auto ja moottori. Millä kannattaa lähteä kiinnittämään sitä ketjua ja minnekkä sitä kannattaa kiinnitellä? Rautalanka, nippuside vai jokin muu vaihtoehto? Käytössä on kaikki tavanomaiset autotallista löytyvät työkalut ja tarvikkeet. Kannattaako rueta väkertämään jokin teline siihen tms?

        Kiitän jälleen kerran jo etukäteen kaikkia vastaajia!

        EDIT: Ja jos joku ihmettelee että miksi täällä kyselen niin siksi, koska en raskinut uuttakaan threadia rueta kehittelemään ja ei tunnu kohtuudella löytyvän mitään muutakaan threadia aiheesta.
        Last edited by BeaverLover; 10-02-2015, 23:15. Reason: unehdus

        Comment

        • KarkkainenL
          Aluevastaava
          • Sep 2013
          • 767
          • Tampere

          #5
          Rautalangalla noita on tullut useemmissa autoissa ja nelitahdeissa tullu roikutettua.
          Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

          E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

          EX E36 320iA -98
          EX E39 520i -01
          EX E34 525 Tds -95

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎