Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 jarrut & Tehorajat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • .:miksu:.
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 352

    #16
    Originally posted by .:miksu:.
    -Missään mallissa ei ole: E V 302 x 22, T 300 x 10, ei abs.
    Eli onko Touringeissa ABSättömiä jäähdytetyillä etulevyillä varustettuja vai tuleeko paksumpien etulevyjen mukaan aina ABSit?

    Comment

    • .:miksu:.
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 352

      #17
      Originally posted by kuti
      525ix edessä 296x28
      onko siis samat kuin 540: E V 302 x 28, T V 300 x 20, ABS vai onko oma speciaali koko?

      Comment

      • kuti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 117

        #18
        Originally posted by .:miksu:.
        onko siis samat kuin 540: E V 302 x 28, T V 300 x 20, ABS vai onko oma speciaali koko?
        Ilmeisesti oma spesiaali koko ja oma jarrusylinteri, takana 300x10 mutta tietenkin eri osanumerolla!? Tiedä sitten jos joskus joutuu hommaamaan niin mitkä käyvät.
        BMW E34 525IX Touring-96

        Comment

        • Nilsson
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 65
          • Helsinki

          #19
          520i, S, M50B20 6-syl, 1990 - 1995, 150hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
          1993-> ABS

          Muuten täsmää, mun mun kottero 11/91 ja siinä on ABS

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Nilsson
            520i, S, M50B20 6-syl, 1990 - 1995, 150hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
            1993-> ABS

            Muuten täsmää, mun mun kottero 11/91 ja siinä on ABS
            Jees, olisiko niin että lisävarusteena nuo absit sulla.

            Mutta nyt tehorajoja kartoittaessa tärkeä tieto on juuri kait tuo, missä mallissa niitä ei vakiona ole.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              #21
              Onko tosiaan niin, että ilman ABSeja on suurin sallittu 150hv, vaikka olisi millaiset pysäyttimet muuten?


              Eikö edes 535i:tä ole tehty alkuvuosina (-87) ilman ABS:ää? Jos ei, niin onko mitään rehellistä konstia siihen, että saisi olla tehoja mutta ei tarvi laittaa lukkiutumattomia?
              E39 520iA -02

              Comment

              • Rossifumi
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1030
                • Hamina

                #22
                laita ix sedaniin kans samat eteen kun tourinkiin eli 296x28.

                iX:ssä on ilmeisesti myös takana oma jarrusatula vaikka levyn koko onkin sama kun useimmissa muissa.
                Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                Comment

                • kuti
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 117

                  #23
                  Originally posted by Rossifumi
                  laita ix sedaniin kans samat eteen kun tourinkiin eli 296x28.

                  iX:ssä on ilmeisesti myös takana oma jarrusatula vaikka levyn koko onkin sama kun useimmissa muissa.
                  Meni vähän persiilleen. Jarrusatula on aivan sama takana ja levy eri, vaikka
                  paksuus ja halkaisija täsmäävät niin syvyydestä löytyy ero.
                  BMW E34 525IX Touring-96

                  Comment

                  • Rossifumi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1030
                    • Hamina

                    #24
                    Originally posted by kuti
                    Meni vähän persiilleen. Jarrusatula on aivan sama takana ja levy eri, vaikka
                    paksuus ja halkaisija täsmäävät niin syvyydestä löytyy ero.

                    no mulla oli auto huollossa ja siihen piti vaihtaa jarrusatula. olin itse tilannut käytetyn satulan purkaamolta ja sen piti olla E34:sta otettu.

                    Ensin tuli jäähdytetylle tarkoitettu mutta toisella yrittämällä näytti oikealta.

                    no satula oli kuulemma liian "leveä" mutta sylinterit kävi kyllä keskenään.

                    Tähän tapahtumaan perustuen uskallan vielä väittää satulan olevan erilainen.

                    Kumotkaa tämä väite jollain hyvällä perustelulla ettei jää harhakäsityksiä.
                    Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                    On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                    Comment

                    • kuti
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 117

                      #25
                      Originally posted by Rossifumi

                      Kumotkaa tämä väite jollain hyvällä perustelulla ettei jää harhakäsityksiä.
                      Vertaa osanumeroita näistä linkeistä, vertailut -96 touringista.


                      BMW E34 525IX Touring-96

                      Comment

                      • Rossifumi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1030
                        • Hamina

                        #26

                        no noiden perusteella näyttää kieltämätä samoja olevan.

                        Onkos noita satuloita olemassa taakse E34:een vielä kolmatta mallia eli jotain muuta kun tuo ja sit sille 20mm leveälle levylle jota löytyy 540 ja M5:sta?

                        ihmettelen vaan että miksei se minun huoltoon tarjoama satula sopinu.
                        Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                        On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Rossifumi
                          "no mulla oli auto huollossa ja siihen piti vaihtaa jarrusatula. olin itse tilannut käytetyn satulan purkaamolta ja sen piti olla E34:sta otettu."

                          ihmettelen vaan että miksei se minun huoltoon tarjoama satula sopinu.
                          Eipä olisi ensi kerta, kun piti olla purkaamon osa jostain, mut hupsis kun ei ollutkaan.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • kuti
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 117

                            #28
                            Originally posted by Rossifumi
                            no noiden perusteella näyttää kieltämätä samoja olevan.

                            Onkos noita satuloita olemassa taakse E34:een vielä kolmatta mallia eli jotain muuta kun tuo ja sit sille 20mm leveälle levylle jota löytyy 540 ja M5:sta?

                            ihmettelen vaan että miksei se minun huoltoon tarjoama satula sopinu.
                            Touringeissa näyttää olevan ainakin eri osanumerolla kuin sedanissa vuosimallista riippumatta. Olisiko siinä selitys saamaasi väärään osaan.
                            BMW E34 525IX Touring-96

                            Comment

                            • MasterGuruOFengines
                              Newbiemmer
                              • Jun 2010
                              • 26
                              • Panelia

                              #29
                              ABS jarrutehon kannalta merkityksetön vaatimus ...

                              Onko tosiaan niin, että ilman ABSeja on suurin sallittu 150hv, vaikka olisi millaiset pysäyttimet muuten?


                              Eikö edes 535i:tä ole tehty alkuvuosina (-87) ilman ABS:ää? Jos ei, niin onko mitään rehellistä konstia siihen, että saisi olla tehoja mutta ei tarvi laittaa lukkiutumattomia?

                              520i Mossellman - 88 ilman ABS jarruja 172 Hv maahantuojan toimesta ahdettuna ...
                              nykyiset: E39 523i -00, E39 "520"ia - 96, 525iA Ex. Diblomat -89, 520i M50 -90 ( tuned ), 520i tbo Mosselmann - 88 M20B27

                              Ex. 323i -81, 628iA -82, E28 535i -86, 520i -90

                              Comment

                              • Apalaation
                                Newbiemmer
                                • Dec 2015
                                • 1
                                • Hämeenlinna

                                #30
                                Mitenkäs kun meikäläisellä on 518i -95 jäähdyttämättömillä etulevyillä mutta abs ruksittu? Onko raja silti tuo 150hp? Sopiiko eteen laittaa jäähdytetyt 525i:stä vaikka leveyttä on se 10mm enemmän?
                                Bagged E39 530D Man. Titan Silber
                                E34 535i Man. Turbo project

                                Ex:
                                E36- 318is,320i,325i.
                                E30- 316i Bavaria M42B18
                                E34 518i.
                                E39- 523i.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎