Originally posted by leksii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ohjaussimpukka 525 vm 94
Collapse
X
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNo olen soittanut käytännössä koko suomen läpi ja tässä maassa ei osunut käsiin ketään joka kunnostaisi simpukan.
Ebay on ainoa paikka josta löysin eli jossain floridassa. Posteineen laskeskelin muistaakseni että 500€ pintaan tulisi. Minusta se ei ole paha. (tämä siis v8, mutta muistaakseni oli tarjolla myös tavallista mallia.) Linkkiä en jaksa puhelimella nyt kaivaa.
En itse vielä tilannut mutta tutkin muuta vaihtoehtoa tällä hetkellä. Jos ei onnistu sitten tilaan kunnostetun.
Oletkos purkanut simpukkaa ikinä? Kuvia on muutama muistaakseni mun projektitopikin loppupäässä.600 euroon sais ihan uuden simpukan kun kyselin...
Comment
-
-
Originally posted by leksii View PostEikö tolla 500e jo asentelis sinne vaikka sen hammastangon nii pääsis tosta väljästä simpukasta eroon?
Itse en ainakaan kuvittele itseäni niin päteväksi että osaisin suunnitella alustageometrian siten että se yltäisi lähellekään saksalaisen ingenjöörin tasolle. puhumattakaan siitä, millainen työmäärä on kyseessä ja vain todetaksesi että koko homma turhaan, ihan paska ajaa.
Toki kaikki on mahdollista, mutta jos siihen itse lähtisin mallintaisin koko touhun esim. Catialla ja pyrkisin rakentamaan mitat kuten jossain autossa jossa tuenta on e34 kaltainen mutta hammastangolla ( ix on siltä osin kokonaan eri auto)E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by latsku View Posten ole ikinä purkanut600 euroon sais ihan uuden simpukan kun kyselin...
Tässä tämä ebay touhu
Haluavat vanhan vaihdossa mutta postien takia ei ehkä lyö leiville.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Jenkkimiehet tuntuvat enemmän päivittelevän noitten simpukoiden tilalle hammastankoja, itekkin tuota joskus pähkäilin minkähän tanko kävisi helpoiten tuonne jne.
Oma mielipide on että tuota hammastankoa ei voi tehdä mitenkään niinpäin persettä että olisi paskempi ajaa mitä väljällä simpukalla, mikään ei ärsytä enempää kuin väljä ohjauksessa
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostMeinaatko että olis tuosta vaan asentaa?
Tossa visioitiin Pikkuvelii:n kanssa hammastankojen asennusta ja todettiin et oishan se helppoa ja toteutettavissa kunhan löytää sopivan tangon et toimii oikeinpäin. Apurunkoon hitsaa kannakkeet, ebaystä yleismallin nivelakselia ja sorvari sorvaa parit palikat ja tättärää Meinasin omaan e28 laittaa hammastangon niinkun yks on jo foorumilla tehny koska v8 kanssa ei pakosarjat oikeen mahdu nätisti varsinkin kun siellä on vielä vähemmän tilaa kun e34 ja todennäkösesti ei se ohjaus voi siitä huonontua, tosin laitan itelleni sähkösen ohjaustehostimen nii häviää siinäkin sitä tuntoa.
Tuskin se mitenkään huonompaan suuntaan menee jos sen väljän simpukan vaihtaa mahdollisesti nopeampaan hammastanko-ohjaukseen jolla saa kääntyvyyttäkin mahdollisesti lisää nii kääntyy isokin auto nätisti. Jos kesällä löytyy sopiva e34 pihaa nii tarvii siihen väkertää hammastanko ja kattoo mite käye28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostJenkkimiehet tuntuvat enemmän päivittelevän noitten simpukoiden tilalle hammastankoja, itekkin tuota joskus pähkäilin minkähän tanko kävisi helpoiten tuonne jne.
Oma mielipide on että tuota hammastankoa ei voi tehdä mitenkään niinpäin persettä että olisi paskempi ajaa mitä väljällä simpukalla, mikään ei ärsytä enempää kuin väljä ohjauksessa
Todella mukavaa kun renkaat kääntyvät joustossa haritukselle tai toisinpäin.
Tarkoittaa siis myös että pyöränkulmat muuttuvat kesken kaarretta kun auto kallistuu.
On ihan sellainen asia mikä pitää ajatella ennen kuin tekee.
Comment
-
-
Olen edelleen hiukan pessimisti asian suhteen. Epäilen että kaartoharitus yms. menisi aivan päin peetä ellei myös kääntövarsia navoissa muokata. Myös hammastangon etäisyys etuakselista pitää ottaa huomioon.
Ajatus on kyllä hyvä, vaatii vaan aikamoista paneutumista että saa hyvän tehtyä.
Mieleeni tulee vw passat jossa alatukivarsirakenne on samantyyppinen kuin e34:ssä mutta pyöriä kääntää hammastanko. lisäksi tanko on samalla puolella akselia.
E: Onhan näitä joku tehnyt.
EE: http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1862654-Sick-of-loose-steering-in-your-e34/page3 Yksi tarina aiheesta.
EEE: kattokaa linkin treadista post #229 http://www.bimmerforums.com/forum/sh...-diesel/page10Last edited by Urpo_rotta; 03-04-2015, 20:30.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post
Comment
-
-
No mulla on tossa yhdet kääntövarret ylimääräsenä nii niitä voi lyhentää ja ackermania poistaa yms kikkailla, caster säädettävillä yläpäilläkin voi saada kikkailtua siihen ohjaukseen erilaista tuntumaa, pitää tutkia ja suunnitella vähäne28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Comment
-
-
Originally posted by E34M60 View PostTuossa kuvassa osa 15. Nosturilla pitäisi olla helppoa.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25
Hävis osa ratin väljyydestä myös
Comment
-
-
Originally posted by Kipale View PostTänään vaihettii toi pusla, oli kyl tosi vittumaisessa paikassa, tilaa ei paljon yhtään. Noh monen tunnin säätämisen jälkeen se kuitenkin saatiin paikoilleen.
Hävis osa ratin väljyydestä myösitsellä se vaihdon edessä ennen ku kesä tulee
vaihtelit tossa kesäpyörät alle ni nyt vasta oireet onki pahat
pitää samalla toi takapää katsastaa kun nyt tosiaan vaihdoin leveet renkaat alle ni oireet paheni huomattavasti lisää sekä takaata kuuluu jotai ihme ääntä mitä on vähän vaikeeta kertoa ... erityisesti kun auto kallistuu niin ääni voimistuu. kohinaa/kahinaa ... välillä jokun kovempikin ääni.Last edited by latsku; 10-04-2015, 14:54.
Comment
-
-
Ei se nyt loppujenlopuks hirveen vaikee oo vaihtaa. Itellä tais mennä puolesta tunnista tuntiin aikaa vaihtaa nosturilla ja firman kamppeillaVikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
Comment